דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
37.9°תל אביב
  • 32.3°ירושלים
  • 37.9°תל אביב
  • 36.0°חיפה
  • 34.5°אשדוד
  • 37.2°באר שבע
  • 41.0°אילת
  • 38.7°טבריה
  • 30.6°צפת
  • 38.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / שר התקשורת נחוש להציל את ערוץ 20 אבל אולי זה כבר מאוחר מדי

מועצת הכבלים והלווין מצאה שהערוץ הפר את תנאי רישיון השידור שלו, הקנסות וההגבלות מטילים צל על קיומו | שר התקשורת איוב קרא מנסה למנוע את הסגירה באמצעות 3 יוזמות שונות | עובדי הערוץ יפגינו היום מול קריית הממשלה בת"א

שר התקשורת איוב קרא (יונתן זינדל  פלאש90)
שר התקשורת איוב קרא (יונתן זינדל פלאש90)
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

שר התקשורת איוב קרא (הליכוד) מפרסם בעמוד הפייסבוק שלו פוסטים עוקבים הממוקדים בנושא הצלת ערוץ 20, המשדר שידורי אקטואליה בניגוד לרישיונו, ואף עלול להיסגר בשל כך. לשר יש לפחות שלוש יוזמות שונות באמתחתו כדי לנסות להציל את הערוץ, אשר מזוהה עם תפיסת עולם ימנית שמרנית, אך ייתכן שאף אחת מהן לא תצלח והערוץ ייסגר בקרוב.

קיימתי היום שיחות והיוועציות עם היועץ המשפטי לממשלה, מועצת הכבלים והלווין וערוץ 20.הוסכם כי ב-28/12 תתכנס מועצת הכבלים…

Posted by ‎איוב קרא – Ayoob kara‎ on Tuesday, December 19, 2017

בשבוע שעבר פרסם השר כי קיים "שיחות והיוועצויות עם היועץ המשפטי לממשלה, מועצת הכבלים והלוויין וערוץ 20. הוסכם כי ב-28/12 תתכנס מועצת הכבלים והלוויין אשר תדון בפסיקתו של היועץ המשפטי לממשלה ותדון במתן אישור לערוץ 20 לשידורי חדשות". לפי העיתונאי אבי וייס, מדובר בספין, מפני שאישור כזה סוכם עוד ב-2016, אבל לא מומש כאקט של מתן רישיון, בשל התנגדויות במועצת הכבלים והלוויין למהלך וכוונתן לאשר רישיון זמני לשנה ולא רישיון קבוע.

השיטה השנייה היא קידום החוק שיזמה חברת הכנסת שרן השכל ("הליכוד"), אשר מפחית דרישות מהערוצים היעודיים, וכך ערוץ 20 לא יוגדר יותר כערוץ המחויב לשדר רק שידורי מורשת – חובה אשר הוא מפר, ויותר לו לשדר תכנים כרצונו. המנגנון השלישי הוא תיקונים בחוק התקשורת – והבאה לרגולציה (אסדרה) מחדש של כלל השידורים ובכללם גם של ערוץ 20.

מול הערוץ ישנו הליך תלוי של חילוט הערבויות, בשל הפרות הרישיון בעבר, והחלטה על שלילת זכייתו במכרז לשידורי ערוץ הכנסת, משום שהציע תכנית שידורים איכותית באופן מופרז כדי לזכות במכרז, על אף שתקציב השידורים אינו מאפשר לממש אותה. כל ההחלטות הללו התקבלו במועצת הכבלים והלוויין עליה אחראי השר קרא עצמו. גם אם השר יפזר את המועצה או ייטול את סמכויותיה, אין ודאות כי המהלכים עליהם שוקד יבשילו בזמן מספיק כדי למנוע את סגירת הערוץ. עובדי ערוץ 20 יפגינו היום (שני) ב-13:00 מול קריית הממשלה בת"א במחאה על "החסמים הרגולטוריים" אשר מקרבים את הערוץ לסגירתו.

קמפיין ערוץ 20 נגד הסגירה שלו (באדיבות יח"צ ערוץ 20)
קמפיין ערוץ 20 נגד הסגירה שלו (באדיבות יח"צ ערוץ 20)

פרשת מכרז שידורי ערוץ הכנסת היא אחד המפתחות לפיצוח התעלומה כיצד ממשלת ימין אחראית על המהלכים, אשר כמעט בוודאות יגרמו לסגירת ערוץ הטלוויזיה שהשקפת עולמו היא הכי קרובה לזו של הממשלה. ייתכן שחברי מועצת הכבלים חוששים שיפגעו אישית, ככל שיתברר כי בשלוש הפעמים בהן קיבלו החלטה לאשר את זכיית ערוץ 20 במכרז, נעשה הדבר באופן לא תקין בפרמטרים רבים – קבלת ההצעה מערוץ אשר מפר את רישיונו באופן סדרתי וכן אישור הצעה ובה פגמים, שערוץ 2 ו-10 פירטו בעתירה לבג"ץ. לפיכך, נראה שההחלטות כנגד ערוץ 20 עלולות להיות בעצמן החלטות פסולות, או לפחות בעלות תזמון פסול, שנועד ליצור מראית עין שמטשטשת את ההעדפה הפסולה לה זכה הערוץ בעבר מאותה מועצה. ולכן, גם מהלך זה עשוי להיכשל.

שתי השאלות נותרו תלויות באוויר ללא מענה בינתיים הן האם ערוץ 20 ימשיך לשדר והאם חברי מועצת הכבלים והלוויין יידרשו לתת דין וחשבון על ההחלטות הסותרות אשר קיבלו בעבר?

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!