דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משטרת ישראל

מזג אוויר / סופ"ש סוער: מפלס הכנרת עלה ב-3 ס"מ, שלג בחרמון ונזקים ברחבי הארץ

החזית החורפית שהחלה אמש צפויה להמשך עד מוצאי שבת | שוטרי משטרת ישראל מטפלים באירועים שונים ברחבי הארץ | אתרים שונים של רשות הטבע והגנים נסגרו למבקרים

יפו בסערה היום (צילום: גיל פלוטקין)
יפו בסערה היום (צילום: גיל פלוטקין)
דוד טברסקי
מיכל רוזן

מפלס הכנרת עלה ב-3 ס"מ מאז הלילה ובנחלים רבים בצפון החלו לזרום שוב, כאשר כרגע אין עדיין חשש לשטפונות. באתר החרמון כבר נערמו כ-10 ס"מ שלג באתר התחתון ולפי הערכה כ-30 ס"מ באתר העליון, האתר ישאר סגור בשלב זה עקב תנאי מזג האוויר. מרשות הטבע והגנים  נמסר כי האתרים הבאים יהיו סגורים היום למבקרים: חורשת טל, אשקלון, ירקון, עין עבדת, מצדה (מלבד המוזיאון) ויש להתעדכן באתר הרשות לפני הגעה לאחד האתרים.

נחל עיון היום. (צילום: מתת בן שושן)
נחל עיון היום. (צילום: מתת בן שושן)

מזג האוויר הסוער ממשיך כעת בצפון הארץ ובמרכזה כאשר הרוחות מתחזקות והגשם ממשיך לרדת. על פי המרכז המטאורולוגי צפויים ביומיים הקרובים גשמים שילוו בסופות רעמים, רוחות עזות וגלים גבוהים ויימשכו עד מוצאי שבת.

נזקי הסופה

ברחוב האורן בשכונת רוממה בחיפה קרס חלק מחומה אשר תחמה צובר גז מוטמן. כתוצאה מקרסת הקיר וסחף האדמה נגרם נזק לתשתית וגז החל לדלוף. שלושה צוותי לוחמי אש בראשותו של להב ברק סילם סגרו את מגוף הזרימה, עצרו את הדליפה ובודדו את הזירה עד להעברת הארוע לטיפול חברת הגז.

באזור צומת יגור המעבר התת קרקעי בין קיבוץ יגור לרכסים נחסם לתנועה עקב הצפה.

הבוקר נחסם לתנועה מחלף הסירה בהרצליה, בעלייה משבעת הכוכבים צפונה, בגלל שלוליות שלא איפשרו תנועת הרכבים במקום. שוטרים הגיעו למקוםפ ועזרו בהכוונת התנועה.

ברחוב בן יהודה בת"א נפל עץ על רכבים חונים, אין נפגעים ונגרם נזק קל לרכבים. דיווח נוסף התקבל על עץ שנפל על רכב ברחוב אנה פרנק ברמת גן, גם שם אין נפגעים.

נפילת עץ על רכבים חונים ברחוב אנה פרנק ברמת גן (צילום: דוברות המשטרה)
נפילת עץ על רכבים חונים ברחוב אנה פרנק ברמת גן (צילום: דוברות המשטרה)

רחוב הירקון בת"א נחסם לתנועת כלי רכב, בין הרח' אלנבי וטרומפלדור בשל בור שנפער בכביש. ציבור הנהגים מתבקש שלא להגיע לאזור ולבחור בדרכים חלופיות. שוטרים רבים פרוסים בשטח ומסייעים בהכוונת התנועה ובסיוע לציבור בשל פגעי מזג האוויר. יש לנהוג בזהירות ולהישמע להוראות השוטרים.

גבר כבן 70 ושני ילדים בגילאי 9 ו-6 חולצו לאחר שנסחפו עם רכבם בשלולית בשטח פתוח שסמוך לישוב מאור שליד חדרה. הילדים פונו לבית החולים הלל יפה כשהם סובלים מהיפותרמיה. נהג הרכב חולץ לרכב משטרתי בשטח.

החובשים הבכירים במד"א חי פנחס ואבי ביסמוט שהגיעו למקום סיפרו: "חנינו עם האמבולנסים בכביש 9 סמוך למאור. לקחנו את הציוד הרפואי מהאמבולנס ונכנסנו רגלית לשטח, חצינו נחל רדוד והגענו לשפת השלולית העמוקה כשבכל הזמן הזה יש יורד עלינו גשם סוער. ראינו במרחק של מספר מטרים את הג'יפ במים, נהג הרכב ישב בפנים והילדים היו על הגג. נכנסו לתוך השלולית, תיפסנו על הרכב והוצאנו את הילדים לשטח יבש ולקחנו אותם לאמבולנס. ביצענו בהם בדיקות רפואיות ראשוניות ופינינו אותם במהירות לבי"ח הלל יפה כשהם בהכרה מלאה וסובלים מהיפותרמיה."

מישהו הפסיק את הזרם..

עובדי חברת החשמל מטפלים במספר תקלות נקודתיות ברחבי הארץ. חברת החשמל תגברה את צוותי השטח ואת מוקדי השירות .

עובדי החברת החשמל מטפלים בהחזרת החשמל בשכונת נווה אורנים בצפת (צילום: דוברות חברת החשמל)
עובדי החברת החשמל מטפלים בהחזרת החשמל בשכונת נווה אורנים בצפת (צילום: דוברות חברת החשמל)

החברה מסרה שמעל 200 גנרטורים וציוד טכנולוגי הוכנו לקראת חירום וצוותי החברה עומלים בימים האחרונים על גיזום וטיפול בפגעים היכולים לפגוע בהספקת החשמל.

"אין סיכוי לאפס הפרעות ונזקים ברשת החשמל, ובשל רוחות חזקות, גשמים, ברד ושלג, יש צפי לנזקים ברשת החשמל ולהפרעות באספקה. זאת, על אף ההיערכות הנרחבת" מסרו בחברת החשמל וביקשו מהתושבים להיות ערניים לכל מפגע הקשור בחשמל. במידת הצורך יש לפנות לאחד ממרכזי השירות של החברה (103), יישומון חברת החשמל, דף הפייסבוק, אתר האינטרנט של החברה, ושירות הודעות מסרון למספר 0557000103.

עובדי חברת החשמל בסערה היום (צילום: דוברות חברת החשמל)
עובדי חברת החשמל בסערה היום (צילום: דוברות חברת החשמל)

חכם בכביש

בשל מזג האוויר הסוער, שוטרים רבים פרוסים בשעה זו ועסוקים בחילוץ רכבים שנלכדו בשלוליות גבוהות ובהכוונת התנועה במקומות הנדרשים לכך. במשטרה קוראים לציבור להערך מבעוד מועד למקרה של הצפות בערים השונות ומדגישים כי היערכות שכזאת מפחיתה את הסיכוי לנזקים, משפרת את הביטחון האישי של התושבים, והחשוב מכל, מונעת פגיעות בנפש.

בור שנפער ברחוב הירקון בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)
בור שנפער ברחוב הירקון בתל אביב (צילום: דוברות המשטרה)

כמו כן, במשטרה פונים ומבקשים מציבור הנהגים לבדוק את רכבם עוד בטרם הגעת מזג האוויר הסוער לאזורינו וכמו כן לשנות ולהתאים את הרגלי הנהיגה בהתאם לתנאי הדרך. חשוב לזכור, הגשמים הראשונים מעלים על פני האספלט חומרים שומניים המקטינים את מקדם החיכוך בכביש, פוגמים באחיזת הצמיגים בדרך ועלולים לגרום להחלקה ואיבוד שליטה ברכב.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!