דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
20.3°תל אביב
  • 20.9°ירושלים
  • 20.3°תל אביב
  • 17.6°חיפה
  • 18.5°אשדוד
  • 16.2°באר שבע
  • 23.8°אילת
  • 20.4°טבריה
  • 17.5°צפת
  • 19.0°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע טבליות

טבע / תם הסכסוך ב"טבע טבליות": ייסגר בתוך שנתיים, פיטורי מרבית העובדים יידחו

ההסתדרות הלאומית והנהלת המפעל סיכמו על צמצום מספר העובדים שיפוטרו באופן מידי ל-180 | מאות המפוטרים יזכו לחבילת פרישה מוגדלת ולהכשרה מקצועית | יו"ר הוועד איציק בן סימון: "מקווים שהמפעל ימשיך לפעול גם אחרי 2019"

מפעל טבע בהר החוצבים ירושלים (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).
מפעל טבע בהר החוצבים ירושלים (צילום ארכיון: נתי שוחט / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

מספר המפוטרים המידיים ב"טבע טבליות" בירושלים יצומצם, והעובדים יזכו לחבילת פרישה מוגדלת – כך סוכם בין הנהלת טבע להסתדרות הלאומית, המייצגת את עובדי המפעל שהוחלט על סגירתו בדצמבר 2019. בכך תם סכסוך העבודה במפעל, שעובדיו השביתו את הפעילות ואף התבצרו בו בשבועות האחרונים במחאה על הסגירה המתוכננת. לאחר מו"מ אינטנסיבי סוכם כי העובדים ישובו לעבודה.

ההסתדרות הלאומית והנהלת החברה חתמו על הסכם לפיו ברבעון הראשון של 2018 יפוטרו כ-180 עובדים – פחות ממספר העובדים שהיו אמורים לפרוש מיידית, וכ-500 עובדים נוספים יסיימו את עבודתם עם סגירתו בעוד שנתיים (דצמבר 2019). עוד סוכם כי עם פרישתם יקבלו העובדים חבילת מענקים מיטיבה ושירותי הכשרה והשמה שנועדו לאפשר להם מעבר 'חלק' למקומות עבודה חלופיים. על אף ההסכמות על סגירת המפעל, בהסתדרות הלאומית הביעו תקווה כי בסופו של דבר הוא ימשיך לפעול.

עובדי טבע ותומכים מפגינים בשוק מחנה יהודה בירושלים (באדיבות דוברות ההסתדרות)
עובדי טבע ותומכים מפגינים בשוק מחנה יהודה בירושלים (באדיבות דוברות ההסתדרות)

בהודעה משותפת של הצדדים נמסר כי נמצא מענה המאפשר צמצום משמעותי של היקף גל הפיטורים הראשון שנקבע לרבעון הראשון של 2018, ודוחה את סיום העסקתם של מרבית עובדי מפעל הטבליות בירושלים לחודש דצמבר 2019, בעוד כשנתיים ימים. פיצויי הפרישה שיקבלו העובדים יהיו גבוהים מהנדרש בחוק, ויינתן בהם גם משקל הן לוותק של העובדים והן לסיכויי השתלבותם בשוק העבודה. כמו כן יינתנו לעובדים המסיימים העסקתם ייעוץ, סדנאות והכשרות מקצועיות מתקדמות. לשם כך תקים טבע פלטפורמה ייחודית, בסמיכות לאתר שלה בירושלים, אשר לצד ההכשרות המקצועיות השונות, גם תרכז ותחבר מעסיקים פוטנציאליים לכוח האדם האיכותי אשר יסיים את עבודתו בחברה. 

איציק בן סימון, יו"ר וועד העובדים במפעל טבע טבליות בירושלים אמר עם חתימת ההסכם כי "עם תחילתו של המאבק שמנו לנגד עינינו את טובתם של העובדים. מפעל טבע טבליות ימשיך להתקיים לפחות שנתיים נוספות, ואנו בטוחים כי בעזרת ה' הוא ימשיך גם מעבר לכך. ההסכם שהושג יבטיח את עתיד העובדים והגיע בזכות אחדותם של כלל עובדי טבע טבליות ובסיועה המבורך של ההסתדרות הלאומית, שסייעה לנו להגיע למתווה משותף וראוי". בן סימון הדגיש כי "מדובר ביום היסטורי עבור עובדי טבע טבליות ירושלים עם הישגים מצוינים, הכוללים הבטחת עבודה לשנתיים נוספות לרוב עובדי המפעל. ליוצאים יינתן סל הטבות מורחב הכלל העשרה והשמה". 

ששי שדה, יו"ר האגף לאיגוד מקצועי בהסתדרות הלאומית אמר עם חתימת ההסכם כי "אני שמח שלאחר שבועיים וחצי מורטי עצבים, הצלחנו להגיע להישגים משמעותיים עבור עובדי מפעל טבע טבליות בירושלים. מפעל הטבליות לא ייסגר לפני דצמבר 2019. במאמץ משותף הצלחנו להקטין בלמעלה משליש את כמות העובדים שיעזבו בתחילת השנה, כך שהרוב המוחלט של העובדים יישאר עם ביטחון תעסוקתי בשנתיים הקרובות". שדה הדגיש גם כי: "בהתאם לסיכום אליו הגיעה ההסתדרות הלאומית עם הנהלת טבע, מי שייאלץ או שיבחר לעזוב יהיה זכאי לחבילת הטבות מיוחדת ולליווי, הכשרה והשמה במקום עבודה חלופי. כולי תקווה כי המפעל יישאר בכל זאת לעבוד גם בשנת 2020 ויותר. מדובר ביום בשורה עבור מאות עובדי המפעל והכלכלה הישראלית בכללותה".  

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!