דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
איגוד ההיי טק והסלולר

היי טק / עובדי ECI הפגינו מול הבעלים: "מתייחסים לעובדים כשורה באקסל"

העובדים מוחים על הכוונה לפטר מאה מתוך 800 עובדי החברה בישראל | יו"ר איגוד ההייטק לאחר פגישה עם ההנהלה: "הטענה כי מדובר בפיטורים לא מוצדקים קיבלה משנה תוקף" | ההנהלה: "למסרים שמעבירה ההסתדרות אין אחיזה במציאות"

עובדי ECI מפגינים מול ביתו של שאול שני (באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי ECI מפגינים מול ביתו של שאול שני (באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי ECI ונציגי איגוד עובדי הסלולר, האינטרנט וההיי-טק קיימו גם הבוקר (שישי), זה השבוע השני, קבלת שבת מחאתית מול ביתו של בעל השליטה בחברה, המיליארדר שאול שני, בכפר שמריהו – זאת במחאה על כוונת החברה לפטר כמאה מתוך 800 עובדי החברה בישראל.

השבוע לאחר שורה של פעולות מחאה במספר מוקדים, התקיימה פגישה ראשונה מאז פרוץ המשבר בין ההנהלה לבין נציגות העובדים – אולם נראה כי הפגישה לא הולידה פתרון. "הטענה כי מדובר בפיטורים לא מוצדקים קיבלה משנה תוקף לאחר הפגישה" מסר אתמול יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט והייטק, יקי חלוצי, בעקבות הפגישה, "הנפת חרב הפיטורים בחברה היא לא גזרה משמיים אלא מהלך אכזרי שמונע משיקולי נוחות. תכנית הפיטורים שההנהלה הפילה על ראשי העובדים, בחוסר תום לב וללא מו"מ עם הוועד כמתחייב ובלי לבחון חלופות אפשריות, נותנת חיזוק נוסף להערכה כי החברה מנסה לכרסם בכוח הארגוני של העובדים ולפגוע בהתאגדות.

"אסור לשכוח כי מאז ההכרה ביציגות, ההנהלה נקטה בסחבת ועיכבה באופן שיטתי את ההתקדמות במו"מ להסדרת זכויות העובדים בהסכם קיבוצי ראשון" הוסיף חלוצי, "לא ניתן להלך אימים על העובדים במסווה של התייעלות. הדרך היחידה למנוע את הידרדרות המשבר היא באמצעות הידברות כנה על החלופות שנמצאות על השולחן אך זה לא יכול להתקיים כשההנהלה והבעלים מסרבים לקחת אחריות על ההון האנושי".

"הגענו היום ונגיע גם בהמשך כדי להסביר לך שההנהלה שלך ממשיכה להיות מנותקת, ממשיכה לדרדר את מצב העובדים בחברה, פוגעת בביזנס, כפי שעשתה כל השנים האחרונות" כתב ועד העובדים בדף הפייסבוק בעקבות ההפגנה הבוקר, "מה שגרוע מכך הוא שהסמנכ"לים שלך מלעיטים אותך בחצאי אמיתות, הם מסתירים ממך את האמת, הם בעצמם יודעים שהם שהעובדים – שבפועל מחזיקים את החברה הזו – הם מבחינתם בתחתית סולם העדיפויות ואפשר להתייחס אליהם כשורות באקסל. זאת אע"פ שכלפי חוץ הם לכאורה אמפטיים, אבל רק לכאורה, התייחסותם משוללת חמלה והרסנית!". הוועד קרא לבעלים להצטרף למאמציו להצעיד את החברה חזרה לימיה הטובים, ולא להסתתר מאחורי ההנהלה, שלדבריהם "איבדה מזמן את הדרך, מחליטה ללא תכנית סדורה ולא מוכנה להקשיב".

מהנהלת ECI נמסר בתגובה: ״בפגישה שהתקיימה השבוע הוצגו בפני הוועד וההסתדרות במדויק ובמפורט הסיבות הכלכליות לפיטורים (שאין להם שום קשר למו"מ שהתקיים וימשיך להתקיים). איש מבין הנוכחים בחדר לא ערער או סתר את העובדות, מה שמעורר את התחושה כי למסרים שמעבירה ההסתדרות לתקשורת אין כל אחיזה במציאות״.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!