דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
19.5°תל אביב
  • 17.4°ירושלים
  • 19.5°תל אביב
  • 18.5°חיפה
  • 19.7°אשדוד
  • 19.0°באר שבע
  • 27.5°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 19.4°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מאבק הנכים

קצבאות הנכות / מי מטרפד את הסיכום על העלאת קצבאות הנכות ב-1 בינואר 2018?

אירגוני הנכים הובילו את המחאה, כל סיעות הבית התאחדו, הציבור תמך, המתווה שהוסכם היה על דעת הממשלה, האופוזיציה וההסתדרות | ובכל זאת, 2017 מתקרבת לסיומה והחוק להעלאת הקצבאות לא עבר בכנסת

שי באב"ד (צילום: עמר כהן)
שי באב"ד (צילום: עמר כהן)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

בעוד שבועיים תסתיים 2017 ונראה כי למרות כל ההבטחות וההסכמים, החקיקה להעלאת קצבאות הנכות רחוקה מתמיד. הבוקר דחתה ועדת השרים את הצעת החוק של המחנה הציוני להעלאת הקצבאות על פי המתווה שהוסכם בין הממשלה וארגוני הנכים בבוקרו של ערב יום כיפור. אמנם בשבוע שעבר התקיים דיון בוועדת העבודה והרווחה, אבל לא קרה בו או אחריו כלום מבחינת קידום החקיקה. מבחינה טכנית, הצביעו בוועדת העבודה והרווחה בשבוע שעבר על איחוד החוקים של חברי הכנסת גילאון, אלהרר וקיש, התכנית שהוצגה על-ידי ח"כ ביטן לפני שבועיים הייתה להעביר את החוק כמה שיותר מהר בוועדה כדי שיהיה אפשר להצביע עליו במהירות.

שר הרווחה חיים כץ. הכחיש שאמר שבאב"ד "לא שם ז' על הנכים", אך הביע אי שביעות רצון מאי קידום החקיקה בדבר העלאת קצבאות הנכות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).
שר הרווחה חיים כץ. הכחיש שאמר שבאב"ד "לא שם ז' על הנכים", אך הביע אי שביעות רצון מאי קידום החקיקה בדבר העלאת קצבאות הנכות (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90).

על פניו אפשר להעביר חקיקה מהר כפי שעשו לדוגמא עם חוק ההמלצות. אופציה נוספת שקיימת היא הצעת החוק של שר הרווחה חיים כץ. כץ הגיש תזכיר הצעת חוק, שנזכיר שוב, טכנית צריכה לחכות 21 יום ואז יכולה לעלות בוועדת שרים. אבל, עברו כבר שלושה שבועות מאז הוגש תזכיר החוק והוא עדיין לא עלה לדיון בוועדת שרים, זאת מכיוון שכץ ביקש תוספת של 680 מיליון ש"ח מעבר ל-4.2 מיליארד ש"ח שהוסכמו במתווה שמחון, ולכך האוצר מתנגד.

אתמול הכחיש כץ שאמר את מה שאמרו שאמר על מנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד. על פי הדלפה מישיבת השרים של הליכוד טען כץ כי באב"ד "לא שם ז' על הנכים". כץ כאמור הכחיש שאמר כך, אך הדגיש את חוסר שביעות רצונו מחוסר ההתקדמות בחקיקת העלאת הקצבאות. בסביבתו ציינו שהוא מאוכזב מכך שבאוצר לא אישרו את התוספת התקציבית שדרש, במיוחד ביחס לעובדה שנראה כי באוצר מתכוונים לחזור בהם גם ממתווה שמחון. דברים אלה, בנוסף לדברים שאמר ניסנקורן בוועדת העבודה והרווחה בשבוע שעבר על כך שבאוצר מנסים לסגת מההסכם, צריכים להדאיג – ולא רק את ציבור הנכים.

בשנה האחרונה, כחלק מהמאבק להעלאת קצבאות הנכות התאחדו כל סיעות הבית, הציבור תומך, המתווה שהוסכם היה על דעת הממשלה, האופוזיציה וההסתדרות וכמובן ארגוני הנכים שהיו רוצים לראות תוספת גדולה יותר אבל ברובם מבינים שגם ההסכם הזה משמעותי. אך בסופו של דבר, האוצר תוקע את המהלך להעלאת הקצבאות, אחרי שכחלון כבר אמר שהוא יקצה 4 מיליארד ₪ לטובת העניין. כלומר, יש פה הסכמה רחבה שצריך להעלות את הקצבאות, ויש מתווה מוסכם, אבל לכמה פקידי אוצר זה פחות מתאים. אז לפחות כפי שזה נראה עכשיו ואלא אם תחול התפתחות דרמטית, הפעימה הראשונה לא תתחיל בינואר 2018.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!