דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / משחק החיים: הכדורגלן שירד מנכסיו והפך לחסר בית, חוזר לאמן

עמנואל אבואה כיכב במשך 3 עונות בגלאטסראיי לאחר שעבר מארסנל | אבל אז עבר תהליך גירושים מסובך, נקלע לחובות כבדים והפך לחסר בית | עכשיו, המועדון הטורקי בו שיחק החליט להשיב אותו בתור מאמן קבוצת הנוער

עמנואל אבואה במדי גלאטסראיי מול צ'לסי ב18 במרץ 2014 (AP Photo/Matt Dunham)
עמנואל אבואה במדי גלאטסראיי מול צ'לסי ב18 במרץ 2014 (AP Photo/Matt Dunham)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

עמנואל אבואה הספיק לככב במדי ארסנל שש עונות לאחר שנרכש מבוורן הקבוצה הבלגית הקטנה. הכדורגלן בן ה-34 מחוף השנהב שיחק כמגן ימני וקשר התקפי הופיע במדי ארסנל 132 משחקים במהלכם כבש 5 שערים. כאחד מכוכבי ארסנל הוא זכה בגביע האנגלי והשלים 90 דקות בהפסד המאכזב בגמר ליגת האלופות לברצלונה ב-2005. לאחר סיום התקופה מצוינת בארסנל, עבר אבואה לקבוצת הפאר הטורקית גלאטסראיי וכיכב במדיה במשך 3 עונות במהלכן זכה בשתי אליפויות וגביע טורקי.

כשהיה כוכב בינלאומי והרוויח מיליונים במדי קבוצותיו, היה נוהג אבואה, ליהנות מחיי פאר, לנהוג במכוניות יוקרה ולצאת למסיבות נוצצות. כל זה הוא ההפך הגמור מהמצב בו נמצא היום כשהוא בן 34 בלי כסף ועבודה. אבואה התראיין בתחילת השבוע בדיילי מירור ונראה כצל של הכוכב הענק שהיה רק לפני שלוש שנים. לפי מה שסיפר לכתבים הוא איבד את כספו, ישן על הריצפה או אצל חברים, מכבס את בגדיו בידיים כי אינו יכול להרשות לעצמו מכונת כביסה ובורח מהמשטרה וההוצאה לפועל שרודפים אחריו בעקבות חובותיו הרבים.

לאחר שעבר גירושים קשים מאשתו ואם שלושת ילדיו חוייב אבואה לוותר על כל רכושו ואינו יכול לבקר את ילדיו מאז חודש יוני. המצב הכלכלי הקשה הביא את המגן לשעבר להתדרדר למחשבות אבדניות, הוא נראה אבוד ולהרוויח כסף כשחקן כדורגל הוא כבר לא מסוגל לאחר סיום כואב של הקריירה המקצוענית. "אני לא יכול להרשות לעצמי שיהיה לי עורך דין", סיפר אבואה. "אני נמצא בבית, אבל אני מפחד כי אני לא יודע מתי המשטרה תבוא. לפעמים אני מכבה את האורות כדי שאף אחד לא ידע שאני נמצא בבית".

לאחר 3 עונות מצויינות במדי גלא', אבואה מצא את עצמו מחוץ לתכניות של המאמן החדש צ'זרה פראנדלי שהגיע לקבוצה בעונת 2014-15, והורד להתאמן עם הנוער עד סיום העונה כאשר הקבוצה מילאה את מכסת הזרים שלה עם שחקנים אחרים, לאחר עונה נוספת שפספס כי לא מצא קבוצה שתעמוד בדרישות השכר שלו, חתם במרץ 2016 על חוזה אצל סנדרלנד האנגלית ותכנן את הקאמבק שלו לפרימייר ליג. לצערו, הסתבכות שלו עם אי תשלום חוב קטן יחסית לסוכן השחקנים סבסטיאן ביסאאו אי שם ב-2008, בעקבותיה הושעה ממשחק פעיל לעונה שלמה על-ידי בית הדין של פיפ"א, ולכן גם בסנדרלנד לא זכה אבואה לחזור למשחק פעיל.

אבואה, שמעולם לא השקיע בלימודים והתמקד בעיקר בפיתוח יכולת הכדורגל שלו, נתן לאשתו לשעבר לנהל את המערכת הכלכלית בבית וטוען שחייו הבזבזניים גרמו לנפילה הכלכלית המהירה שלו, כי בעיקר לא למד לחשוב קדימה ולתכנן את עתידו הכלכלי. ארגון השחקנים האנגלי נחלץ לעזרתו ובעזרת הכתבה בדיילי מייל נפתח קמפיין אינטרנטי למצוא לו עבודה והכנסה כלכלית שתעזור לו לחזור לעמוד על הרגליים מחדש בעיקר כל עוד לא מאוחר מדי.

בקבוצתו לשעבר גלטסראיי שמעו את הסיפור הקשה והחליטו דרך המאמן החדש פאתיח טרים להרים את הכפפה והציעו לו לבוא ולהצטרף לצוות האימון של המועדון, כעוזר המאמן של הקבוצה עד גיל 14. במועדון יספקו לו בית לגור בו ומשכורת טובה בנוסף למקום בו הוא יכול לגדול להתפתח ולהעמיד את עצמו על הרגליים. פתיח טרים אמר בראיון ל-CNN: "שמענו את החדשות על אבואה בחדר ההלבשה. עדכנו אותי שם, אנחנו נעשה את כל מה שביכולתנו כדי לעזור לחבר שלי"

 

אבואה שהתרגש מהעזרה אמר לתקשורת האנגלית: "אני מאוד אשמח אם פתיח יעניק לי את התפקיד בגלאטסראיי. פתיח טרים הוא כמו אבא בשבילי, אני אעשה הכל בשבילו כי אני אוהב אותו מאוד".

בנוסף, הסיפור של אבואה נגע גם בליבם של עורכי דין מרחבי אנגליה שהציעו לו את עזרתם בחינם בייצוג משפטי מחודש ואיכותי במטרה לערער על החלטת בית המשפט בלונדון בנוגע לגירושים שלו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!