דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.6°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 16.9°חיפה
  • 17.9°אשדוד
  • 19.7°באר שבע
  • 23.6°אילת
  • 15.9°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד החקלאות

חברה ועבודה / במחאה על תוכנית ההפרטה: עיצומים בשירות הווטרינרי במשרד החקלאות

ועד העובדים הודיע אתמול (ד') לשר אורי אריאל, כי החל מהיום תופסק קבלת קהל בלשכות ובמכון הווטרינרי | "צעדים דרסטיים אלו נעשו לאחר שכלו כל הקיצים במגעים מול הנהלת משרד" כתב הוועד

וטרינר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
וטרינר (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

עובדי השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פתחו אמש (רביעי) בעיצומים, זאת על רקע כוונת האוצר להפריט חלקים מהמכון הוטרינרי בראשון לציון במסגרת חוק ההסדרים.

"אנו מדגישים כי צעדים דרסטיים אלו נעשו לאחר שכלו כל הקיצים במגעים מול הנהלת משרד החקלאות שבראשותך, ובייחוד לאור כוונתך ההזויה, שנעשתה בניגוד לדעתם של הגורמים המקצועיים והמשפטיים להפריט את השירותים הווטרינריים" כתב ועד העובדים לשר החקלאות אורי אריאל ולמנכ"ל משרדו, שלמה בן אליהו, "מדובר בהצעה עזת מצח, בייחוד על רקע מחלת הכלבת שהתפשטה בחודשים האחרונים בגלל מחדליכם המתמשכים מאז כניסתכם לתפקיד".

גורמים במשרד החקלאות הדגישו בפני דבר ראשון כי אף הם מתנגדים נחרצות למהלך, שצפויות להיות לו "השלכות חמורות על בריאות הציבור ורווחת בעלי החיים". בשנים האחרונות הוצאו שורה של פרויקטים הקשורים לשירות הווטרינרי למיקור חוץ, בעיקר בתחומי העבודה בשטח, הטיפול המונע והחיסונים – וכן קצצה מצבת כוח האדם בשירותים.

"מתוך אחריות ומחשבה על טובת הציבור נמנענו מנקיטת צעדים ארגוניים עד כה ונהגנו באיפוק ובסבלנות רבה" הוסיף הוועד במכתבו והדגיש כי ניסיונותיו לקידום מו"מ על הסוגיות שבמחלוקת לא נענו ברצינות, "אך לאור כוונת שר החקלאות אורי אריאל להפריט את השירותים הווטרינריים, וכן על רקע המחלוקות הקיימות שטרם נפתרו, החלטנו להפעיל את סכסוך העבודה שהוכרז ב-26 לאוקטובר לעובדי השירותים הווטרינריים, ולנקוט בעיצומים חלקיים כבר היום וביניהם, הפסקת קבלת קהל בלשכות ובמכון הווטרינרי, לרבות קבלת דגימות".

משמעות העיצומים, הסבירו, היא שלא תינתן אפשרות לנייד בעלי חיים, וכן כי סוחרים לא יוכלו לשחרר סחורות מספינות הצפויות להגיע לחופי הארץ. עם זאת, משיקולי צער בעלי חיים החליטו העובדים אתמול לאפשר את פריקתה של אוניית עגלים שעגנה כבר לחופי ישראל.

במשרד החקלאות הגיבו לעיצומים ומסרו לדבר ראשון כי "ועד העובדים במשרד קיבל את כל התשובות מהנהלת המשרד ומודע לכלל פעולות ההנהלה למניעת ההפרטה, ועל כן פגיעתו בשירות החשוב הניתן לציבור תמוהה".

ממשרד האוצר נמסר כי "במסגרת צעדי ההתאמה לתקציב, יידרש משרד החקלאות להקים ועדה שתבחן האם יש צורך בהחזקת מעבדות הנותנות שירותים בעיקר לשוק הפרטי. כיום ניתנים שירותים כגון בדיקות מעבדה חיצוניות וחיסונים למבקשים בתמורה לתשלום. הוועדה שתקום צפויה לבחון אילו שירותים מן הראוי שהמדינה תעניק. בחינה זו תעשה על ידי צוות בין-משרדי שיבדוק את כל ההיבטים הכרוכים בהחלטה זו".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!