דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חינוך

חינוך / ארגון המורים: מרכז השלטון המקומי מעכב את יישום הסכם השכר החדש

באגרת ששלח למורים, הודיע יו"ר הארגון, רן ארז, כי בשל כך יימשכו העיצומים, במסגרתם לא נערכות בחינות בבתיה"ס העל יסודיים | במרכז השלטון המקומי טוענים כי מדובר במאבק פוליטי של ארז

רן ארז, יו"ר ארגון המורים (מימין) וחיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי (צילומים: פלאש90)
רן ארז, יו"ר ארגון המורים (מימין) וחיים ביבס, יו"ר המרכז לשלטון המקומי (צילומים: פלאש90)
דוד טברסקי

ארגון המורים מאשים את המרכז לשלטון מקומי בכך שהוא מעכב את יישום ההסכם לשיפור תנאי העבודה והשכר במערכת החינוך, עליו חתם הארגון עם המדינה לפני כחודש. כתוצאה, הודיע הארגון כי ימשיך בעיצומים, במסגרתם לא נערכים מבחנים למעט בחינות בגרות.

באגרת ששלח אמש (שלישי) למורים, ציין יו"ר הארגון, רן ארז, שההסכם לא נחתם עדיין על ידי המרכז לשלטון מקומי ולכן הוא אינו יכול להיות מייושם בפועל. עקב כך, הדגיש ארז שלמרות הפרסומים השונים השביתה החלקית בחטיבות העליונות שהחלה ביום ראשון השבוע ממשיכה להיות בתוקף עד שייחתם ההסכם

חברות וחברים יקרים,לעדכונכם:ההסכם לשיפור תנאי המורים טרם נחתם ע"י מרכז השלטון המקומי.כל עוד מרכז השלטון המקומי לא…

Posted by ‎ארגון המורים העל-יסודיים‎ on Tuesday, January 9, 2018

"חברי ארגון המורים המלמדים בחטיבה העליונה מפסיקים לקיים כל סוג של מבחן או בוחן, למעט בחינות בגרות וכן לא עוסקים יותר במיפויים, מיצ"בים, סקרים, כנסים של משרד החינוך ואסיפות למיניהן" כתב ארז "המנהלים ממשיכים לא לקיים ועדות מעקב מכל סוג שהוא עם הבעלויות ו/או משרד החינוך, כנ"ל בעלי התפקידים בבתי הספר, אין לקיים כל עבודה מעבר לשעות המשובצות במערכת השיעורים ואין לקיים כל פעילות מכל סוג שהוא בבית הספר או מחוץ לו, לאחר סיום השיעור השמיני".

מנגד, טענו במרכז לשלטון מקומי שההסכם תקוע בגלל סיבות פוליטיות הקשורות במאבקיו של רן ארז. "הדאגה לחינוך בבתי הספר בישראל, נתונה בידי ראשי הערים והרשויות המקומיות, ככל הנראה הרבה יותר מאשר בידי יו"ר ארגון המורים העושה בארגון ובכוחו כקרדום לחפור בו " מסרו, "ארז מחזיק מדינה שלמה כשבויה על ידי השבתת מערכות החינוך חדשות לבקרים ומהווה דוגמא שלילית לילדינו ולתלמידי מדינת ישראל".

בשבוע האחרון מתח המרכז לשלטון מקומי, והעומד בראשו חיים ביבס, ביקורת קשה על השביתה, ומספר מחנכים ברשויות מקומיות אף טענו כי מדובר בניסיון לשבירת שביתה. נזכיר כי ביבס לא גינה, את הרשויות המקומיות שבחרו לשבור שביתה של הסתדרות המורים, לפני כשבועיים.

יו"ר התאגדות מנהלי בתי הספר ומנהל תיכון "מעיין-שחר" במועצה האזורית עמק חפר,מנשה לוי, כתב בדף הפייסבוק שלו כי "אין שום חדש בנושא נכונות מרכז השלטון המקומי לצרף את חתימתו על ההסכם שהושג בין ארגון המורים והתאגדות מנהלי בתי הספר לבין משרדי האוצר והחינוך. כל הספינים שיצאו מכל מיני גורמים אינטרסנטיים – שקריים!" 

לוי מתח ביקורת חריפה על המרכז לשלטון מקומי, שלטענתו מנסה לחתור תחת המאבק של ארגון המורים. לדברים, האשמת רן ארז בניהול מלחמה פוליטית, מתמרצת בפועל את מוסדות החינוך ברשויות המקומיות לשבור שביתה

"כל העיצומים נמשכים, כולל אי קיום מבחני מתכונת למבחני הבגרות הקרובים, ונדמה שלאיש במשרדי האוצר והחינוך, כמו גם במרכז השלטון המקומי לא אכפת.  אני פונה לשר החינוך ומזכיר לו את אחריותו המיניסטריאלית למערכת החינוך. אדוני , הגיע הזמן שתתערב במשבר ותעשה משהו!", כתב אמש לוי.

עיצומי מנהלי בתי הספר והמורים:כל העיצומים נמשכים, כולל אי קיום מבחני מתכונת למבחני הבגרות הקרובים, ונדמה שלאיש במשרדי…

Posted by Menashe Levy on Tuesday, January 9, 2018

בשבוע האחרון יזמו תלמידי בית הספר התיכון האזורי עמי אסף, שבמועצה האזורית דרום השרון, עצומה שקראה לתמוך במאבקם של המורים מצד אחד, אך מצד שני האשימה (לפחות במרומז) את ארגון המורים שהשביתה המתקיימת פוגעת בלימודים שלהם. כמחאה על כך, ניסו התלמידים לקיים שביתה ביום שלישי, שבסוף לא יצאה בפועל.  "אנו פונים מתוך הבנה מלאה למאבקם של המורים ואף מזדהים איתם במאבקם הצודק, אך בשל חוסר הסכמה שקיים בין נציגי המורים לבין המרכז לשלטון מקומי, מי שנפגע זה אנחנו…תלמידי בתי הספר התיכונים בארץ" כתבו התלמידים, "הצטרפו אלינו, בואו נעשה מעשה משמעותי ביחד ונראה שאנחנו לא מוכנים להיפגע, ולא מוכנים לפגיעה במורינו!". נכון לשעה, חתמו על העצומה קרוב ל-14.5 אלף בני אדם.

כזכור, לפני כחודש הסתיימה שביתת המורות והמורים המאוגדים בארגון המורים, שהתקיימה לסרוגין ביישובים שונים ברחבי הארץ. המורות והמורים מחו על תנאיהם, אשר בהשוואה לחבריהם בשאר מדינות ה-OECD, משתכרים בעשרות אחוזים פחות, בטח בשנים הראשונות להוראה ועל הסחבת של המדינה במו"מ מולם במהלך כל שנת 2017.

ממשרד האוצר מסרו בתגובה כי "בשלב זה ההסכם הקיבוצי עם ארגון המורים נמצא בשלבי משא ומתן לחתימת הסכם לאחר שהגיעו הצדדים להבנות עקרוניות".

תגובת משרד החינוך לא התקבלה, נכון לשעה זו.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!