דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

חברה ועבודה / עובדי ECI הפגינו אמש (ה') מול ביתו של הבעלים במזג האוויר הסוער

התחזית לא עצרה את עשרות העובדים שהפגינו נגד הכוונה לפטר מאה מחבריהם | בחברה טוענים כי המפגינים קראו קריאות מסיתות ומאיימים בהגשת תלונה במשטרה | יו"ר הוועד: "הפכו אותנו לעבריינים, מנסים לעשות הפרד ומשול"

גם בגשם. עובדי חברת ECI מפגינים בכפר שמריהו מול ביתו של הבעלים (צילום: אמיר בראון).
גם בגשם. עובדי חברת ECI מפגינים בכפר שמריהו מול ביתו של הבעלים (צילום: אמיר בראון).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כ-30 עובדי חברת ההיי-טק ECI הפגינו הערב, על אף הגשם, מול ביתו של בעלי החברה בכפר שמריהו – המיליארדר שאול שני, זאת על רקע כוונת החברה לפטר מאה עובדים. מוקדם יותר הבוקר דחתה הנהלת החברה את הצעות העובדים, להירתם ולסייע לבעיית התזרים שלטענת ההנהלה מחייבת את פיטוריהם של העובדים.

"אנחנו הצגנו בפני ההנהלה, שמנו על השולחן הצעה יצירתית שיכולה לייתר את כל הפיטורים – כלומר שמאה איש לא יצטרכו ללכת הביתה, ותמנע הפגיעה במאה משפחות", אמר ל'דבר ראשון' יו"ר ועד העובדים, אופיר לוי. "היום הם אמרו לנו שהם דוחים את ההצעה ואנחנו הסברנו להם מה ההשלכות של הדבר הזה. שנכנס לסאגה של שביתה, ובוררות על כל עובד ומלחמה על כל עובד. הם יצאו להתייעצות ואמרו שיחשבו על ההצעה שוב".

היום הסתיימה תקופת הצינון בעקבות סכסוך העבודה שהוכרז בחברה. משמעות הדבר שהעובדים יהיו רשאים לנקוט צעדים ארגוניים כבר בתחילת השבוע הבא. ישיבת מו"מ נוספת בין הצדדים נקבעה ליום שני הקרוב.

בוועד העובדים מצביעים על כך שמאז הקמתו לפני כשנה וחצי עזבו למעלה מ-150 עובדים את החברה. כמו כן ציינו כי רק בשבועות האחרונים, מאז פרסום כוונת ההנהלה לפטר מאה מ-800 עובדי החברה בישראל, עזבו את החברה 13 עובדים במוקד פתח תקווה ו-5 עובדים נוספים במוקד עומר. עם זאת, הנהלת החברה סירבה במו"מ לקזז עובדים אלו ממניין המפוטרים המתוכנן, זאת בשעה שבמקביל אף מגוייסים עובדים חדשים לחברה. "מרחו אותנו שנה וחצי במו"מ ועכשיו מפטרים באופן חד צדדי כדי למחוק אותנו. עובדים עוזבים בארץ, הם מגייסים כוח אדם בהודו – וזה לא מספיק להם. כוונתם היא מחיקת ההתאגדות" אמר חבר הוועד אבי כהן.

במקביל למו"מ הוציאה ההנהלה מכתב לעובדים ובו טענה כי "חלה הסלמה חמורה ומדאיגה בהתנהלות ועד העובדים וההסתדרות". עוד טענו כי העובדים נקטו צעדים אלימים כגון הטרדות באינטרקום המשפחתי, וכן כי נכנסו לדרך הגישה הפרטית לבית  ולכלי הרכב של הבעלים שני. בין היתר ציטטה ההנהלה את השורה הבודדת "הכדור כבר בקנה ולא במחסנית", מתוך שירה של להקת החצר האחורית, "כל האופציות על השולחן", שהושמע בהפגנה, בטענה כי מדובר בהסתה לאלימות. "הנהלת ECI בוחנת את הצעדים הבאים לאור התנהגות אלימה זו ובכלל זאת הגשת תלונה במשטרה על הסגת גבול ואיומים" ציינו במכתבם.

"לא היה ולא נברא. היינו פה והפגנו בצורה המסודרת ביותר ובליווי המשטרה. אפילו לא חסמנו רכבים. הפכו אותנו לעבריינים, מנסים לעשות הפרד ומשול בחברה, בלא מעצורים" השיב לוי לטענות.

בחברת ECI סירבו להגיב לדברים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!