דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכות

קצבאות הנכות / אושר: קצבאות הנכות יעלו ב-1.45 מיליארד שקלים החל מינואר

הממשלה אישרה הבוקר (ראשון) את הפעימה הראשונה כחלק ממימוש ההסכם עם ארגוני הנכים | בנוסף, 50 מליון שקלים נוספים יועברו לנכים העיוורים, זאת לבקשת השר כץ | ח"כ אילן גילאון (מרצ): "עד שלא יחוקק ההסכם המלא על כל סעיפיו - אני רואה את ההסכם כמופר"

הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג  פלאש90)
הפגנת הנכים בתל אביב, 13 ביוני 2017 (צילום: תומר נויברג פלאש90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

הממשלה אישרה היום (ראשון) את הצעת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שר האוצר, משה כחלון ושר הרווחה, חיים כץ להגדלת קצבאות הנכות ב-1.45 מיליארד שקלים כבר בחודש ינואר הקרוב. עוד החליטה הממשלה כי 50 מליון שקלים נוספים יועברו לנכים העיוורים, זאת לבקשת השר כץ. מדובר בפעימה הראשונה למימוש ההסכם שגובש עם נציגי ארגוני הנכים.

ישיבת הממשלה , 24 בדצמבר 2017. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)
ישיבת הממשלה , 24 בדצמבר 2017. (צילום: הדס פרוש/פלאש90)

העלאת הקצבאות תתבצע באמצעות הצעת החוק הממשלתית של השר כץ, שתעבור היום את אישור ועדת השרים לחקיקה, יעשו בה התאמות למסגרת התקציב המעודכנת ויכללו בתוכה גם 75 אלף הקשישים הנכים. המהלך יאפשר לביטוח הלאומי להיערך לתשלום הקצבה המוגדלת כבר בחודש ינואר כפי שהתחייבה הממשלה, ויובא לאישור הכנסת כבר בימים הקרובים.

השר חיים כץ בירך על ההסכמות, ואמר כי "אני שמח שהצלחתי לשכנע את הממשלה כי לא ניתן לדלג על תוספת לקשישים הנכים והעיוורים".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) אמר בתגובה להחלטת הממשלה כי "העלאת קצבת הנכות היא תיקון עוול מתמשך כלפי רבע מיליון אזרחים ישראלים עם מוגבלויות. הסכם הפשרה עליו חתמנו, מדבר על העלאת הקצבה ל-45,00 שקלים בארבע פעימות, עם מסגרת תקציבית של 4.2 מיליארד שקלים. כל צעד אחר של הממשלה ומשרד האוצר הוא ניסיונות למסמס ולדחות את ההסכם בקש וגבבה. עד שלא יחוקק ההסכם המלא על כל סעיפיו – אני רואה את ההסכם כמופר ואשקול את צעדיי בהתאם כולל חזרה לרחובות".

ח"כ אילן גילאון, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי)
ח"כ אילן גילאון, ארכיון (צילום: דוברות הכנסת – יצחק הררי)

גם בארגון "נכה לא חצי בן אדם" הביעו מורת רוח מההחלטה, ואמרי כי הם רואים בה "הפרה של ההסכם בהובלת יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן"

עוד הוסיפו כי "הדאגה לציבור הנכים הקשישים חשובה ונחוצה, אך הכללתם בתוך המסגרת של ה-4.2 מיליארד לא הייתה חלק מההסכם ותפחית באופן משמעותי את התוספת שסוכמה לקצבה ובכך תהפוך אותה ללא רלוונטית אל מול יוקר המחייה.
הסכמים צריך לכבד!  גורלם של רבע מליון נכים נמצא על הפרק".

מטה מאבק הנכים מסר כי הוא "מודה לראש ממלת ישראל בנימין נתניהו, שר האוצר משה כחלון ושר העבודה והרווחה על אישור הצעת החוק של שר העבודה חיים כץ והקצאת התקציבים הדרושים על ידי שר האוצר משה כחלון".

עוד הוסיפו כי "הכללת הקשישים בחוק כמתבקש מהחלטת בג"ץ 2009 תיזקף כולה לזכות ההתעקשות של נעמי מורביה יו"ר מטה מאבק הנכים אשר נאבקה על כך במשותף עם השר חיים כץ. אנחנו סמוכים ובטוחים כי גם נושא מספר הפעימות וההצמדה לשכר הממוצע במשק יסתיימו כפי שאנו מצפים, במהלך הדיונים בוועדת העבודה והרווחה בראשות ח"כ אלי אלאלוף, במהלך הכנת החוק לקריאה שניה ושלישית".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!