דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שבת י"ב בניסן תשפ"ד 20.04.24
24.8°תל אביב
  • 24.6°ירושלים
  • 24.8°תל אביב
  • 21.7°חיפה
  • 24.1°אשדוד
  • 28.9°באר שבע
  • 33.0°אילת
  • 28.3°טבריה
  • 22.4°צפת
  • 25.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
משרד הרווחה

כיבוי והצלה / כאלף לוחמי אש הפגינו מול נציבות כיבוי והצלה בראשון לציון

יו"ר אירגון הכבאים טוען כי הניצב שמחי פועל להחלשת אירגון לוחמי האש בעודו דורש מהכבאים לעבוד תוך מחסור בציוד תקין וללא ביגוד מגן | ברקע המשבר הנוכחי, 7 חודשים של עיצומים במהלך 2017, שנסתיימו לפני חודשיים בלבד

לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי, 11 בינואר 2018. (צילום: יחצ)
לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי, 11 בינואר 2018. (צילום: יחצ)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

כאלף עובדי ועובדות רשות הכבאות וההצלה שהגיעו מרחבי הארץ קיימו אתמול (חמישי) בשעות הצהרים הפגנת מחאה גדולה מול נציבות הכבאות וההצלה בראשון לציון. ההפגנה נערכה על רקע ההתדרדרות המתמשכת במוכנות מערך הכיבוי וסירובו, לטענתם של הכבאים, של נציב הכבאות לפעול כנדרש על מנת להביא לטיפול בשרשרת ארוכה של ליקויים מסכני חיים. במקביל לצעדים ארגוניים נוספים, וזאת במחאה על התנהלות רב-טפסר דדי שמחי, ניצב הרשות.

לטענת נציגות העובדים בראשות יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי, בוחר שמחי להשקיע מאמצים ומשאבים בניסיון לחסל את ארגון העובדים ולפגוע בזכות השביתה שלו – כשבמקביל הוא מאלץ את הכבאים לעבוד תוך מחסור באמצעים ראויים, ללא ביגוד מגן וציוד תקין ותוך שימוש ברכבים תקולים, באופן המסכן חיי אדם, ופוגע במערך האימונים שלהם ובמוכנותם המבצעית.

לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי (צילום: יחצ)
לוחמי אש בהפגנת ענק מחוץ לנציבות הכיבוי (צילום: יחצ)

רס"ר אורן לרפלד פנה לשר לביטחון פנים ואמר: "גלעד ארדן, הגיע הזמן להתערב ולשים לזה סוף. השתיקה שלך רועמת ומחויבותך הראשונה היא ביטחון אזרחי המדינה, אל תשכח זאת. תתערב כעת לפני שזה יעלה בחיי אדם, תתערב לפני ועדת החקירה הבאה".

יו"ר ארגון הכבאים אבי אנקורי נשא דברים במסגרת ההפגנה ואמר: "נמצאים כאן היום 1,000 לוחמים, אין פה אחד שאין עליו צלקות, כוויות, מחלות נשימה. אנחנו לא עושים את זה בשביל כסף, לא בשביל שיגידו לנו תודה, אנחנו עושים את זה כי הצלת חיי אדם היא השליחות שלנו. אנחנו מחויבים לכל אחד ואחת מאזרחי מדינת ישראל ועל כן אנחנו נמצאים פה כדי להתריע – הכתובת על הקיר, שירותי מערך הכיבוי נמצאים בשפל חסר תקדים, וכולנו חוששים ממצב בו לא נוכל לתת לציבור מענה באסון הבא".

כבאי מכבה שריפה במבשרת ציון יוני 2016. (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).
כבאי מכבה שריפה במבשרת ציון יוני 2016. (צילום: הדס פרוש/ פלאש 90).

מוקדם יותר אמר אנקורי "צר לנו שלצד מלחמה יום יומית להצלת חיי אדם אנו נאלצים למצוא עצמנו במלחמה מול נציב שירות הכבאות שכולנו רצינו לקוות שיפעל למען ביטחון הציבור ולוחמי האש ולא כנגדם".

בארגון הדגישו כי בהנחייתו של יו"ר הסתדרות המעו"ף ארנון בר-דוד, באמצעות מחזיק תיק הכבאים עו"ד אסף אדר, הצעדים הארגוניים בהם נוקטים עובדי הרשות הארצית לכבאות והצלה לא כוללים פגיעה בפעילות המבצעית ואינם כוללים כל פעולה העשויה להיחשב כאלימה.

מאז מרץ 2017 מתקיימים מאבקים בין אירגון הכבאים לניצב, כאשר בנובמבר האחרון היה נראה כי המשבר הגיע לסיומו. אולם ביום חמישי בשבוע שעבר מחו לוחמי האש על ידי הפרעה לנאומו של הנציב בטקס סיום קורס מפקדי הצוותים של רשות הכבאות וההצלה ונראה כי פתרון המשבר אינו נראה באופק.

תגובת נציבות כבאות והצלה: "הפגנה בגוף של לובשי מדים ובעלי דרגות, גוף הירארכי, נגד סגל הפיקוד והעומד בראשם מדברת בעד עצמה. למען הסר ספק, לא בציוד, מדים ורכבים עסקינן, אלא ברצון לשמר דפוסי התנהלות פסולים מן העבר. לא יתכן שחדשות לבקרים, תיפגע עבודת הרשות הן באימונים, תרגילים, הכשרות, מתן שירות לאזרח וכל פעם באמתלות שונות. יעוד הרשות הינו הצלת חיים! ובאופן התנהלות הדברים כיום, קיים קושי וסכנה ממשית למלא את ייעודנו. על אף המחלוקות, נציב כבאות והצלה רואה בארגון העובדים שותף וקורא לו להיות חלק מדרך שתכליתה מתן שרותי כבאות והצלה ראויים למדינת ישראל".

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!