דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
29.5°תל אביב
  • 30.4°ירושלים
  • 29.5°תל אביב
  • 28.7°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 35.5°באר שבע
  • 39.2°אילת
  • 34.4°טבריה
  • 29.4°צפת
  • 32.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

חברה ועבודה / מפעל טבע אסיא בפ"ת ייסגר, מרבית עובדיו יפוטרו

כך הודיעה אתמול (ד') ההסתדרות הלאומית | מדובר במתקן מו"פ לתרופות גנריות, המעסיק כ-140 עובדים, ברובם בעלי תארים בתחום הכימיה והביולוגיה | ההסתדרות הלאומית: "מסרבים לקבל את הבשורה. נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו"

מחאת עובדי טבע מול מפעל החברה בפתח תקווה. 17 בדצמבר (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)
מחאת עובדי טבע מול מפעל החברה בפתח תקווה. 17 בדצמבר (צילום: תומר ניוברג/ פלאש 90)

הנהלת חברת טבע החליטה לסגור את מפעל טבע אסיא בפתח תקווה ולפטר את חלק ניכר מ-140 עובדיו, כך נמסר אתמול (רביעי) בהודעה של ההסתדרות הלאומית.

טבע אסיא הוא אתר מו"פ גנרי ללא ייצור, הנמצא בפתח-תקווה, אך נפרד ממשרדי החברה השוכנים גם הם בעיר. העובדים בו הם ברובם בעלי תארים בתחום הכימיה והביולוגיה. סגירת האתר משמעותו צמצום במחקר הגנרי, שעלול להיתרגם לירידה ביכולת של החברה להקדים להביא מוצרים לשוק הגנרי וכן ביכולת לפתח מוצרים גנריים חדשניים.

עובדי טבע ותומכים מפגינים בשוק מחנה יהודה בירושלים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי טבע ותומכים מפגינים בשוק מחנה יהודה בירושלים (באדיבות דוברות ההסתדרות)

טבע פועלת בישראל במספר אתרים, מקריית שמונה בצפון ועד רמת חובב בדרום. בפתח-תקווה נמצא מטה החברה, כמו גם פעילויות נוספות, שאחת מהן היא אסיא. מדובר במעבדות מחקר ופיתוח, במרכז של כ-11 אלף מ"ר.

בהודעת ההסתדרות הלאומית לעובדי המפעל בפתח תקווה, נאמר כי "אנו מצטערים להודיע כי התבשרנו היום על כוונת הנהלת טבע לפטר את מרבית העובדים באתר אסיא ולהביא לסגירתו. אנו מסרבים לקבל את הבשורה. אנו נפעל בכל האמצעים העומדים לרשותנו על מנת לשנות את ההחלטה בשיתוף ועד העובדים. נפעל בשקיפות ונעדכן".

מוועד עובדי טבע אסיא נמסר כי "הנהלת החברה הודיעה הלילה לעובדים על תכנית התייעלות. וועד עובדי טבע אסיא יחד עם ההסתדרות הלאומית בוחנים בשעה זו את הודעת החברה ושוקלים דרכי פעולה אפשרויות לצעד חריג זה".

כזכור, לפני כשבועיים, הודיעה החברה על פיטורי 25% אחוז מעובדיה ברחבי העולם, זאת במסגרת "תוכנית ההתייעלות" של החברה. מדובר בכ-14 אלף עובדים, 1,700 מהם בישראל.

מאז ההודעה על הפיטורים פתחו עובדי טבע בישראל במחאה, ערכו הפגנות סוערות ברחבי הארץ ומול בתיהם של בעלי תפקידים בחברה ואף השביתו את העבודה ברוב אתרי טבע בארץ. אתמול, הפגינו עובדי החברה בשוק מחנה יהודה בירושלים.

הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור, 24 בדצמבר 2017. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
הפגנת עובדי טבע מול ביתה של גליה מאור, 24 בדצמבר 2017. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)

בשבוע שעבר, נועד מנכ"ל החברה, קאר שולץ עם ראש הממשלה בנימין נתניהו, ואמר לו כי לא ישנה את החלטתו לגבי הפיטורים והקיצוצים בחברה. הפגישה, שנערכת במשרד ראש הממשלה, בנוכחות שר האוצר משה כחלון, שר הכלכלה, אלי כהן, ושר העבודה והרווחה, חיים כץ נערכה כשבחוץ נערכה הפגנה של למעלה מאלפיים מעובדי החברה.

בהודעת לשכת ראש הממשלה נאמר כי בפגישה דרשה הממשלה להשאיר את המפעלים בירושלים. "מנכ"ל טבע לא נענה לדרישה, אך הציע לעבוד יחד עם הממשלה כדי להכשיר עובדים ולחפש פתרונות תעסוקה חלופיים לרוב העובדים במפעלים שייסגרו. בפגישה סוכם על הקמת צוות משותף לטבע ולממשלה, במטרה למצוא פתרונות הכשרה לעובדים. מנכ"ל טבע חזר על התחייבותו לשמור על מטה החברה והמו"פ של טבע בישראל".

מחברת טבע נמסר לאחר הפגישה, כי "המציאות העסקית הנוכחית של טבע מחייבת פעולה מידית ומשמעותית אשר תבטיח את עתיד החברה. ללא נקיטת צעדים נמרצים בשבועות ובחודשים הקרובים גוברת החשיפה להשתלטות פוטנציאלית על החברה. בהתאם לכך, לפני כשבוע פרסמה טבע תכנית רה-ארגון מקיפה, החיונית להשבת הביטחון הפיננסי והיציבות העסקית של החברה. תכנית הרה-ארגון צפויה להביא לצמצום של כ-14,000 משרות ברחבי העולם. חלק מהתכנית כולל רה-ארגון מקיף וביצוע אופטימיזציה ברשת התפעול של החברה, הבאה לאחר בחינה מדוקדקת של כל אחד מיותר מ-80 מפעליה ברחבי העולם".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!