דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
23.1°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 23.1°תל אביב
  • 19.6°חיפה
  • 22.2°אשדוד
  • 27.3°באר שבע
  • 32.2°אילת
  • 27.4°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 24.4°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / ואלה שמות חברות הבנייה אשר בפרוייקטים שלהן נהרגו פועלים בשנת 2017

אתרי הבנייה של קבוצת אשטרום, שבפרוייקטים שונים שלה נהרגו בשנת 2017 שני עובדים ושלושה נפצעו קשה, היא המסוכנת ביותר לפי דו"ח חדש של פרויקט 'נרתמים' | אחריה נמצאות החברות 'ת.ע.ן עבודות עפר בע"מ' ו'אביסרור משה ובניו'

פועלים עובדים על הגג של אתר הבנייה בו התרחשה תאונה קטלנית, כשעה לאחר התאונה. ארכיון (צילום: הדס תגרי הקבוצה למאבק בתאונות בניין).
פועלים עובדים על הגג של אתר הבנייה בו התרחשה תאונה קטלנית, כשעה לאחר התאונה. ארכיון (צילום: הדס תגרי הקבוצה למאבק בתאונות בניין).
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ב-2017 נהרגו 35 עובדים באתרי הבניין, ומספר התאונות שנאספו על ידי פרוייקט נרתמים עלה ל-256. כעת מפרסם ארגון 'קו לעובד' את שמותיהן של החברות שאתריהן נמצאו המסוכנים ביותר, ובהם נהרגו במהלך השנה האחרונה למעלה משני עובדים.

קבלנית הבניה שאתריה נמצאות המסוכנים ביותר, היא קבוצת אשטרום. באתריה נהרגו בשנה החולפת שני עובדים, ושלושה עובדים נוספים נפצעו קשה – בארבע תאונות עבודה. ב-2 לאוגוסט נפלו שני עובדים לבור ביוב באתר בניה של החברה בנמל החדש בחיפה – ג'מיל חסן, עובד בן 65, נהרג, וחברו נפצע באורח קשה. ב-15 ביוני נהרג עובד נוסף בעל אזרחות סינית, וואנג צ'ינג, מנפילה מגובה תשע קומות באתר בניה של החברה בשדרות ירושלים שבתל אביב. שתי תאונות קשות נוספות באתרים של החברה התרחשו באותו היום – 9 באפריל, האחת באתר משותף עם חברת אלקטרה בניה ברחוב יגאל אלון בתל אביב, והשניה ברחוב ירמיהו בירושלים.

תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2017 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).
תאונות בניין קטלניות באתרי הבנייה והתשתיות בשנת 2017 (נתונים: הקבוצה למאבק בתאונות בנין | גרפיקה: אידאה).

גם בחברת אביסרור משה ובניו עבודות בנין ופיתוח בע"מ נהרגו שני עובדים בשנת 2017. לצד זאת נמצאו בתחילת השנה ליקויי בטיחות בשלושה מאתרי החברה בבאר שבע ורחובות, אשר הובילו להטלת שלושה צווי בטיחות על ידי מינהל הבטיחות והבריאות התעסוקתית שבמשרד העבודה והרווחה. ב-3 בפברואר נהרג עובד בעל אזרחות סינית, ליו פייז', באתר החברה בבאר שבע, וב-7 בדצמבר נהרג ברהאנה ברהאנה וולדאנדריס, עובד נתין אריתראה, במהלך עבודתו בפינוי בור ניקוז באתר מגדלי המדע ברחובות.

בחברת ת.ע.ן עבודות עפר בע"מ נהרג ב-17 באוגוסט העובד מוחמד פהמי מחאג'נה לאחר שנדרס על ידי משאית באתר ככל הנראה בעת שכיוון אותה באתר באתר לסלילת מחלף חוף השרון. ח'אלד סויטאת נהרג אף הוא באתר החברה בכביש 531 לאחר שקיר בטון קרס עליו, ב-21 בפברואר 2017.

פרויקט 'נרתמים' הינו פרוייקט משותף לארגונים 'קו לעובד', 'מען' ו'הטלוויזיה החברתית', הפועל לאיסוף הנתונים אודות תאונות העבודה בענף הבניין.

תגובות

מקבוצת אשטרום נמסר: "קבוצת אשטרום מעורבת בשורה ארוכה של פרוייקטים רחבי היקף במדינת ישראל ובחו"ל. הקבוצה פועלת על פי הסנטנדרטים הגבוהים ביותר בתחום הבטיחות, ושמה את הנושא כערך עליון בסדר העדיפויות שלה. לצערנו הרב, במספר פרוייקטים ארעו תאונות, בסיומן קופחו חיי אדם. אנו מצרים על כך מאד, ומבצעים בדק בית מעמיק לאחר כל מקרה כזה כדי להפיק את הלקחים המתאימים ולשפר את נוהלי העבודה כדי שמקרים דומים לא יישנו."

מחברת אביסרור משה ובניו נמסר: חברת אביסרור משה ובניו פועלת מזה 40 שנה ואחראית על מאות פרויקטים ברחבי הארץ במהלך שנות פעילותה. חיי עובדינו מהווים ערך עליון ונר לרגלינו בראש ובראשונה. אנו משקיעים משאבים כספיים ואנושיים רבים על מנת לספק את התנאים הטובים ביותר אם בציוד המקצועי המתקדם ביותר ואם בהדרכות אינסופיות של צוות מיומן ומנוסה בתדירות גבוהה וריענון הנהלים וחוקי הבטיחות לשם הגברת ביטחון עובדינו. בנוסף, אנו מצויים תחת פיקוח של משרד העבודה המבקר באופן תדיר בכל אתרי החברה ומציין אותנו בכל הביקורות לטובה.

אנו מצרים על המקרים המצערים והאובדן היקר אשר אירעו באתרי הבנייה של החברה, אך באמור לעיל ישנם אי דיוקים רבים אשר התרחשו לצערנו לא בשל רשלנות בטיחותית. המקרה בפרויקט גרנד אביסרור, אירע בשל החלטת העובד לבצע פעולה שלא הייתה תחת אחריותו על דעת עצמו- המשטרה ומשרד העבודה בחנו את המקרה וממצאי החקירה העידו כי מדובר באחריותו המלאה והבלעדית של העובד ופתחו את האתר בתום 48 שעות. במקרה השני, באתר ברחובות, העובד ביצע עבודות שאינן מסכנות חיים ונמצא באופן מפתיע מחוסר הכרה, כאשר סיבת המוות לא נודעה והאתר נפתח מחדש בתום 48 שעות מחוסר ראיות וללא חשד לרשלנות.

מחברת ת.ע.ן טרם נמסרה תגובה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!