דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ירושלים

חברה ועבודה / החל מהבוקר: (א') שביתה בעיריית ירושלים

זאת בתגובה להודעת ראש העיר על פיטורי 2,150 עובדים בשל סכסוך עם האוצר על העברת תקציבים | יו"ר הסתדרות המעו"ף: "לא נאפשר יותר את השימוש בעובדים כבני ערובה" | מקור הקשור לעירייה: הפיטורים - הצגה של ברקת, לא ייצאו לפועל

עובדי עיריית ירושלים תולים שלטים נגד שר האוצר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
עובדי עיריית ירושלים תולים שלטים נגד שר האוצר משה כחלון (צילום: יונתן זינדל / פלאש 90).
דוד טברסקי

השירותים העירוניים בירושלים יושבתו החל מהיום (ראשון), בהם גם טיפות החלב, שירותי התברואה ואגפים נוספים, זאת במחאה על החלטת ראש העירייה, ניר ברקת, לפטר 2,150 עובדים, שחלקם קיבלו מכתבי פיטורים בשבוע שעבר. עם זאת, לבקשת ארגון ההורים בירושלים, מערכת החינוך תוחרג מההשבתה המתוכננת.

יו"ר ארגון העובדים בעירייה, עו"ד אביחי אברהם , הודיע אמש כי "בתיאום עם יו"ר ההסתדרות מרחב ירושלים מר דני בונפיל, כלל השירותים הניתנים על ידי עובדי עיריית ירושלים מושבתים, למעט מוסדות החינוך בכדי לא לפגוע פגיעה קשה בתושבי העיר. יחד עם זאת, במידה וראש העיר מר ניר ברקת לא ימשוך את מכתבי הפיטורים יושבתו כלל השירותים לרבות מוסדות החינוך. בנוסף המשחק של הפועל ירושלים בכדורסל המתוכנן למחר לא יתקיים".

בונפיל, הכריז כבר ביום חמישי האחרון, על כוונת ההסתדרות להשבית את כלל עבודת העירייה, זאת בתגובה לכוונתו של ראש עיריית ירושלים, ניר ברקת, לפטר כ-2150 עובדי עירייה בטענה שמשרד האוצר מסרב להעביר את מלוא סכום מענק הבירה לעיר.

את המהלך של בונפיל גיבה גם יו"ר הסתדרות המעו"ף, המאגדת את ועדי השלטון המקומי, ארנון בר דוד. "לא נאפשר יותר את השימוש בעובדים כבני ערובה ונפעל בכל העוצמה על מנת למגר את השיטה הפסולה הזו" אמר  בר דוד, "מדובר בניצול ציני של אלפי עובדים ומשפחות אשר נאלצים להתמודד עם איום הפיטורים של ראש העיר".

בניגוד לשנים הקודמות, בהן העובדים היו ביחד עם העירייה במאבק מול הממשלה והאוצר, נדמה שהפעם העובדים לא מוכנים יותר להיות כלים בשירות המאבקים של העירייה מול הממשלה והכרזת השביתה יכולה להצביע על תפנית בקשר בין העובדים להנהלת העיר ולעומד בראשה.

עם זאת , מקור הקשור לעירייה מסר ל'דבר ראשון' שמהלך פיטורי העובדים הוא יותר בגדר הצגה של ברקת כדי להוות לחץ על האוצר ולמרות שנשלחו מכתבי פיטורים העובדים לא יפוטרו בסוף. לטענת המקור גם בשנה שעברה הייתה אמורה לפרוץ שביתה כללית בעיר והיא תוכננה בתמיכת ראש העיר. "מדובר במהלך ציני שנעשה על הגב של העובדים, זו פעולה שבמהותה נועדה להפוך את העובדים לסוג של חיילים של ברקת, המחויבים אליו בנאמנות אישית. העובדים אמורים לשבות נגד הבוס שלהם ולא לעזור לבוס שלהם ללחוץ על מי שלטענתו חייב להם כסף" אמר המקור.

בינתיים, באוצר ובממשלת ישראל לא הגיבו לנושא. שר הפנים אריה דרעי (ש"ס) פנה למנכ"ל משרדו, מרדכי כהן, לבחון בדחיפות את מצבה של העיר מול טענות האוצר, זאת במטרה לנסות ולמצוא פתרון למשבר.

ניר ברקת הגיב להכרזת השביתה וביקש מהעובדים לא לפגוע במהלך החיים התקין בעיר. "כולנו עם 2,000 העובדים והמשפחות שכחלון מביא לפיטוריהם. עם כל הכאב העצום, אני קורא לכם להימנע מפגיעה בתושבי ירושלים בשביתות ובזבל ברחובות. תושבי ירושלים סובלים על לא עוול בכפם מגזירות כחלון" אמר ברקת "אני קורא לכחלון לגלות מנהיגות ולצאת מהמחבוא על מנת שנוכל לפתור את המשבר."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!