דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
34.5°תל אביב
  • 28.5°ירושלים
  • 34.5°תל אביב
  • 29.7°חיפה
  • 29.0°אשדוד
  • 31.7°באר שבע
  • 32.9°אילת
  • 32.0°טבריה
  • 23.6°צפת
  • 30.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
תקשורת

תקשורת / נתניהו-אלוביץ': האם התקיימו פגישות בין השניים שנשמטו מהדיווח הקודם?

עו"ד שחר בן מאיר הגיש הבוקר (א') תצהיר לבית המשפט, בו נכללת עדות המצביעה, לכאורה על כך שרה"מ הגיע לביתו של בעל השליטה ביורוקום מספר פעמים בשנים האחרונות | ביום חמישי האחרון פרסמה הפרקליטות מידע על 7 פגישות שקיימו השניים, כולן בביתו של נתניהו

רה״מ בנימין נתניהו (צילום: אוהד צוויגנברג / פלאש 90).
רה״מ בנימין נתניהו (צילום: אוהד צוויגנברג / פלאש 90).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

עו"ד שחר בן מאיר, שהגיש את העתירה לחשיפת מועדי הפגישות בין בעל השליטה ביורוקום, שאול אלוביץ', וראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיש היום (ראשון) תצהיר ובו עדות ראיה המעיד על פגישות נוספות לכאורה שלא דווחו, בין השניים.

עדות זו עשויה להוות משקל נוסף לטובת החלטה לחקור גם את ראש הממשלה נתניהו בפרשת בזק בה לא נחקר עד כה, אף כי חברו אלוביץ', והמנכ"ל שמינה למשרד התקשורת, והושעה בינתיים, שלמה פילבר ניצבים בפני חשדות חמורים.

פגישות נתניהו – אלוביץ' שדווחו עד כה (גרפיקה: אידאה)
פגישות נתניהו – אלוביץ' שדווחו עד כה (גרפיקה: אידאה)

על פי התצהיר, יגיל ישועה, טייל עם כלבו מספר פעמים בסמוך למגוריו של אלוביץ' בשכונת צהלה, וראה מספר פעמים את שיירת המכוניות של ראש הממשלה, שגם הובילה לחסימת הרחוב. בתצהיר אין תאריכים, אלא זיכרון בלבד לכך שמאבטחי ראש הממשלה נעמדו מחוץ לביתו של אלוביץ', באופן המעיד על נוכחות של נתניהו במקום. התצהיר סותר את המידע שפרסמה פרקליטות המדינה, כמענה לעתירתו של בן מאיר, המפרטת שבע פגישות בלבד על פני שלוש שנים בין שני האישים, שלא נערכו בביתו של אלוביץ'.

עצם הפגישות בין בין השניים, לא מהווים ראיה בפני עצמה לפעילות פסולה. עם זאת, הימנעות במכוון מדיווח אמת על כלל הפגישות שנערכו ביניהם, עלולה להיות עבירה בפני עצמה ולפעול כגורם מדרבן נוסף לבדוק את ההחלטות שקיבל נתניהו לגבי חברת בזק בהיותו שר התקשורת, בעוד איש אינו יודע על קשריו עם אלוביץ', המחזיק בשליטה בבזק, וללא הסדר ניגוד עניינים חתום בנושא. לב הבעיה מבחינת נתניהו, אינה הדיווח הלקוי, אלא האפשרות שיבוסס קשר בין עסקת "בזק-YES", שעל אישורה הוא חתום, לבין קשרי הידידות שלו עם אלוביץ' עצמו. מבחינת לוחות הזמנים, יש התאמה בין מועד האישור של העסקה, לבין התקופה בה נתניהו פעל ללא הסדר ניגוד עניינים.

מעל אישור עסקה זו כבר קיימים סימני שאלה נוספים, לגבי הזריזות בה אושרה העסקה בדרג הבכיר, כאשר החלטת מועצת הכבלים והלווין נשענה על דו"ח של חברת היעוץ "עדליא" שנעשתה במהירות שיא, והוגשה עוד באותו היום לאישור אצל נתניהו, אשר נדרש לאשר אותה כשר התקשורת.

לטענת עו"ד בן מאיר "התצהיר מבסס בוודאות קיומן של פגישות נוספות שלא דווחו… נסיעות ראש הממשלה לכל מקום מתועדות בוודאות במשרד ראש הממשלה, שכן כל נסיעה כוללת בהכרח ובהגדרה נסיעה של כל מערך האבטחה, והדבר בוודאי מתועד היטב במקומות שונים במשרד ראש הממשלה".

מטעמו של נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה לא ביקר מעולם בביתו של אלוביץ'"

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!