דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום רביעי ט"ז בניסן תשפ"ד 24.04.24
28.4°תל אביב
  • 26.6°ירושלים
  • 28.4°תל אביב
  • 31.4°חיפה
  • 29.2°אשדוד
  • 31.3°באר שבע
  • 34.0°אילת
  • 28.8°טבריה
  • 28.6°צפת
  • 30.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

ירושלים / נשיא גואטמלה הורה להתחיל בתיאום מעבר השגרירות לירושלים

הנשיא מוראלס הכריז על העברת השגרירות לירושלים בחשבון הפייסבוק שלו ביום ראשון | יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין כינה את ההחלטה "אמיצה", דובר משרד החוץ כתב "חדשות טובות וחברות אמיתית!!"

נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בכנסת בביקור בכ"ט בנובמבר (דוברות הכנסת, יצחק הררי)
נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס בכנסת בביקור בכ"ט בנובמבר (דוברות הכנסת, יצחק הררי)
שי ניר

על רקע החלטת עצרת האומות המאוחדות הדוחה הכרה בינלאומית בירושלים כבירתה של ישראל, נשיא גואטמלה הכריז בראשון כי מדינתו תחזיר את השגרירות בישראל לירושלים והנחה את משרד החוץ להתחיל ולתאם זאת.

נשיא גואטמלה ג'ימי מוראלס כתב בחשבון הפייסבוק שלו כי שוחח עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על "היחסים המצוינים בין המדינות מאז תמכה גואטמלה בהקמת מדינת ישראל". לדברי מוראלס "אחד הנושאים החשובים הוא החזרת שגרירות גואטמלה לירושלים" והוסיף כי הנחה את משרד החוץ "לתאם את המעבר".

Querido pueblo de Guatemala, hoy he conversado con el Primer Ministro de Israel, Benjamin Netanyahu. Hablamos de las…

Posted by Jimmy Morales on Sunday, December 24, 2017

לישראל וגואטמלה קשרים קרובים וכן שיתוף פעולה וסחר בתחום ביטחוני. גואטמלה הייתה בין תשעת המדינות שהתנגדו להצעת ההחלטה הדוחה את הכרזת נשיא ארה"ב דונלד טראמפ כי ארה"ב מכירה בעיר ירושלים בירת ישראל. בשנת 1980 לאחר שישראל חוקקה את חוק ירושלים, התקבלה החלטה באו"ם שהתנגדה לחוק ובעקבותיה 12 מדינות להן היו שגרירויות בירושלים, לרבות גואטמאלה, מדינות נוספות מאמריקה הלטינית והולנד, הוציאו את שגרירויותיהן אל מחוץ לעיר.

בישראל הודעת מוראלס התקבלה בברכה

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום בפתח ישיבת סיעת הליכוד "אני רוצה לומר מכאן לנשיא גואטמלה: שאלוהים יברך אותך, חברי הנשיא מוראלס, שאלוהים יברך את שתי המדינות שלנו – ישראל וגואטמלה. אנחנו מחכים לך כאן בירושלים! אמרתי לכם לאחרונה שיהיו עוד מדינות שיכירו בירושלים ויודיעו על העברת השגרירות אליה. אז הנה באה המדינה השנייה – ואני חוזר ואומר: יהיו עוד! זו רק ההתחלה וזה חשוב".

יו"ר הכנסת יואל (יולי) אדלשטיין כתב בחשבון הטוויטר שלו, "אני מבקש לברך את ידידי נשיא גואטמלה, ג׳ימי מוראלס, על החלטתו האמיצה להעביר את שגרירות מדינתו לעיר הבירה ירושלים. בהחלטתך, הוכחת שאתה ומדינתך ידידי אמת של ישראל והקשר שקיים ביננו ייתחזק וייתגבר לטובת שני הצדדים."

דובר משרד החוץ עמנואל נחשון כתב בחשבון הטוויטר שלו, "תודה גואטמלה על ההחלטה החשובה להעברת השגרירות לירושלים! חדשות טובות וחברות אמיתית!!"

כיום אין מדינה המחזיקה שגרירות בירושלים. כיומיים לאחר הכרזת טראמפ, ובמסגרת שלל התגובות להכרזה, נשיא צ'כיה מילוש זמאן בירך על המהלך ואמר כי "לכל מדינה יש הזכות להחליט איזו עיר תהיה בירתה ולכל מדינה הזכות להחליט היכן תמוקם השגרירות שלה" והוסיף כי מדינתו תעביר את השגרירות לירושלים "במוקדם או במאוחר". אמירתו זו של זמאן זכתה לביקורת במדינתו וראש הממשלה הצ'כי התנער מאמירותיו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!