דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יאיר נתניהו

פוליטי / הקלטת הלוהטת - סערה במערכת הפוליטית לאחר פרסום הקלטות יאיר נתניהו

בנו הבכור של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, נשמע בהקלטה שפורסמה אמש (ב') במהדורה המרכזית של חברת החדשות, כשהוא עם חבריו לאחר בילוי במועדון חשפנות, מתאר שימוש בנשים למטרות זנות ואף אומר לבנו של קובי מימון, המיליארדר מבעליו של מאגר תמר, "אבא שלי עשה לאבא שלך אחלה עסקה"

יאיר נתניהו (צילום: מארק ישראל שלם)
יאיר נתניהו (צילום: מארק ישראל שלם)

לפי הפרסום של גיא פלג, עיתונאי ב'החדשות' אמש (שני), נשמע בנו של ראש הממשלה נתניהו בשיחה עם חברים, לפני ואחרי בילוי ליל שישי במועדוני חשפנות בתל אביב, כשהם תחת השפעת אלכוהול לכאורה, ומלהגים על "קניית" נשים למטרות מין, שימוש בנשים לשם הנאה מינית, סרסור בחברות למטרות מין, כסף וגם מתווה הגז.

"אחי, אתה חייב לפרגן לי – אבא לי עשה לאבא שלך אחלה עסקה, נלחם בכנסת בשביל זה", כך נשמע יאיר נתניהו, בנו הבכור של ראש הממשלה, אומר לבנו של המילארדר קובי מימון, מבעליו של מאגר הגז תמר, אורי מימון. בהמשך מוסיף נתניהו הבן: "אחי, אבא שלי סידר לך עכשיו 20 מיליארד דולר הצגה, ואתה לא יכול לפרגן לי ב-400 שקל?", משפט עליו הוא חוזר מספר פעמים. בהקלטות משנת 2015, נשמע גם מאבטח בנו של ראש הממשלה. בימים האחרונים ניטש ויכוח האם ראוי שבניו של ראש הממשלה יאובטחו ע"י שירות הביטחון הכללי, או לא.

ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש90)
ראש הממשלה בנימין נתניהו (צילום: תומר נויברג פלאש90)

בעוד במליאת הכנסת נמשך הדיון בחוק המרכולים, הדן בסוגיית פתיחת חנויות בשבת בערים השונות וחברי הכנסת דנים בסוגיות שמירת השבת וזכויות הסוציאליות של העובדות והעובדים, האופוזיציה מגנה בחריפות את הדברים העולים מההקלטות.

ארגון העובדות נעמ"ת הגיב בחריפות לפרסום הדברים הערב: ״מדובר בהתבטאויות דוחות ובסגנון מבזה ומזעזע כלפי נשים. מן הראוי שעוד בערב זה ייצא גינוי חד משמעי ונחרץ מראש הממשלה ורעייתו על הדברים החמורים והאלימים האלו. אם זה הוא היחס כלפי נשים ברחוב בלפור, לא מפתיע שנשים נאלצות עדיין להיאבק על מה שהיה אמור להיות המובן מאליו״.

ח"כ עמר בר לב (המחנ"צ) ציין בחשבון הטוויטר שלו כי עובדי המדינה חיללו שבת בשל סבב המועדונים של יאיר נתניהו:

ח"כ מירב מיכאלי התייחסה לאפשרות שעל פניו עובר נתניהו הבן על החוק, כאשר הוא נשמע כשהוא משדל לזנות:

ח"כ מוסי רז וח"כ מיכל רוזין (מרצ) ממקדים את הביקורת שלהם בסוגיית קשריהם של נתניהו ומימון האבות – והודיעו שיפנו ליועץ המשפטי לממשלה בדרישה לבדוק את צרכי האבטחה של יאיר נתניהו ואת יחסי ראש הממשלה וקובי מימון: "מפרסום הקלטת עולה חשד שטרם אישור מתווה הגז היו קשרים פסולים בין משפחת נתניהו למשפחת מימון שמהווים ניגוד עניינים בקבלת ההחלטות במתווה. מדובר ביחסים שנחשפים לראשונה ומעלים שאלות מהותיות על ניגוד העניינים של נתניהו, בייחוד שנתניהו חרף נפשו ולא בחל בשום אמצעי כדי לקדם את המתווה. בכוונתנו לפנות ליועמ"ש בדרישה לפתוח בבדיקה כפולה. ראשית, את צרכי האבטחה לאור ניצול משאבי המדינה לבילויים מפוקפקים שאינם עולים בקנה אחד עם הקוד האתי המוסרי במדינת ישראל. במקביל, לבדוק חשש כבד לניגוד עניינים של ראש הממשלה במתווה הגז. מביש שכספי ציבור מזינים את תרבות האונס וניצול נשים בניצוח בלעדי של בנו של רה"מ.״

ראש הממשלה לשעבר ברק בטוח שמדובר בסופה המוסרי של ממשלת נתניהו:

מטעמה של משפחת נתניהו נמסר:

יחשוב כל הורה שצפה בכתבה איך היה מגיב לו כל אמירת סרק של ילדיו הייתה הופכת לכותרת ראשית בערוץ 2, כל יציאה מהבית מושא לתחקיר וכל שיחה יעד להקלטת סתר.

רדיפה, שפיכות דמים ושיימינג – – כל האמצעים כשרים בעיניכם לפגוע בממשלת הליכוד בראשות נתניהו, גם במחיר פגיעה חסרת מעצורים בבני משפחתו. אינכם בוחלים אפילו בשימוש בהקלטת סתר שנערכה באופן מגמתי ושנעשתה באופן מביש ובלתי חוקי ע"י נהג במשרד רה"מ.

ברשעות חטטנית כזאת לא סיקרתם אף בן משפחה של שום ראש ממשלה אחר, כולל בני משפחה שהפגינו נגד חיילי צה"ל בזמן מבצע צבאי וזכו כמעט לאפס סיקור.

מסע הצייד שלכם הגיע לשפל חדש וחסר תקדים עם פרסום הקלטת סתר של דברים שנאמרו בצחוק לפני שנתיים וחצי בין צעירים בבילוי עם אלכוהול. הדברים אינם ראויים לשידור בתכנית של רכילות זולה, לא כל שכן במהדורת חדשות מרכזית.

גורמי האבטחה הם אלה שמחליטים על סידורי האבטחה וההסעה של בניו של ראש הממשלה. כשאתר איראני מפרסם את תמונותיהם של יאיר ואבנר וקורא לחיסולם, כנראה שיש לגורמי האבטחה סיבה טובה לעשות זאת.

לראש הממשלה אין שום קשר עם קובי מימון, אותו פגש רק פעם אחת לפני כעשר שנים. ראש הממשלה נתניהו העביר את מתווה הגז דווקא משום שרצה להציב תחרות לשדה הגז תמר שבבעלותו של קובי מימון. ראש הממשלה כלל לא ידע על הקשר בין בנו יאיר לבנו של קובי מימון. יאיר כלל לא מצוי בנושא מתווה הגז, ואם דיבר בנושא, ברור שעשה זאת בבדיחות הדעת.

אין בכוונתנו להתייחס ליתר הרכילות הזולה והמרושעת על קטעי דברים שנאמרו בצחוק לאחר ערב של שתיה, שאינם משקפים כלל את עמדותיו של יאיר, ושהוצאו מהקשרם בהקלטת הסתר המבושלת, המגמתית והלא חוקית.

יאיר נתניהו מסר: "צפיתי הערב בכתבה צהובה ומבישה שהציגה הקלטות סתר לא חוקיות משיחה שהתקיימה לפני שנתיים וחצי. בשיחה לילית, תחת השפעת אלכוהול, אמרתי דברי הבל על נשים ודברי הבל אחרים שמוטב שלא היו נאמרים. הדברים אינם מייצגים את מי שאני, את הערכים עליהם חונכתי ואת מה שאני מאמין בו. אני מצר על הדברים ומתנצל אם מישהו נפגע מהם. כמו כן, הדברים שאמרתי לניר מימון היו בגדר בדיחה לא מוצלחת והסתלבטות עליו, וכל בר דעת מבין זאת. מעולם לא התעניינתי בנושא מתווה הגז ולא היה לי שום מושג לגבי פרטיו."

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!