דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט וחברה / נתון מעודד: 76% מאוהדי הכדורגל יהיו מוכנים לקבל שחקנים להט"ב בנבחרת

ממחקר שערך ארגון 'סטונוול' באנגליה בקרב חמשת אלפים אוהדי כדורגל מ-38 מדינות, עולה כי באירלנד ואיסלנד המספר הרב ביותר שירגישו בנוח לראות שחקן להט"ב במגרש | בישראל השיבו 76% בחיוב

כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
כדורגל צבוע בצבעי דגל הגאווה (צילום: Shutterstock).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לפני כחודש הכדורגל האנגלי ציין את שבוע "שרוכי קשת בענן". מי שמוביל את הקמפיין הוא ארגון הלהט"ב הבריטי "סטונוול" שנלחם על זכויותיהם של הומואים, לסביות, בי-סקסואלים וטרנסג'נדרים בבריטניה מאז 1989. השנה הצטרפו קבוצות הפרמייר ליג ליוזמה במגוון דרכים, בין היתר נצבעו סמלי הקבוצות והליגה בצבעי הקשת בענן ושחקני הקבוצות עלו לשחק עם שרוכי נעליים צבעוניים.

בסיומו של השבוע החגיגי פרסם 'סטונוול' סקר בין לאומי, שכלל חמשת אלפים משתתפים מ-38 מדינות דרך אפליקצית הספורט forza football. הסקר בדק את הגישה כלפי שחקני כדורגל הומוסקסואלים, בי-סקסואלים וכלפי הומופוביה בספורט.

הישראלים – מהסובלניים בעולם

לפי הסקר החדש, ניתן לראות את השוני בתפיסות החברתיות במדינות השונות כלפי הומופוביה, גישות המשתקפות גם בספורט. לדוגמה, השאלה הראשונה במחקר: האם תרגיש בנוח ששחקן מהנבחרת הלאומית שלך יכריז שהוא הומו או בי-סקסואל?

התשובות הראו שישנו שינוי מגמה חיובי כשמתוך כלל הנשאלים ענו 76% שירגישו בנוח, ובהתפלגות לפי מדינות – הנשאלים מאירלנד ואיסלנד היו המובילים בדירוג עם 86% שענו שירגישו בנוח. אחריהם בריטניה עם 80% מהנשאלים ו-76% מישראל ענו שיהיו מוכנים לקבל שחקן בעל נטייה מינית להט"בית בנבחרת לאומית.

באופן מפתיע ארה"ב הגיעה רק למקום ה-16 בסקר כאשר רק 63% מהנשאלים ענו שמבחינתם זה בסדר, וזאת למרות שבארה"ב כבר היה שחקן שיצא מהארון ושיחק בליגה הבכירה בשנים האחרונות.

האחוזים הנמוכים בסקר נמדדו במדינות ערב – 10% ממצרים, 11% מסעודיה, 13% מאיחוד האמירויות, 14% ממארחת המונדיאל ב-2022 קטאר, ו- 18% בירדן. אין ספק שהאחוזים הנמוכים יחסית קשורים לאווירה הכללית באותן המדינות שאינה סובלנית כלפי להט"בים.  לארבע מתוך חמשת המדינות עם האחוזים הנמוכים יש חוקים נגד להט"בים.

בשאלות נוספות בסקר ניתן לראות עליה בקבלה של להט"בים בכדורגל העולמי, ביחס לסקר דומה שנערך ב-2014, הפעם האחוזים ברב המדינות עלו, כאשר מעל כולן בולטת דווקא רוסיה עם עליה של 24% וארה"ב עם עליה של 12%.

בשאלה נוספת אותה בחן הסקר, האם מועדוני הכדורגל ברחבי העולם צריכים לחנך כנגד פגיעה הומופובית במגרשי הכדורגל, 68% מהנשאלים טענו שכן. גם כאן ישראל נמצאת באזור הממוצע עם 71%. באופן כללי הסקר הראה שהמדינות הכי סובלניות הן אירלנד ואיסלנד.

אך עם כל הכבוד לסקר החשוב, הדרך עוד ארוכה ומגרשי הכדורגל בעולם כולל בישראל עדיין מלאים וגועשים בשירי שנאה והומופוביה, שחקני כדורגל בכירים מפחדים מתגובת הקהל ולכן גם היום בשנת 2017 אין עדיין אף שחקן כדורגל פעיל שמוכן לצאת מהארון באף אחת מחמשת הליגות הבכירות באירופה, והדבר נכון גם כלפי נבחרות לאומיות.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!