דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל

ספורט / קנדה: לראשונה מונה מאמן נבחרת נשים בכדורגל לאימון נבחרת הגברים

ג'ון הרדמן שאימן עד כה בהצלחה את נבחרת הנשים של ניו זילנד ושל קנדה, קיבל את משרת מאמן נבחרת הגברים הקנדית המדשדשת וינסה להצעיד אותם למונדיאל בקטאר 2022

ג'ון הרדמן, מאמן נבחרת קנדה בכדורגל (AP Photo/Eugenio Savio, File)
ג'ון הרדמן, מאמן נבחרת קנדה בכדורגל (AP Photo/Eugenio Savio, File)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

המאמן האנגלי ג'ון הרדמן עשה השבוע היסטוריה כאשר הפך למאמן הראשון אי פעם שהופך למאמן נבחרת לאומית של כדורגל גברים בעקבות הצלחתו כמאמן נבחרת הנשים. עם המינוי הרשמי והיוקרתי של מאמן נבחרת הגברים של קנדה, התאחדות הכדורגל הקנדית ביצעה צעד מהפכני בדרך לשבור את המוסכמות של כדורגל הגברים  כשהראתה שמאמן כדורגל נשים הוא שווה ערך למאמן כדורגל גברים.

ג'ון הרדמן החל את קרירת האימון שלו ב – 2003 כאשר הגיע כעוזר מאמן בפרויקט כדורגל הנשים של ניו זילנד, ההישג הראשון שלו כמאמן היה עם הגעתה של נבחרת הנשים עד גיל 20 לאליפות העולם ב – 2006. בעקבות ההצלחה עם הנבחרת הצעירה קיבל לידיו במקביל גם את אימון נבחרת הנשים הבוגרת של ניו זילנד. אותה הצליח להביא באופן מרשים להישג השיא שלהן – העפלה לאולימפיאדת בייג'ינג 2008.

בספטמבר 2011 מונה המאמן הצעיר למאמן נבחרת קנדה בכדורגל נשים, מיד לאחר שמונה כמאמן הראשי הוא הוביל את הנבחרת הקנדית לזכיה במשחקים הפאן אמריקאים לשנת 2011. ב – 2012 הוא הוביל את הנבחרת למשחקים האולימפיים בלונדון וזכה לראשונה עם הנבחרת במדליית הארד באולימפיאדה. בהדרכתו נבחרת הנשים הקנדית הפכה לאחת הנבחרות הטובות והאיכותיות בעולם כאשר באליפות העולם ב2015 הנבחרת הגיע עד לרבע הגמר בו הודחה אחרי הפסד 1:2 לאנגליה ולזכייה נוספת בארד אולימפי בריו 2016. בעקבות ההצלחה המסחררת נבחר הרדמן להיות מי שיוביל את הפרויקט הלאומי של הגברים.

הרדמן יהיה המאמן הראשי של נבחרת הגברים וינהל את כל הנבחרות הצעירות של קנדה. בהודעה הרשמית שהוא הוציא לאחר המינוי: "אני להוט לשים סימן בר משמעותי על תוכנית מלאת הפוטנציאל. זהו כבוד גדול בשבילי, אני רוצה להודות לכדורגל הקנדי  עבור הזדמנות הזאת בשביל להגדיל ולפתח את הספורט במדינה הזו דרך גישה מערכתית אחת"

הרדמן שהוכיח שהוא הבנאדם המתאים להוביל מערכת שלמה ולקדם את כדורגל הנשים במדינה והוא יעמוד באתגר דומה אך קשה יותר כאשר יצטרך להפוך את הנבחרת הבינונית וחסרת ההישגים של הגברים לנבחרת איכותית ובעלת הישגים בזירה העולמית. שתי המטרות המרכזית שלו היא לבנות מערכת רב שנתית שמקדמת את שחקניה הצעירים של קנדה. ובנוסף לכך לקחת את הנבחרת עד להעפלה למונדיאל הבא שיתקיים ב – 2022 בקטאר.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!