דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ט"ו בניסן תשפ"ד 23.04.24
25.9°תל אביב
  • 23.7°ירושלים
  • 25.9°תל אביב
  • 27.2°חיפה
  • 25.3°אשדוד
  • 29.8°באר שבע
  • 30.6°אילת
  • 25.4°טבריה
  • 26.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
פוליטי

פוליטי / ח"כ אמסלם פועל להדיח את ח"כ השכל מהליכוד בשל חוק המרכולים

בעתירה שהוגשה הבוקר (א') לבית הדין העליון של התנועה, נטען כי סירובה להצביע בעד החוק "מהווה עילה להפסקת חברות בליכוד" | אמסלם: "השכל לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, יש לה חובת נאמנות לליכוד" | השכל בתגובה: "התנהגות בריונית"

יו"ר ועדת החינוך שרן השכל. "לא ייתכן ש-24 שנים מאז שחוקק, היישום של החוק נדחה שוב ושוב" (צילום ארכיון: יונתן זינדל  פלאש90)
יו"ר ועדת החינוך שרן השכל. "לא ייתכן ש-24 שנים מאז שחוקק, היישום של החוק נדחה שוב ושוב" (צילום ארכיון: יונתן זינדל פלאש90)
שי ניר

תנועת הליכוד, ויו"ר הסיעה ח"כ דודי אמסלם, עתרו הבוקר (ראשון) לבית הדין העליון של התנועה בדרישה להפסיק את חברותה של ח"כ שרן השכל לאחר שהודיעה כי אין בכוונתה לקיים את החלטת הסיעה להצביע בעד חוק המרכולים. השכל: "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית".

מתנועת הליכוד נמסר כי הצהרתה של השכל מהווה סיוע של ממש למפלגות המתחרות בליכוד ומפרה את החלטות הסיעה בכנסת. "נסיבות אלה מהוות עילה להפסקת חברות של המשיבה בתנועה לפי סעיפים 21א(ו) ו- 4 לחוקת תנועת הליכוד", נכתב בעתירה.

יו"ר סיעת הליכוד והקואליציה, ח"כ דודי אמסלם, אמר הבוקר כי "היועמ"ש של הליכוד שוחח עם ח"כ שרן השכל לפני כשבוע, והבהיר לה כי בנסיבות המיוחדות שנוצרו, אם היא לא תצביע בהתאם להחלטת סיעת הליכוד בכנסת בעד החוק, זו  עילה להפסקת חברותה בליכוד. אי הצבעתה עלולה לפגוע ביציבותה של הקואליציה ובהמשך קיומה של הממשלה. בהתנהגותה זו היא מסייעת למפלגות המתחרות בליכוד ומחדל זה מהווה הפרה של הוראות חוקת התנועה, מטרותיה והחלטותיה".

"ח"כ השכל לא נבחרה לכנסת בבחירות ישירות, אלא בבחירות יחסיות, כלומר, בבחירות שבהן האזרחים הצביעו בעד 'מח"ל בראשות בנימין נתניהו' ולא בעד 'שרן השכל'" הוסיף אמסלם, "ולכן יש לה חובת נאמנות לליכוד שהיא מכהנת מטעמו בכנסת. אני מצפה ממנה לקיים את  התנאי הבסיסי – לכבד את החלטת הסיעה ולהצביע בעד הצעת החוק".

ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), המבלך הדיון לאישור חוק ההמלצות, 28 בדצמבר 2017. (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)
ח"כ דוד אמסלם (הליכוד), המבלך הדיון לאישור חוק ההמלצות, 28 בדצמבר 2017. (צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת)

היועץ המשפטי של תנועת הליכוד, עו"ד אבי הלוי, ציין בעתירה כי השכל היא חברת תנועת הליכוד המכהנת מטעמה בכנסת ולכן היא חייבת בהתאם לחוקת הליכוד לקיים את החלטות התנועה, ביניהן את החלטות סיעת הליכוד בכנסת ולסייע לקידומן. על כן, נתכתב בעתירה, הוא "מבקש מבית הדין לזמן אותה בהקדם עוד בטרם ההצבעה על הצעת החוק בקריאה שנייה ושלישית ולהורות על הפסקת חברותה בתנועה".

ח״כ השכל אמרה בתגובה להודעה כי "חוק המרכולים הוא חוק של מפלגה שבקושי עוברת את אחוז החסימה וכופה אורח חיים על ציבור שלם. זה חוק שמפלה בין עיר לעיר, מעמיק את השסע החילוני חרדי ומחייה ומלבה את הסכסוך הקשה משנות ה-90 על צביון המדינה. הליכוד היא תנועה מגוונת ומורכבת משומרי מסורת, דתיים וחילוניים. אנשים שהולכים בשבת בבוקר לבית הכנסת ובצהריים יושבים בבית קפה. רוב מצביעי הליכוד מתנגדים לחוק המרכולים".

השכל הוסיפה כי "יו"ר הקואליציה החדש חצה קו אדום בהתנהגותו הבריונית, שלא מתאימה לרוח הליכוד וההדר הבית"רי, הערכים הליברלים רוויזיונסטים שהנחילו אבות התנועה, זאב ז׳בוטינסקי ומנחם בגין הם הערכים עליהם נשבעתי להגן, ולא על גחמות של שר כזה או אחר, שיוצרות קרע בעם ישראל. אני לא אתן לזה לקרות. שבירת הכלים בשבועות האחרונים גורמת לנזק אלקטורלי חמור לתנועה שלי".

בראיון לרדיו 101.5, אמרה השכל כי "לא אמרתי שאצביע נגד חוק המרכולים, אלא שיהיה לי קשה להצביע בעד. אין טעם לדבר על מעבר למפלגות אחרות. אשאר בליכוד".

באופוזיציה מיהרו לההגיב על הריב הפנימי במפלגת השלטון. יו"ר סיעת המחנה הציוני, ח"כ יואל חסון, אמר כי "לפני יותר מ-20 שנה הצביע חבר כנסת אלמוני בשם בנימין נתניהו נגד עמדת הליכוד בחוק להצבעה ישירה של ראש הממשלה. בזמנו נתניהו לא גורש על ידי שמיר שידע להכיל דעות שונות אך בקיסרות נתניהו כולם חייבים להיות ממושמעים. מסתבר שהבוקר התעוררנו למדינת איראן – סיימנו את שלב האיומים ועברנו לשלב הטיהורים הפוליטיים. לאור המאבק האופוזיציוני ושיתוף פעולה עם ח"כים ישרים מהקואליציה נראה שגם השבוע חוק המרכולים המיותר לא יובא להצבעה וטוב שכך".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!