דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
24.0°תל אביב
  • 22.8°ירושלים
  • 24.0°תל אביב
  • 20.8°חיפה
  • 23.4°אשדוד
  • 27.9°באר שבע
  • 36.5°אילת
  • 29.2°טבריה
  • 20.7°צפת
  • 24.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלכס גלעדי

אלימות נגד נשים / אלכס גלעדי תובע 2 מיליון ש"ח מהעיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה

נשיא שידורי 'קשת' לשעבר הגיש נגד השתיים תביעת לשון הרע לאחר שהאשימו אותו כי הטריד אותן מינית | אושרת קוטלר בתגובה: "אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה"

אלכס גלעדי (צילום ארכיון: פלאש90)
אלכס גלעדי (צילום ארכיון: פלאש90)
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

תביעת לשון הרע בסך 2 מיליון ש"ח הוגשה אתמול (רביעי) על ידי נשיא קשת לשעבר אלכס גלעדי, נגד העיתונאיות אושרת קוטלר ונרי ליבנה, בתגובה לטענותיהן כי גלעדי הטריד אותן מינית בעבר. התביעה הוגשה לבית המשפט השלום בתל אביב באמצעות עורכי הדין אמיר טיטונוביץ ואפרת אזולאי.

בכתב התביעה, מכחיש גלעדי את הטענות שהפנו כלפיו קוטלר וליבנה, ומאשים את השתיים בכך שחברו יחדיו, ובכוחות משותפים הפכו את חייו מן הקצה אל הקצה והסבו לו נזקים כבדים, כספיים ומקצועיים כאחד.

גלעדי מאשים את השתיים בכך שפרסמו עליו דברי לשון הרע, הטיחו בו האשמות שווא, פרסמו אודותיו מה שכתב התביעה מכנה כ"השמצות חסרות שחר", ביצעו לדבריו "מניפולציות של המציאות", ייחסו לו בפומבי עבירות מין, והציגו אותו כ"עבריין מין סדרתי, רמאי ואדם שלילי". בהמשך, ישנה התייחסות בכתב התביעה לקמפיין Me Too העוסק בחשיפת אלימות מינית. בחלק זה נטען כי קוטלר וליבנה ביקשו "לתפוס טרמפ" על הקמפיין לטובתן האישית, ולא היססו לברוא מה שהוא מכנה כ"מציאות מדומה" על מנת לספק שאיפה זו.

לפי כתב התביעה, פרסום הדברים המכפישים הסב לגלעדי נזקים משמעותיים, כספיים, מקצועיים ואחרים. גלעדי דורש שהנתבעות יפרסמו תיקון של הדברים שטענו אודותיו, בנוסף לפיצוי בסך 2 מיליון ש"ח. פרקליטיו מסבירים את הסכום הגבוה בחומרתם הגדולה של דברי לשון הרע, בעובדה שהשתיים פרסמו את הדברים בכוונה לפגוע בגלעדי, בקישור שהן ערכו לפרויקט MeToo, במעמדו הציבורי של גלעדי ובתפקידיו הציבורים, ובעובדה שעל-פי הנתבעות-עצמן, ההאשמות החמורות שהן מפנות כלפי גלעדי התרחשו לפני שנים רבות.

לאחר פרסום כתב התביעה, פרסמה אושרת קוטלר תגובה בעמוד הפיסבוק של תוכנית המגזין בהנחייתה: "נדהמתי לגלות היום דרך התקשורת, שאלכס גלעדי החליט לתבוע אותי על הוצאת לשון הרע. לדבריו, חברתי לנרי ליבנה עיתונאית הארץ, כדי לגרום לו נזק ולהפוך את חייו. המון דברים יש לי לומר בתגובה לתביעה המופרכת הזאת, רובם יאמרו בבית המשפט כנראה, אבל כבר עכשיו חשוב לי להדגיש: כל מה שאמרתי על אלכס גלעדי אמת הוא. לא הכרתי אישית את נרי ליבנה וודאי שלא חברתי אליה בשום צורה ואופן כדי להכפיש שום אדם. מצער מאוד שגלעדי בחר לתבוע במקום להתנצל, כפי שראוי היה לעשות. אבל אם ביקש מלחמה הוא יקבל מלחמה ואין לי צל של ספק מי ינצח במאבק הזה. אני קוראת לכל אישה שנפגעה לא להכנע לניסיונות ההשתקה וההפחדה ולספר בגלוי את שעבר עליה. אסור שגברים כוחניים ובעלי שררה ימשיכו לאיים עלינו!".

כזכור, תחילת הפרשה בנובמבר האחרון, כאשר במהלך המהדורה המרכזית של חדשות 10, סיפרה אושרת קוטלר על הצעה מגונה אותה קיבלה לדבריה מגלעדי לפני 25 שנים. "אצלי זו לא הייתה הטרדה מינית" סיפרה קוטלר, "זו הייתה פשוט 'הצעה מגונה'. הייתי בחורה צעירה, שהגיעה לחדשות 2 בשנת 94, על המדוכה הצעה להגיש את תוכנית הבוקר של ערוץ 2. אז, בתחילת דרכו, אלכס גלעדי הוא מנכ"ל קשת, הוא מקבל אותי לראיון, הראיון עובר בהצלחה, תיק העבודות שלי מוצא חן בעיניו, ואז אני מקבלת טלפון כמה שעות אחר כך, ואלכס גלעדי מזמין אותי לארוחת ערב. וכשאני מנסה להתחמק ואומרת לו שאולי צהריים, דווקא הוא מבהיר לי 'לא, לא, ארוחת ערב, וגם תפני את הערב'. ואז אני אומרת לו 'מר גלעדי, מאוד מחמיא לי שאתה רוצה להזמין אותי לארוחת ערב, אבל אתה יודע שאני נשואה?' ואז הוא מסביר לי 'מה זה קשור? את לא יודעת איך מתקדמים בטלוויזיה בהוליווד?' ואז עניתי לו שאני יודעת ואני כנראה אני לא אתקדם ככה בחיים לשום מקום, כי אני לא מתכוונת לאכול איתו ארוחת ערב".

לאחר ימים בודדים, פרסמה נרי ליבנה ב'הארץ' כתבה שכותרתה "אלכס גלעדי חשף בפניי את איבר מינו ואמר לי: 'דברי אליו'". בכתבה טענה ליבנה כי היא יודעת מגוף ראשון שדבריה של קוטלר אמינים, וכי היא עצמה הוטרדה מינית על ידו לפני שנים רבות. ליבנה תיארה כיצד הוזמנה על ידי גלעדי למה שנתפס בעיניה כפגישת עבודה, ממנה הזמין אותה להתלוות אליו לביתה. שם, התפשט גלעדי ונותר בחלוק בלבד, וחשף בפניה את איבר מינו.

תגובתו הראשונית של גלעדי לפרסום זה הייתה כי "דבריה של נרי נכונים בעיקרם. לא הייתי אז בתפקיד בקשת ולא מזכירתי התקשרה אליה, אלא אני. מה שאנשים מבוגרים עושים בחייהם, בבתיהם הפרטיים במסגרת מערכת יחסים אישית, זה עניינם הפרטי. באשר לטענותיה של אושרת קוטלר, בשנת 94' לא היתה לקשת תוכנית בוקר וגם לא ב־95' כשעזבתי את תפקידי, כמנכ"ל קשת. לא ערכתי לה אודישן ואיני זוכר ששוחחנו, כפי שציינה. בכל המקרים לא היתה כוונה לפגוע, ואם התנהגותי גרמה לעוגמת נפש, אני מצטער מעומק ליבי". בהמשך, פינה גלעדי את תפקידו כנשיא שידורי קשת'.

היום, יו"ר הוועדה לקידום מעמד האישה ח"כ עאידה תומא סלימאן הגיבה לתביעת לשון הרע של גלעדי ואמרה כי "כבר כשפרץ קמפיין MeToo המבורך לחיינו, הבענו חשש שהאומץ שמפגינות הנפגעות יעורר מנגד איומים וניסיונות השתקה מצדם של התוקפים. גם עליי איים מר גלעדי בתביעת דיבה, כמי שיורה לכל הכיוונים בניסיון עלוב להסתיר ולכסות את מה שכבר ברור לכל. אני קוראת לכל הנשים שנחשפו או חושבות להיחשף לא להירתע ולא להיכנע לניסיונות הנשנים להלך עליהן אימים. אנחנו מאחוריכן, לא ניתן עוד יד להשתקה!".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!