דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטוח סיעודי

חברה ורווחה / צעד נוסף לטובת מבוטחי הביטוח הסיעודי הקבוצתי בני 55 ומעלה

מבוטחים בני 55 בביטוח סיעודי קבוצתי יוכלו להצטרף ללא בדיקה רפואית לביטוח הסיעודי של קופות החולים | מבוטחי הביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר הטווח בגיל 55 ומעלה אשר הביטוח הסיעודי שלהם מסתיים בתאריך 31/12/2017, להצטרף לקופות החולים עד סוף יולי 2018

דורית סלינגר ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
דורית סלינגר ואבי ניסנקורן (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

מבוטחים בני 55 בביטוח סיעודי קבוצתי יוכלו להצטרף ללא חיתום רפואי לביטוח הסיעודי של קופות החולים, כך סיכמו שר האוצר, יו"ר ההסתדרות והממונה על רשות שוק ההון. בתחילת שבוע הבא תפרסם הממונה על רשות ההון, דורית סלינגר, הוראות שיאפשרו למבוטחים בני 55 החברים בביטוח סיעודי קבוצתי להצטרף ללא בדיקה רפואית לביטוח של קופות החולים.

בנוסף, כחלק מההחלטה, יתאפשר לכל מבוטחי הביטוח הסיעודי הקבוצתי קצר הטווח בגיל 55 ומעלה אשר הביטוח הסיעודי שלהם מסתיים בתאריך 31/12/2017, להצטרף לקופות החולים עד סוף יולי 2018. מבוטחים בביטוח סיעודי קולקטיבי רשאים לממש את זכותם ולרכוש פוליסת סיעוד פרטית בחברת הביטוח, ללא בחינה של מצבם הרפואי. בנוסף, מבוטחים יכולים להצטרף לביטוח הסיעודי בקופות החולים. עבור מבוטחים בני 55 ומעלה, אשר עלותה של פוליסת הסיעוד עבורם עלולה להיות יקרה באופן שיקשה עליהם לממש את זכותם לרכוש אותה, מוצע הפתרון הנוכחי.

שר האוצר, משה כחלון, אמר, "האחריות שלנו היא לוודא שאזרחים טובים שכל חייהם קמים בבוקר לעבודה ומשלמים מסים לא ימצאו עצמם לקראת זקנה ללא ביטוח סיעודי או עם ביטוח סיעודי בעלות מופרזת. הצעד הזה מצטרף לתוכנית הסיעוד הממלכתית לה הקצנו מיליארד ש"ח בשנה הקרובה. כל הצעדים האלו נועדו לתקן את העיוותים שנוצרו בביטוחים הסיעודיים במשך שנים ובמטרה לאפשר ביטוח סיעודי במחיר הוגן לכל אזרח".

יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן אמר, "היום עשינו צעד משמעותי נוסף בתיקון העוול ובהגנה על עשרות אלפי ישראלים נוספים בגיל המבוגר. העובדה כי כלל המבוטחים בביטוח הסיעודי הקבוצתי שהגיעו לגיל 55, יוכלו להצטרף מעתה לפוליסה של קופות החולים בלי לעבור הליך חיתום רפואי, בלי להמתין תקופת אכשרה ארוכה ובלי להטיל עליהם פרמיה מוגדלת, מעניקה רשת ביטחון ושקט נפשי לא רק לאותה קבוצה רחבה באוכלוסייה אלא גם למאות אלפי בני משפחותיהם. יש כאן מענה אמיתי שדואג לא רק להמשכיות הביטוח אלא גם לכיסם של המבוטחים. אני רוצה להודות לשר האוצר משה כחלון על המחויבות החברתית שלו ועל שיתוף הפעולה לקידום הנושא. תודה גם לדורית סלינגר, הממונה על שוק ההון, על הגמישות שהפגינה על מנת לייצר מענה הולם. הרחבת ציבור המבוטחים שייהנה מהמשכיות הביטוח הסיעודי, מהווה ביטוי חשוב לערכים שהופכים את החברה הישראלית לחזקה יותר".

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר אמרה, "רשות שוק ההון פועלת להבטיח לציבור המבוטחים הגנה סיעודית ארוכת טווח במחיר זמין. הרחבת הזכאות תאפשר מענה לכל מבוטחי הביטוחים הסיעודיים הקולקטיביים שיסתיימו בסוף 2017".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!