דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כדורגלן גרמני המשחק בטורקיה ומתנגד לארדואן, הותקף ביריות

דניז נאקי המשחק בקבוצת אנד SK המזוהה עם המיעוט הכורדי במדינה התבטא רבות נגד שליט טורקיה רג'פ טאיפ ארדואן ואף נגזרו עליו שנה וחצי ו-22 ימים מאסר על תנאי, ע"י בית המשפט הטורקי | השבוע, לפי גרסתו, הותקפה מכוניתו ביריות ע"י מתנקשים ליד העיר דורן שבגרמניה

דניז נאקי במשחק בטורקיה (צילום: ויקימדיה).
דניז נאקי במשחק בטורקיה (צילום: ויקימדיה).
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

שחקן הכדורגל הגרמני דניז נאקי נסע במכוניתו ביום ראשון בשעת לילה, בכביש הראשי ליד העיר דורן בגרמניה, כאשר לפי גרסתו הותקפה מכוניתו ביריות ע"י מתנקשים. נאקי המפוחד התקשר למשטרה המקומית ששלחה ניידת לאבטח וללוות אותו לתחנה המשטרה העירונית. חמש שעות לאחר מכן שוחרר נאקי לביתו מלווה בקרובי משפחתו.

נאקי בן ה-28 טוען שההתקפה שבוצעה נגדו הייתה ע"י השלטון הטורקי שניסה לרצוח אותו בגלל הדעות הפוליטיות שלו כנגד הנשיא הטורקי רג'פ טאיפ ארדואן והדעות הפרו כורדיות שלו שלא מתקבלות בעין יפה בטורקיה שנמצאת במאבק תמידי עם האוכלוסיה הכורדית בשטחה והמחתרות הכורדיות הפועלות בה כדי להשיג עצמאות.

https://twitter.com/ademkaracoban/status/950173878034280449

נאקי נולד בגרמניה כבן למהגרים מטורקיה ממוצא כורדי, הוא גדל בעיר דורן והחל לשחק כדורגל בגיל צעיר בקבוצת הילדים העירונית, לאחר שהצליח להרשים בקבוצה הקטנה עבר בגיל 16 לקבוצת הנוער של באייר לברקוזן מהקבוצות הגדולות בגרמניה. הכישרון הצעיר שהיה חלק מכל הנבחרות הצעירות של גרמניה, שיחק ארבע עונות בלברקוזן אך לא זכה להזדמנות בקבוצה הבוגרת ששיחקה בליגה הראשונה בגרמניה. ועבר בגיל 20 לקבוצת סט פאולי מהליגה השנייה בגרמניה.

בסט פאולי נאקי חווה את התקופה הכי טובה בקרירה שלו כאשר היה שותף בכיר במדי המועדון עם עליה לבונדסליגה. במהלך ארבעת העונה בקבוצה כבש 14 שערים ובישל 15 נוספים. בארבע וחצי העונות האחרונות משחק הקשר בטורקיה תחילה במועדון גנצ'לרבירליג'י מהליגה הבכירה ובשנתיים וחצי האחרונות בקבוצת אמד SK מהעיר הכורדית דיארבקיר שמשחקת הליגה השנייה בטורקיה.

https://twitter.com/KamuranYuksek_/status/950303582540230656

אמד SK היא לא עוד מועדון רגיל בליגה התורכית השנייה, אלא הקבוצה שמייצגת את המיעוט הכורדי במדינה ומהווה הקול הספורטיבי של הכורדים במלחמתם למען עצמאות וכנגד השלטון הטורקי שמדכא אותם. ונאקי הפך בשנים האחרונות לכוכב של הקבוצה, לקפטן ולקול המייצג אותם במאבקם הלאומי.

אמירותיו הפוליטיות של הקפטן הגרמני הפכו אותו לאויב המשטר הטורקי. במהלך הקיץ במשחק של קבוצתו, נאקי הותקף ע"י אוהד טורקי שלא אהב את אמירותיו נגד השלטון. כאשר בחר נאקי לבקר באופן אישי את הנשיא הטורקי ברשת החברתית, הוא נלקח מידית לחקירה במשטרה המקומית. ניסיון ההפחדה והשתקה כלפיו לא עבד והוא המשיך להתבטא במסרים נגד השלטון ובעקבות כך גזר עליו בית המשפט הטורקי שנה וחצי ו-22 ימים מאסר על תנאי לחמש השנים הקרובות.  נאקי שלא נולד בטורקיה, אך מרגיש שהוא חלק מהמאבק לעצמאות בחר לעשות קעקוע על ידו עם המילה AZADI שפירושה חופש בשפה הכורדית.

נאקי סיפר לעיתון הגרמני 'די ולט' שבעקבות דעותיו הפוליטיות הוא מקבל איומיים על חייו ברשתות החברתיות וביום ראשון כאשר חזר מביקור של חבר, לפי טענתו ניסו להתנקש בחייו בכביש הראשי. "יכולתי למות. זה היה כל כך קרוב, הייתי קרוב למוות. תמיד ידעתי שמשהו כזה יכול לקרות, אבל לעולם לא חשבתי שזה יכול לקרות בגרמניה" הוא סיפר לעיתון שהיריות נורו אליו מתוך מכונית משפחתית בצבע שחור שנסעה מאחוריו ושניים מהקלעים פגעו ברכבו" למרות הפחד והטראומה נאקי הוסיף בראיון לעיתון שהוא החליט שגם האיומים על חייו לא יעצרו אותו להמשיך לבקר את השלטון הטורקי ומנהיגו.

למרות שעדיין אין הוכחות לכך שמי שניסתה לרצוח את נאקי היא חוליה שקשורה למשטר הטורקי, המשטרה המקומית בגרמניה החליטה לפתוח בחקירה שעוד מוקדם מדי לדעת לאן תתפתח.

 

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!