דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.1°תל אביב
  • 20.7°ירושלים
  • 20.1°תל אביב
  • 19.3°חיפה
  • 19.0°אשדוד
  • 20.2°באר שבע
  • 22.0°אילת
  • 17.5°טבריה
  • 18.1°צפת
  • 20.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מרכז הליכוד

פוליטי / מרכז הליכוד קורא להחיל ריבונות על שטחי יהודה ושומרון

כך הוחלט אתמול בכנס, בו עלו לנאום אחד אחרי השני חברי הכנסת מהמפלגה | ההחלטה איננה מחייבת את נציגי המפלגה בממשלה | כצפוי, גררה ההחלטה ביקורת באופוזיציה

ועידת הליכוד (צילום: יח"צ)
ועידת הליכוד (צילום: יח"צ)
שי ניר

מרכז הליכוד החליט אתמול (ראשון) כי הוא קורא להחיל את ריבונותה של מדינת ישראל על השטחים הכבושים ביהודה ושומרון.

חברי מרכז הליכוד התכנסו אתמול במרכז כנסים ליד שדה התעופה לדון בעתיד מעמד השטחים הכבושים והצביעו פה אחד על נוסח הצעת ההחלטה הקובעת כי יש להחיל את ריבונות מדינת ישראל ביהודה ושומרון. ”במלאות יובל לשחרור חבלי יהודה ושומרון ובתוכם – ירושלים, בירתנו הנצחית" נכתב בהצעת ההחלטה, "מרכז הליכוד קורא לנבחרי הליכוד לפעול כדי לאפשר בניה חופשית וכדי להחיל את חוקי ישראל וריבונותה על כל מרחבי ההתיישבות המשוחררים ביהודה ושומרון.”

חשוב לציין כי החלטת מרכז הליכוד אינה מחייבת את הממשלה ומגיעה על רקע מציאות בה ממשלת הימין מתקשה מאוד לקדם יוזמות הקשורות בשטחים הכבושים עליהם היא חוזרת ומצהירה כמו חוק ההסדרה, מניעת הרס מבנים בלתי חוקים והרחבת הבנייה בהתנחלויות.

יו"ר הכנסת, ח"כ יולי (יואל) אדלשטיין פנה לנשיא ארצות הברית דונלד טראמפ וקרא לו, "המשך בגיבוי שאתה נותן לצדק ולאמת ההיסטוריים! תמוך בחיבור ירושלים ומעלה אדומים – מהלך שאין מתבקש וחיוני ממנו". על רקע מציאות בה ממשלת הימין לא עומדת בהבטחות בחירותיה ואינה מרחיבה את הבנייה בשטחים באופן שיהלום את הצהרותיה אמר אדלשטיין כי, "את היובל השני לחזרה שלנו אל לב הארץ נתחיל ברגל ימין: בהרחבת הבנייה, בעידוד האוכלוסייה, בשיפור השירות. במילה אחת: בריבונות!"

שר העבודה והרווחה ויו״ר מרכז הליכוד חיים כץ אמר כי חמישים שנים לאחר ש"שחררנו את נחלת אבותינו יהודה ושומרון", חצי מליון אזרחי ישראל תושבי השטחים, "מופלים לרעה בבניה ובטחון אישי" והוסיף, "חלקי הארץ הללו הם חלק בלתי נפרד מארץ ישראל ויישארו כאלה לנצח נצחים״. כץ בדבריו לא הזכיר את מצב הבניה והביטחון האישי של האוכלוסייה הפלסטינית וכיצד הריבונות הישראלית תשפיע עליהם.

השר להגנת הסביבה ירושלים והמורשת זאב אלקין ציין בדבריו שמידי יום הוא "חוצה את המחסום של צה"ל" וכי הוא הופך בשל כך "לאזרח סוג ב'" והוסיף, "למה זה צריך לקרות?? יש היום כחצי מיליון יהודים מעבר לקו הזה, הגיע הזמן להחיל את הריבונות על כל היישובים ביו"ש!"

שר התקשורת איוב קרא אמר, ״אין חזון לשתי מדינות ואנחנו נשמור על זה, וזה שם המשחק! .אנחנו נשמור על ירושלים המאוחדת מכל משמר וכמובן על ההתיישבות – שהיא הדבר החשוב ביותר לנו. אני מחזק את ההתיישבות בכל מקום ומברך על ההצעה הזו שעולה היום במרכז המפלגה. ה' עוז לעמו יתן, ה' יברך את עמו בשלום.״

השר לביטחון הפנים ולנושאים אסטרטגיים חבר הקבינט גלעד ארדן אמר כי, "לא נעשה את החלת הריבונות בזכות הכוח אלא בכח הזכות ההיסטורית, הדתית, המוסרית, התנ"כית, ואנחנו נבצע זאת." ארדן בדבריו ציין נושאים אותם לא הצליח להביא לידי מימוש, "העליתי לפני 5 שנים את ההצעה להחיל את הריבונות על שטחי C וגם לפני כעשור כחלק מהתיקון הנדרש אחרי העקירה מגוש קטיף".

שר התחבורה וענייני מודיעין ישראל כץ אמר כי, "התשובה ההולמת לאותו אבו מאזן הוא לקדם את היוזמה של החלת הריבונות הישראל על ישובי יהודה ושומרון ולחזק את ההתיישבות ומיד להעביר את חוק ירושלים רבתי ומצרף לירושלים את אפרת, מעלה אדומים, גוש עציון ועוד. זו בדיוק התשובה לסרבנות הפלסטינית. אני קורא לידידנו האמריקאים- תתמכו ביוזמה זו, תתמכו בהחלטה שנקבל הערב״.

במערכת הפוליטית מיהרו להגיב.

שר החינוך נפתלי בנט ברך על החלטת מרכז הליכוד על "אימוץ תכנית הריבונות ביהודה ושומרון" והוסיף, "עברנו שלב נוסף מפרידה מהרעיון המסוכן של מדינה פלסטינית, שהביא אתו רק נזקים ביטחוניים וחרמות על ישראל".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג (המחנה הציוני) אמר בתגובה, "עוד החלטה לא אחראית, לא מעשית ומיותרת מתוצרת הליכוד. תביא לעקירת עיני ממשל אוהד לישראל, תגרום לסיבוכים מדיניים, פוליטיים ודמוגרפיים ולאבדן כל תקווה לשלום. החלטה פופוליסטית זולה ששוב מוכיחה שהליכוד מתכונן לבחירות."

יו"ר סיעת מרצ ח"כ אילן גילאון אמר בתגובה, "הליכוד השלים את מלאכת הנחת המוקשים לתהליך השלום המדיני שהחל בה טראמפ בהכרה המזויפת של ירושלים כבירה. נתניהו חושב שהמשך דוקטרינת ה"אין פרטנר" שלו תמשיך לתחזק את שלטונו. הוא לא מבין כמה הוא שוגה – הציבור מאס בהנהגה חסרת האחריות שלו ושל והליכוד. נראה שבבחירות הקרובות, נשק ה"ערבים הנוהרים לקלפיות" לא יושיע אותו." גילאון בדבריו הזכיר את ההבטחה להעלות את קצבאות הנכים של ממשלת הימין והוסיף, "קצבת הנכות עומדת עדיין עומדת על 2,342 ₪ למרות ההבטחות והברכות של נתניהו ושריו."

מועצת יש"ע: אמרה בתגובה, "אנו מברכים את תנועת הליכוד וחבריה ואת המטה הלאומי בליכוד על אישור ההחלטה שהתקבלה פה אחד על בנייה חופשית והחלת ריבונות ישראלית בכל מרחבי ההתיישבות הישראלית ביהודה, שומרון ובקעת הירדן. החלטה חשובה זו מהווה אבן דרך משמעותית בחיזוק ההתיישבות, ובסיס לעתיד. זהו מסר חשוב לממשלה ועליה לממש החלטה זו גם במעשים בשטח".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!