דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
לה פמיליה

בארץ / 3 מחברי 'לה פמיליה' הורשעו אתמול בעבירות תקיפות ואלימות קשות

דור מגידיש, אביב בצלאל, ואליעד משה הורשעו אתמול בסדרת עבירות אלימות קשות כלפי אוהדי קבוצות הכדורגל הפועל ת"א ומכבי חיפה | השלושה מצטרפים לשבעה משותפיהם לארגון, שהורשעו בעברות דומות

אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)
אוהדי בית"ר ירושלים מארגון לה פמיליה (צילום: פלאש 90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

אזהרה – הכתבה מכילה תיאורי אלימות קשה

שלושה חברי 'לה פמיליה', קומץ אוהדים אלים של קבוצת הכדורגל בית"ר ירושלים, הורשעו אתמול (חמישי) בסדרת עבירות, ביניהן תקיפה, חבלה, וקשירת קשר לביצוע פשע, הנוגעות למספר אירועי תקיפה אלימים בהם השתתפו ב-2015.

בית המשפט המחוזי בת"א הכריע היום את דינם של 3 חברי 'לה פמיליה' – דור מגידיש, אביב בצלאל, ואליעד משה, שהואשמו בלקיחת חלק במספר אירועים אלימות נגד אוהדי הפועל ת"א ומכבי חיפה. הכרעת הדין הינה חלק מהליך משפטי המתנהל נגד 7 חברי 'לה פמיליה', כשארבעת הנאשמים האחרים כבר הודו באשמה המיוחסת להם, במסגרת הסדרי טיעון קודמים.

חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90
חברי 'לה-פמיליה' החשודים בתקיפה בשימוע בבית הדין המחוזי בת"א באוגוסט 2016. צילום: פלאש 90

הכרעת הדין, שניתנה על ידי השופט בני שגיא, פירטה 4 אירועים נפרדים בהם השתתפו חברי 'לה פמיליה' במהלך שנת 2015.

פטיש משונן ומארב מתוכנן

האירוע הראשון מתייחס לתקיפה שהתרחשה באוקטובר 2015, סמוך לאצטדיון בלומפילד בת"א. לפי כתב האישום, מספר חברי 'לה פמיליה' החליטו להתאסף מחוץ לאיצטדיון, מתוך כוונה לפגוע באוהדי הפועל ת"א שיהיו במקום. חברי 'לה פמיליה' התאספו בסמוך לאצטדיון, כשהם נושאים עמם אלות בייסבול, סכינים, אבנים, מברגים ועוד. עומר גולן, שהורשע לפני מספר חודשים בגרימת חבלה בכוונה מחמירה לאחר שהודה שתקף בפטיש את אוהד הפועל ת"א יורי סדלצקי, הגיע לאירוע עם הפטיש, שצד אחד מראשו הוא בעל שיניים מחודדות ארוכות, אותו נשא מתחת למכנסיו. לאחר מכן, ראו חברי לה פמיליה כ-20 אוהדי הפועל, והחלו לתקוף אותם, כאשר חלקם תוקפים אותם באמצעות לבנים או צינורות ברזל. בשלב זה רץ גולן להביא את הפטיש, והכה באמצעותו בחוזקה בראשו של סדלצקי. מעוצמת המכה, ננעץ הפטיש בראשו של סדלצקי. חברי 'לה פמיליה' אחרים שהשתתפו בתקיפה, המשיכו להכות את סדלצקי, בזמן שהפטיש בראשו, והוא שותת דם. לפי כתב האישום, חברי 'לה פמיליה' המשיכו בתקיפה עד שהבינו כי שוטרים מתקרבים למקום.

אתמול הכריע בית המשפט כי מגידיש ובצלאל השתתפו באירוע תקיפה זה, כאשר הוא קובע כי מגידיש הגיע למקום תוך כוונה להשתתף בתקיפה ולקח בה חלק. מגידיש הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע ובחבלה בכוונה מחמירה. בצלאל, הורשע בקשירת קשר לביצוע פשע – על כך שהיה שותף לתהליך ההצטיידות בכלי התקיפה.

האירוע השני התרחש באוגוסט 2015, אז התאספו חברי 'לה פמיליה', בינהם אליעד משה, סמוך לחניון רידינג בת"א, שם התאספו אוהדי הפועל ת"א שהמתינו להסעה למשחק הפועל באצטדיון טדי, במטרה לפגוע באוהדי הפועל. חברי 'לה פמיליה' הביאו אתם אלות בייסבול, אבנים, מקלות, וצינורות ברזל, הסתתרו מאחורי רכבים בחנייה וחיכו לאוהדי הפועל. כשהם זיהו קבוצה של אוהדי הפועל הם רצו לעברם, קיללו אותם, השליכו לעברם בקבוקי זכוכית, ואיימו עליהם. האוהדים נמלטו מהמקום, אך אוהד אחד שהיה פצוע ברגלו לא הצליח להימלט. לפי כתב האישום, חברי 'לה פמיליה' התנפלו עליו, תקפו אותו, והשליכו עליו בקבוקי זכוכית. אתמול, הרשיע בית המשפט את אליעד משה על השתתפותו בתקיפה זו, בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, נסיון לחבלה בכוונה מחמירה, ותקיפה בנסיבות מחמירות.

האירוע השלישי התרחש ביוני 2015, אז, על פי כתב האישום, החליטו משה וחברי 'לה פמיליה' נוספים לתקוף את אוהדי מכבי חיפה ולגנוב מהם ציוד השייך לאוהדי הקבוצה. לשם כך נפגשו בחוף פולג בנתניה, בו התקיים משחק של הקבוצה. התוקפים ראו במקום את אחד האוהדים מחזיק שק ובו חולצות הקבוצה, ניסו לגנוב אותו מידו, ומשאוהדי מכבי חיפה ניסו לשמור על השק, התנפלו עליהם, תקפו אותם, הכו אותם, ולקחו את החולצות. על השתתפותו באירוע זה, התביעה ייחסה למשה עבירות של קשירת קשר לביצוע פשע ושוד בנסיבות מחמירות. בית המשפט הרשיע את משה בעבירות של קשירת קשר לביצוע פשע, ותקיפה בנסיבות מחמירות.

האירוע הרביעי והאחרון התרחש לאחר כחודש, ביולי 2015. אז, חברי לה פמיליה ומשה נפגשו שוב בחוף פולג, בו התקיים משחק נוסף של מכבי חיפה. לפי כתב האישום, הם הגיעו למתחם עם בקבוקי זכוכית, רימון הלם ורימון עשן. לאחר זמן מה, חברי לה פמיליה הבחינו בכלי רכב השייכים לאוהדי מכבי חיפה, והשליכו בקבוקי זכוכית ואבנים לעבר הרכבים. כשאוהדי מכבי חיפה נמלטו מהמקום, הם נסעו אחריהם, וכשחשבו שאיתרו רכב ששייך לאחד האוהדים החלו להשליך לעברו אבנים, מקלות ובקבוקים, תוך כדי נהיגה. כשהבינו שהשליכו את כלי התקיפה על רכב של עובר אורח, נמלטו מהמקום. בית המשפט הרשיע את משה על השתתפותו באירוע זה, בעבירות קשירת קשר לביצוע פשע, סיכון חיי אדם בנתיב תחבורה, וחבלה במזיד.

קומץ אלים

אחת הראיות המרכזיות אליה התייחס בית המשפט היא עדותו של עד מדינה, אשר היה חלק מ'לה פמיליה' במשך כעשור לפני שהופעל על ידי המשטרה כסוכן, ולבסוף הפך לעד מדינה.

את התיק ניהלו עורכי הדין שרית שמש ואלון סיון מפרקליטות מחוז ת"א (פלילי). מפרקליטות מחוז ת"א נמסר בתגובה להכרעת הדין כי: "בית המשפט הרשיע היום את שלושת הנאשמים, חברי הקומץ האלים של ארגון האוהדים 'לה פמיליה' בעבירות אלימות שביצעו במסגרת הארגון. הרשעתם של הנאשמים מצטרפת להרשעתם של 16 נאשמים נוספים, חברי הקומץ האלים, שכבר הורשעו במסגרת פרשה זאת, לאחר שהודו בעבירות במסגרת הסדרי טיעון. ההרשעה מהווה מסר הרתעתי כלפי חברי הארגון ואוהדי ספורט אחרים שלוקחים חלק בפעילות אלימה במגרשי הספורט ומחוץ למגרשים, וגורמים להרס כל מה שיפה, ערכי ומקרב בספורט בכלל ובכדורגל בפרט. רשויות החוק ימשיכו להילחם בתופעת האלימות בספורט בכל האמצעים העומדים לרשותן.

עו"ד עידית קן ציפור שייצגה מטעם הסניגוריה הציבורית את אביב בצלאל מסרה בתגובה להרשעה כי: "בתחילת ההליך אביב אודה בעבירה של קשירת קשר, אך טען לכל אורך הדרך כי לא השתתף באירוע התקיפה של אוהד הפועל ת"א. אנו מברכים על החלטת ביהמ"ש שקיבל את טענותינו וזיכה את אביב מהעבירה החמורה של תקיפת האוהד".

עו"ד רוי גבריאל, המייצג את אליעד משה, מסר בתגובה להכרעה כי: "אלמד את הכרעת הדין ואפעל בהתאם, אם כי יש לברך כבר בשלב זה על הזיכוי מעבירת השוד".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!