דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / עובדי ECI ממשיכים במחאה: "עד שפיטורי ההתעללות הללו ירדו מהפרק"

עשרות מעובדי החברה הפגינו מול ביתו של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בחברה, גיורא ביתן, במחאה על הכוונה לפטר כמאה מ-800 העובדים בארץ | שלשום נפגשו הצדדים לישיבת מו"מ, אך לא הגיעו להסכמות

עובדי ECI מפגינים מול ביתו של המשנה למנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים בחברה, גיורא ביתן. 2 בדצמבר 2018. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי ECI מפגינים מול ביתו של המשנה למנכ"ל החברה וסמנכ"ל הכספים בחברה, גיורא ביתן. 2 בדצמבר 2018. (צילום: באדיבות דוברות ההסתדרות)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עשרות עובדי ECI ערכו גם הבוקר (שלישי), זה השבוע השלישי, הפגנת מחאה כנגד כוונת החברה לפטר כמאה מתוך 800 עובדי החברה בישראל. העובדים התכנסו מול ביתו של המשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים בחברה, גיורא ביתן, בשכונת צהלה בתל אביב.  ביתן יצא אל המפגינים בניסיון לפייסם, אך בתגובה לקריאותיהם לעצור את תכנית הפיטורים בחברה ולשקול חלופות אפשריות אחרות, השיב כי התכנית תימשך כמתוכנן.

"רק התחלנו להתחמם, אנחנו נגיע מחר, ומחרתיים, ובשישי, ובשבוע הבא, ובעוד חודש ובעוד חודשיים, עד שפיטורי ההתעללות הללו יוסרו מעל הפרק" נכתב בדף הפייסבוק של העובדים, "ניתן לכם הזדמנות מצויינת להקשיב ולשמוע את זעקת העובדים שנפשם נקעה מהדרך המבזה וחסרת המעוף שלכם".

אמש התקיימה, בפעם השנייה מאז שפרץ המשבר, ישיבת משא בין נציגות העובדים להנהלת החברה מאז שפרץ המשבר, אך הצדדים לא הגיעו להסכמות והעובדים הודיעו כי ירחיבו את צעדי המחאה. יו"ר איגוד עובדי הסלולר האינטרנט וההייטק, יקי חלוצי, אמר אתמול כי "חברת ECI צריכה להבין שהיא לא יכולה לקבל מתנות מהמדינה בהיקף חוזי של עשרות מיליוני דולרים ובמקביל להשליך לרחוב מאה עובדים ישראלים רק כדי להעביר חלק מהפעילות לחו"ל".

חלוצי התייחס בדבריו לעובדה שהחברה מספקת, מזה כמה חודשים, מוצרים מסווגים למשרד הביטחון בהיקף מוערך של עשרות מיליוני דולרים בשנה. זאת לאחר שזכתה בהליך של המשרד כספק יחיד, לאחר התמודדות מול שני ספקים אחרים.

ECI מספקת פלטפורמות וציוד תקשורת לחברות ברחבי העולם. החברה הוקמה בשנת 1961 ונחשבה בשנות ה-90 לחברה המובילה בהיי-טק הישראלי. בשנים 2012 ו-2013 כבר ביצעה החברה תהליכי צמצום משמעותיים. ביוני 2016 הוקם לראשונה ועד עובדים בחברה באמצעות ההסתדרות, ומאז מנהלת נציגות העובדים משא ומתן עם ההנהלה לחתימת הסכם קיבוצי ראשון.

בתגובה להכרזה על סכסוך העבודה, מסרה הנהלת החברה כי מדובר בהליכי התייעלות וצמצום כתוצאה מהשינויים הרבים והתעצמות התחרות בשוק הטלקום העולמי. עוד נמסר כי החברה מתמודדת גם עם צמצום משמעותי בתמיכה אותה היא מקבלת מהרשות לחדשנות (לשעבר המדען הראשי) וההתחזקות המשמעותית בשער השקל לעומת הדולר. לטענתה מדובר בקיצוץ של כ-6% ממצבת כוח האדם שלה, "על מנת להבטיח מבנה עלויות תחרותי ולחזק את יכולותיה להמשך הדרך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!