דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
15.5°תל אביב
  • 12.5°ירושלים
  • 15.5°תל אביב
  • 16.8°חיפה
  • 16.4°אשדוד
  • 13.7°באר שבע
  • 20.0°אילת
  • 15.7°טבריה
  • 12.8°צפת
  • 14.9°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מפסידים: אוהדי הפועל ב"ש חצו קו אדום בשריקות הבוז לבוזגלו הפצוע

וגם - כוכב מילאן נבחר לנשיאות | הפועל ירושלים בכדורסל מודחת מאירופה ולא מצליחה להיחלץ מהבור | יובל נעימי מהמם את איטליה עם סל מחצי מגרש | והקבוצה האקוודורית שקטעה רצף של 52 שנים

אוהדי הפועל באר שבע. (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
אוהדי הפועל באר שבע. (צילום ארכיון: יונתן זינדל/ פלאש 90)
צור רוזנצוויג
ליאור ברטל
יאיר צוקר
צור רוזנצוויג
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:
יאיר צוקר
עורך ספורט
צרו קשר עם המערכת:

מפסידים כי חצו קו אדום: אוהדי הפועל באר שבע

יאיר צוקר

אי אפשר להשאר אידישים למראות הקשים שראינו ושמענו ביום שני במשחק בין הפועל באר שבע למכבי חיפה שהתקיים באיצטדיון טוטו טרנר, כשקומץ אוהדי באר שבע שרקו בוז למאור בוזגלו שנאנק מכאבים על הדשא. 

העזיבה של מאור בוזגלו את הפועל באר שבע אמנם הייתה טעונה ורגשית לו ולאוהדים, השחקן בן ה-29 שפרח בנגב ונתן ארבע עונות מצויינות במועדון שעבר שינוי מסחרר וזכה בשתי אליפויות המדינה עם הופעה מכובדת מאוד בליגת האלופות, עם השער הזכור של בוזגלו לרשת של אינטר בסן סירו. אחרי הפציעה הקשה והניתוח ממנו זה עתה החלים, בוזגלו חזר למכבי חיפה בשביל לנסות להחזיר את המועדון לצמרת הכדורגל הישראלי, אך כמה סמלי שדווקא במפגש הטעון מול המועדון שעזב בטונים צורמים, תגיע הפציעה שלפי הערכות המומחים יהיו לו קשה לחזור ממנה אותו השחקן שהיה.

אך מה שיהיה יותר קשה להתגבר עליו עבור השחקן ובעיקר עבור מועדון כמו הפועל באר שבע ששם לעצמו למטרה להראות שאפשר להיות קהל אוהדים תומך וספורטיבי, הן הקריאות הבלתי נסלחות "בוזגלו מת" בעת שהשחקן שוכב פצוע על כר הדשא. טוב יעשה המועדון והעומדת בראשו אלונה ברקת, שכבר הוכיחה חוסנה מול האוהדים, אם יהפכו את האירוע המביש לתמרור אזהרה שיסמן קו אדום ברור שנחצה ושיש להפיק ממנו את המסקנות החינוכיות כדי שלא יקרה בעתיד.

מנצח עם הבאזר בארץ המגף: יובל נעימי

צור רוזנצוויג

השבוע חזר לתודעה הספורטיבית שלנו יובל נעימי, תגלית העונה בכדורסל המקומי בשנת 2006 ומי שנבחר לתואר "השחקן השישי" בליגת העל בשנת 2011.

נעימי כיום בן 32,  שכמו תגליות מקומיות בעשור האחרון היה חתום על חוזה סרק במכבי תל אביב, ושיחק בחצי מהקבוצות בליגת העל (אשקלון, נס ציונה, בני הרצליה, הפועל אילת, הפועל ירושלים) מצא לעצמו בית בשנתיים האחרונות בליגה האיטלקית השנייה.

את העונה החולפת סיים השחקן עם ממוצע של 7.5 אסיסטים 15.7 נקודות, 3 ריבאונדים ו-1.2 חטיפות במדי סקאפטי. בעונה הנוכחית הוא משחק בקבוצת פורלי, גם היא מהליגה השנייה, והשבוע במהלך משחק ליגה ביתי מול טרמופורג'יה ג'סי  קלע נעימי סל ניצחון מחצי מגרש על הבאזר, במשחק שהסתייים 82:85 לטובת פורלי, והעניק להם ניצחון ראשון לאחר חמישה הפסדים רצופים. את המשחק סיים נעימי עם 19 נקודות ו-9 אסיסטים.

מפסידים וקוטעים "בטעות" רצף של 52 שנים: אל נסיונאל

ליאור ברטל

קבוצת אל נסיונאל היא אחת הקבוצות החזקות והחשובות בכדורגל האקוודורי. הקבוצה זכתה 13 פעמים באליפות אקוודור וסיימה במקום השישי באליפות המקומית שנגמרה לפני שבועיים. באל נסיונאל מאמינים בשחקן המקומי, לכן מאז הקמתה ב-1964 ועד היום היא מחתימה רק שחקנים אקוודורים. לצערה הרב השבוע נודע שבגלל זיוף מסמכים שעשה שחקנה רינסון לופס הרצף המדהים שלה נשבר. המגן השמאלי הגיעה למדינה בגיל 19 מקולומביה זייף את מסמכים כדי שיחשב לשחקן מקומי ויוכל להיקלט באופן קל יותר באחד מהמועדונים במדינה. לאחר ששיחק בכמה קבוצות קטנות חתם בפברואר 2016 באל נסיונאל בלי שהוא מגלה שבכך הוא שובר להם את הרצף ההיסטורי של 52 שנים ללא שחקנים זרים בקבוצה. כעת המגן בן ה-30 שוחרר מהמועדון וקיבל השעיה של חצי שנה מהליגה המקומית.  

מנצח וכובש את כס הנשיא: ג'ורג' וואה

יאיר צוקר

היסטוריה בליבריה! ג'ורג' וואה, אחד השחקנים האפריקאיים הגדולים בכל הזמנים, שזכה בשנת 1995 בתואר השחקן הטוב בעולם כששיחק במדי פריס סן ז'רמן ואחר כך עבר למילאן, נבחרת לנשיא המדינה.

וואה שהיה אחד השחקנים הססגוניים והמהנים באירופה בשנות ה-90, כבש 193 שערים רק באירופה והצעיד פריז סן ז'רמן לאליפות צרפת ב-1995, ואת מילאן לאליפות איטליה ב-1996 וב-1999, כשבדרך הוא כיכב גם במונקו, מרסיי, בצ'לסי ובמנצ'סטר סיטי האנגליות.

מאז שפרש מכדורגל וואה הקדיש את מרצו למולדתו ליבריה שנקרעה במלחמת אזרחים מדממת, שגבתה את חייהם של יותר מחצי מיליון אזרחים נהרגו עד תחילת שנות ה-2000. וואה השקיע חלק נכבד מהונו לשיפור הנבחרת הלאומית ואפילו העלה אותה לשני גביעי אפריקה, אבל הוא לא הסתפק בכך ושם לעצמו מטרה להיבחר לנשיאות. כשהקרבות במדינה נפסקו, חלוץ רץ לבחירות ב-2005 והפסיד בבחירות הדמוקרטיות הראשונות שנערכו אחרי המלחמה, לאחר מכן, גם הפסיד במירוץ לתפקיד סגן הנשיא ב-2011. כשהוא נישא על גלי האהדה במדינה בה נולד ואותה ייצג בכבוד כשחקן כדורגל, וואה לא וויתר על החלום ורץ שוב לבחירות לנשיאות שהתייקמו השנה. בסיבוב הראשון לא השיג את הרוב הדרוש ובחירות הלכו לסיבוב השני שנדחה בטענה לזיופים, אולם בתום הליך בדיקה ארוך הוכרז השבוע כנשיא המדינה והפך לכדורגלן העבר הראשון שהופך לנשיא במדינתו.

מפסידה בטעם רע: הפועל ירושלים כדורסל

צור רוזנצוויג

תקופה לא פשוטה עוברת על מועדון הכדורסל של הפועל ירושלים, אחרי כמה שנים שהכל נראה ורוד בצד האדום של עיר הבירה, הגיעה השנה הנוכחית ומראה לנו שגם זהב יכול לקבל חלודה.

מאמן אירופאי, פוטיס קציקאריס  שמפוטר לאחר פחות משלושה חודשים בתפקיד ועוזר מאמן, מודי מאור, שקודם למאמן אך נראה שהסיבה העיקרית שהוא עדיין שם זה כי אין אופציה טובה יותר, רשימה של שחקנים שנשמעת איכותית אשר הגיעה בקיץ, לדוגמת אוסטין דיי, פרפרוגלו ואומיץ' אך לא מצליחה להביא את הנתונים היבשים לתוצאות על הפרקט.

הקמפיין האירופאי הסתיים בטעם רע עם הפסד במשחק השבוע 87:68 לגאלטסראיי ומוקדם מדי עם שני ניצחונות בלבד בעשרה משחקים, שמונה הפסדים שההפרש ביניהם לבין הקבוצה המנצחת הוא 14 נקודות בבמוצע.

ביום ראשון תיפגוש הקבוצה הסדוקה באדום-לבן את הפועל באר שבע מהליגה הלאומית במסגרת רבע גמר גביע המדינה, הפסד שם וירושלים תמצא את עצמה מסיימת את שנת 2017 שהמטרה היחידה שלה להמשך תהיה ההגנה על תואר על האליפות, לא כך פיללה ההנהלה, האוהדים וצוות השחקנים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!