דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
נפתלי בנט

חינוך וחברה / הורים שימו לב - החופשות של ילדיכם מבית הספר יקוצרו

משרד החינוך יפעיל את תכנית 'בית הספר של החגים' שיאפשר לילדים עד כיתה ג' להנות מהפעלות בעשרה ימים מחופשות בתי הספר | ההורים יוכלו להמשיך ללכת לעבודה

כיתה בהפסקה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)
כיתה בהפסקה (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90)
דוד טברסקי

"ראינו את המצוקה הגדולה של ההורים בישראל, שנאלצו לבחור בין העבודה לבין הילדים בחופשות, והבטחנו להביא פתרון יסודי לבעיית הפער בין חופשות התלמידים לאלו של ההורים, היום אנחנו מקיימים", אמר שר החינוך נפתלי בנט (הבית היהודי) במסיבת העיתונאים שכינס היום (שני) עם שר האוצר משה כחלון (כולנו).

משרדי האוצר והחינוך הכריזו על תוכנית חינוכית, 'בית הספר של החגים', אשר תאפשר להורים לשלוח את ילדיהם לבית הספר בחגי החנוכה ופסח בחינם או במחיר סמלי, זאת במטרה להקל על ההורים לצאת לעבודה בתקופת חופשות החגים של הילדים. התוכנית תיושם החל מחופשת פסח הקרובה ותחול על ילדים המתחנכים מסגרות טרום-טרום חובה עד לכיתה ג'. התוכנית תקצר את חופשות הילדים בעשרה ימים, וע"פ משרד החינוך, מדובר על חיסכון של כאלף שקלים בשנה למשפחה עם שני ילדים. עלות התוכנית עצמה מוערכת ב-400 מיליון שקלים לשנה והיא תיושם ע"י המרכז לשלטון מקומי והרשויות המקומיות שיבחרו לאמץ את התוכנית. במידה יש הורים אשר רשמו את ילדהם בהרשמה שנתית לתוכנית הצהרונים שמופעלים על ידי הרשויות המקומיות יוחזר להורים החלק היחסי במידה ויבחרו לשלוח את ילדהם לבית הספר של החגים.

10 ימים של חופש

כאמור, התוכנית תופעל כבר בשנת הלימודים הנוכחית, כאשר במגזר היהודי מדובר על 5 ימים בחופשת הפסח ובמגזר הלא יהודי על 5 ימים בחופשת האביב. משנת הלימודים הבאה מדובר על: 5 ימים בחופשת חנוכה ו-5 ימים בחופשת הפסח במגזר היהודי ו-5 ימים בחופשת האביב, ו-5 ימים בחופשת החורף במגזר הלא יהודי.

שר החינוך נפתלי בנט ציין שהתוכנית נועדה לצמצם את הפערים, ועל כן הסבסוד שלה הוא פרוגרסיבי, משפחות המתגוררות ביישובים באשכולות למ"ס 1 עד 4 לא ישלמו כלל על התוכנית, אשכולות למ"ס 5 עד 7 ישלמו 20 שקל ליום פעילות. ואשכולות 8 עד 10 ישלמו 30 שקלים ליום פעילות.

מורה ותלמידה, אילוסטרציה למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)
מורה ותלמידה, אילוסטרציה למצולמות אין קשר לכתבה (צילום: Shutterstock)

 

המשרד הבטיח ש'בתי הספר של החגים' יספקו מענה חינוכי מלא במסגרת הפעילות, ויפעלו מהשעה 7:30-8:00 בבוקר עד 13:00-13:30 בקדם יסודי, ובין השעות 8:00-13:00 ביסודי. המסגרת מיועדת באופן מפורש לילדי הגנים, בגילאי 3 ועד 6, בחינוך הרגיל והחינוך המיוחד, וכן לילדי כיתות א' עד ג' בכל המגזרים ובכל מסגרות החינוך שבפיקוח משרד החינוך, כולל המוכר שאינו רשמי. בנט הסביר שהתוכנית מיועדת בעיקר לילדים קטנים, מכיוון שהם אינם יכולים להישאר ללא פיקוח ועל כן ההורים לא יוצאים לעבודה בחופשות. בנוסף לכך ציין בנט שהמשרד ייבחן בעתיד אם להרחיב את התוכנית מעל לכיתה ג'.

את התוכנית ילוו צוותי חינוך מקצועיים, בינהם מורים אשר יבחרו מרצונם לעבוד בימי החופש. שר החינוך בנט, הדגיש שאין חובת עבודה על מורים שאינם ירצו בכך. בגני הילדים מדובר על גננת או מדריכה ביחד עם סייעת לכל קבוצה, ובבתי הספר על מורה ומדריך או שני מדריכים לכל כיתה. מוסדות החינוך יאובטחו כמקובל, ותוכן הפעילות יתמקד בעיקר בפעילות העשרה ופעילות הפגתית – בין היתר: קיום חוגים, מופעי תרבות, עבודה עם חומרי יצירה ועוד.

"מטרה אחת ברורה: צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכולם"

"התכנית 'בתי הספר של החגים' היא מפנה גדול, בו לוקח משרד החינוך אחריות על שעות הפנאי של התלמידים, מעניק להם יותר מסגרות חינוכיות ומייצר מציאות דיפרנציאלית חדשה, במטרה אחת ברורה: צמצום פערים ומתן הזדמנות שווה לכולם", אמר מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב.

"אני מברך על המהלך החיוני והנחוץ למען ההורים העובדים" אמר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי השלטון המקומי "המרכז מגויס לצד שר החינוך, האוצר וכלל הגופים הרלוונטיים ויעניק מענים חינוכיים בהפעלת הרשויות המקומיות עבור התלמידים וההורים העובדים בתקופה זו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!