דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
38.1°תל אביב
  • 35.0°ירושלים
  • 38.1°תל אביב
  • 37.1°חיפה
  • 33.8°אשדוד
  • 39.6°באר שבע
  • 39.4°אילת
  • 40.5°טבריה
  • 32.4°צפת
  • 40.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

ירושלים / ברקת מעלה הילוך מול כחלון: הודיע על פיטורי אלף עובדים

ראש העיר ירושלים טוען כי האוצר מסרב להעלות את מענק הבירה וכופה על העירייה קיצוץ נרחב: "כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור את המשבר" | משרד האוצר: "לא יעלה על הדעת שגוף שהתמיכה הממשלתית בו שולשה בארבע השנים האחרונות, נדרש לפיטורי עובדים"

כחלון וברקת (מרים אלסטר / פלאש90)
כחלון וברקת (מרים אלסטר / פלאש90)
דוד טברסקי

עיריית ירושלים מחריפה את מאבקה נגד משרד האוצר סביב סוגיית העברת התקציב. מוקדם יותר היום (רביעי) החלה העירייה במימוש האיום אותו שיגר אתמול ראש העיר ניר ברקת, והוציאה מכתבי פיטורים לכאלף מעובדיה. על פי ברקת, מדובר בחלק מתהליך בסופו יפוטרו 2,150 עובדים בעירייה ובחברות העירוניות. מהלך, שלטענת העירייה, נכפה עליה עקב סירוב האוצר להגדיל את תקציב מענק הבירה למעל התקציב שניתן ב-2017. במשרד האוצר טוענים כי עלות העסקתם של אותם עובדים גבוהה מהתקציב אותו דורשת העירייה, ו"מכאן עולה כי חלה טעות באופן עריכת התחשיב על ידי גורמי המקצוע בעירייה או שחלה הטעייה מכוונת באופן הצגתם".

עד כה נשלחו 600 מכתבי פיטורים, ובהמשך צפויים להישלח עוד כ-400 מכתבים נוספים. בין העובדים שתופסק עבותם בשורות העירייה: 317 עובדי תברואה, 64 עובדי השיטור העירוני, 160 עובדי טיפות חלב, 18 עובדי רשות התעסוקה, 21 עובדי רשות הקליטה, 11 עובדי הנהלה ופיתוח ועובדים מאגפים נוספים.

עובדי עיריית ירושלים פרקו זבל מול בניין משרד האוצר, בהוראת ניר ברקת, 1 בדמצבר 2018. (הדס פרוש פלאש90)
עובדי עיריית ירושלים פרקו זבל מול בניין משרד האוצר, בהוראת ניר ברקת, 1 בדמצבר 2018. (הדס פרוש פלאש90)

ברקת כיוון אצבע מאשימה לכיוונו של שר האוצר עצמו, ואמר כי "כחלון נושא באחריות לפיטורים ולפגיעה אנושה בפרנסתם של למעלה מאלפיים משפחות ירושלמיות. נמשיך להילחם למען ירושלים, כחלון חייב לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא שלו על מנת שנוכל לפתור המשבר".

כזכור, עיריית ירושלים עתרה השבוע לבג"ץ כנגד משרד האוצר, זאת בטענה שהמשרד מונע העברת 150 מיליון שקלים לתקציב העיר, למרות התחייבות שלטונית בנושא. "זהו אחד המופעים האנטי דמוקרטיים הנפסדים במקומותינו. דרג פקידותי, הזוכה אולי לגיבוי מצד הממונה עליו, דורס ברגל גסה את החוק ואת כללי המנהל התקין ואינו מקיים במודע ובמכוון את החלטות הממשלה", כתבה העירייה בעתירתה.

אין זו הפעם הראשונה בה מתנהל מאבק בין העירייה והאוצר על גובה מענק הבירה השנתי שהמדינה אמורה להעביר. עם זאת, תושב העיר ירושלים שביקש להתראיין בעילום שם, אמר ל'דבר ראשון' כי מדובר בצעד חסר תקדים של העירייה – הן בגודל האיום והן באופן שראש העיר מנהל את המאבק (כך, למשל, פקד אתמול ברקת על פריקת זבל מול משרד האוצר).

"כל תחילת שנה, עת מגיעים הדיונים על התקציב לשלב האחרון, פורץ משבר בין העירייה למדינה. זה דבר שבשגרה" הסביר, "ירושלים היא העיר הגדולה בישראל, ועם זאת הענייה בישראל ותמיד חסר לה תקציב. רואים את זה היטב בתת-תקצוב למוסדות החינוך ומערכות התשתיות והתברואה בעיר ואת זה מכיר כל ירושלמי. בשנתיים האחרונות המאבקים נהיו חריפים יותר, וזה כנראה קשור לבחירות המתקרבות לראשות העיר ואולי לשאיפותיו של ראש העיר בזירה הארצית".

ממשרד האוצר נמסר בתגובה כי "בהודעת ראש העיר ירושלים, ניר ברקת, נטען כי לעירייה יש צורך לפטר 2,150 עובדים. בהערכה שמרנית עלות העסקתם של מספר עובדים זה עומדת על 387 מיליון שקל- סכום גבוה יותר מהסכום התקציבי המבוקש על ידי העירייה עצמה. מכאן עולה כי חלה טעות באופן עריכת התחשיב על ידי גורמי המקצוע בעירייה או שחלה הטעייה מכוונת באופן הצגתם. לא יעלה על הדעת שגוף שהתמיכה הממשלתית בו שולשה בארבע השנים האחרונות, נדרש לפיטורי עובדים".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!