דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד האוצר

חברה ועבודה / סיבוב נוסף בין האוצר למשטרה: כוונה לבטל את ארוחות הצהריים החמות

טיוטה להצעת החלטה שניסח המשרד קובעת כי יש להחליף את הארוחות המוכנות בסבסוד כספי חלקי, כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי של עובדי המדינה | ההחלטה אמורה לחסוך 50 מיליון שקל בשנה | ארדן: "החלטה הזויה וקטנונית"

שוטרים באימון (צילום ארכיון: קורינה קרן / פלאש 90).
שוטרים באימון (צילום ארכיון: קורינה קרן / פלאש 90).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

במקביל לערעור שהגישה המדינה, כנגד החלטת בית הדין לעבודה כי יש לשלם לשוטרים ולסוהרים את התוספות שניתנו לחיילי הקבע בצה"ל בעשור האחרון,  נראה שבאוצר מבקשים לפתוח בחזית נוספת כנגד אנשי משטרת ישראל. בטיוטה להצעת החלטה, שפורסמה באתר ynet, מבקש האוצר לבטל את ארוחות הצהריים להן זכאים כיום השוטרים, מה שיאפשר קיצץ בגובה של כ-50 מיליון שקלים מבסיס התקציב של הארגון.

במקום הארוחות המלאות, המסופקות כיום לשוטרים, מבקש האוצר לסבסד להם רק חלק ממחיר הארוחה, כפי שנקבע בהסכם הקיבוצי שנחתם בשנה שעברה עבור עובדי המדינה, וזאת "על מנת להתאים את תנאיהם של השוטרים לתנאיהם של יתר עובדי המדינה".

אלא שבעוד שעבור כלל עובדי המדינה, המאוגדים במסגרת ההסתדרות הכללית, מדובר היה בהטבה חדשה המשפרת את תנאיהם, במקרה זה מבקש האוצר דווקא להרע את תנאי השוטרים. עליהם, יש להזכיר, נאסר עליהם להתאגד על מנת שיוכלו להיאבק על זכויותיהם. בשורה התחתונה, מבהיר האוצר בטיוטת הצעת המחליטים, כי מטרת הקיצוץ המרכזית היא לסייע לממשלה לעמוד בהוראות כללי ההוצאה והגרעון.

"הזויה וקטנונית", כך כינה השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, את ההחלטה בדף הטוויטר שלו "השוטרים שלנו פועלים יום וליל בכל רחבי המדינה כולל בשבתות וחגים ומסכנים את חייהם. אין להם ועד עובדים והם חייבים לשרת בכל מקום שמשימתם מחייבת אותם. לא אתן לפגוע בשוטרי ישראל שנמצאים כיום בחזית המאבק בטרור ואלחם כנגד החלטה זו".

ברקע ליוזמה האחרונה, עומדות טענותיו הקשות של השר כלפי פקידי האוצר הגוררים ומושכים את ההליך המשפטי בנושא תשלום התוספת המכונה 'אי ביטחון תעסוקתי' בסך כ-7% מהשכר, הניתנת מזה למעלה מעשור לחיילי הקבע בצה"ל – ושבית הדין האזורי הורה כי יש להעניקה גם לשוטרים ולסוהרים. עלות התוספת המוערכת – כשבעה מיליארד שקלים.

"האוצר ממשיך להתעמר בשוטרים ולהתייחס אליהם כאל בנים חורגים" מסרה , מנכ"לית ארגון נשות השוטרים והסוהרים, אביגיל שררה, "החלטת האוצר לקצץ בתקציב המשטרה ולאלץ את השוטרים לוותר על ארוחות חמות, ממשיכה את הקו שנוקט האוצר שכל מהותו פגיעה ברווחתם של השוטרים הסוהרים וגמלאי הארגונים".

"בימים אלו אנו נאבקים מאבק עיקש נגד האוצר בכל הקשור בהחלת תוספת אי הביטחון התעסוקתי בהשוואה לצה"ל, על השוטרים, הסוהרים והגמלאים, כאשר האוצר נאבק בכל כלי העומד לרשותו ומסרב לקבל את פסיקת בית הדין בנושא" הוסיפה, "אנו רואים בהפסקת תקצוב החמגשיות חלק ממלחמה כוללת של האוצר בשוטרים ובבני משפחותיהם. חבל כי בשנת השבעים למדינת ישראל, עדיין צריכים השוטרים להיאבק כדי לזכות בהכרה המגיעה להם בזכות ולא בחסד. אנו קוראים לשר האוצר ולצוות משרדו להתעשת באופן מיידי ולהכיר בחשיבות שוטרי משטרת ישראל, העושים לילות כימים בשמירה על ביטחון המדינה ואזרחיה".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!