צבא וביטחון

עוטף עזה / רקטה שנורתה מעזה פגעה בבית מגורים בחוף אשקלון, אין נפגעים

בתגובה לירי, תקף צה"ל מטרות ברצועה | רקטה נוספת שנורתה מעזה במקביל נפלה בשטח פתוח בשטחי המועצה, ללא נפגעים ולא נגרם נזק, שני שיגורים נוספים במהלך הלילה נפלו בשטח הרצועה

חבלני משטרת ישראל מטפלים בשתי זירות בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון (קרדיט דוברות המשטרה)
חבלני משטרת ישראל מטפלים בשתי זירות בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון (קרדיט דוברות המשטרה)

רקטה ששוגרה מחבל עזה פגעה הערב (ראשון) בבית מגורים במועצה אזורית חוף אשקלון, לא היו נפגעים. רקטה נוספת נפלה בשטח פתוח, ללא נפגעים ולא נגרם נזק.  שיגור נוסף שזוהה במהלך הלילה והפעיל אזעקת צבע אדום נפל בשטח הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר כי בתגובה לירי, תקף צה"ל באמצעות מטוסי קרב של חיל-האוויר מתחם צבאי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה המשמש כאתר אימונים. באתר נתקפו שש מטרות שונות ובהם מבנים ותשתיות טרור. עוד נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה את הירי לעבר יישובים ישראליים ולא יאפשר פגיעה או ניסיון פגיעה באזרחי מדינת ישראל. ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי למתרחש ברצועת עזה".

אזעקת צבע אדום נשמעה במועצה אזורית חוף אשקלון בשעה 20:48. מצה"ל נמסר כי זוהו שני שיגורים מרצועת עזה לעבר שטח ישראל. מהמשטרה נמסר כי "חבלני משטרת ישראל מטפלים ברגעים אלו בשתי זירות בתחום מועצה אזורית חוף אשקלון".

"במשטרה חוזרים ומזכירים לציבור כי יש להישמע להנחיות פיקוד העורף וכוחות הביטחון, משמעת אזרחית מצילת חיים."

ראש המועצה האזורית חוף אשקלון אמר בתגובה "'הטפטוף' הוא לא מצב נורמלי. אנו לא מוכנים לקבל זאת כנורמה של חיי היום יום . משחקי הכוחות בן חמאס לשאר הארגונים הוא לא מענייננו. החמאס הוא הריבון בעזה והוא נושא באחריות ואתו צריך להתחשבן".

תמיר עידאן, ראש המועצה האזורית שדות נגב, בתגובה לירי הרקטה הערב: "הערב, שוב אזעקת צבע אדום ביישובי עוטף עזה והפעם יש גם נזק לבתי תושבים וב"ה אין פגיעה בגוף ובנפש. אנו מצפים ודורשים כי כוחות הביטחון יגיבו בעוצמה ויבהירו לטרוריסטים כי מדינת ישראל נחושה שלא לאפשר את המשך הירי. אנחנו לא מוכנים שמצב החירום יהפוך לשגרת חיינו ושבים ואומרים בשפה ברורה שאנו חזקים ונחושים ומחזקים את כוחות הביטחון."

בשבוע וחצי האחרונים, מאז הנאום בו הכיר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ בירושלים כבירת ישראל, מורגשת התחממות בגזרת עוטף עזה, כשכמעט מידי יום משוגרים טילים לשטח ישראל. ביום שישי שוגרה רקטה שנפלה בשטח הרצועה. בימים רביעי וחמישי נורו טילים לעבר ישראלים, שנענו בפעולות של צה"ל כנגד מטרות ברצועה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!