דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ECI

רקע / ECI מתכוונת לפטר כ-100 עובדים, אך האם מצבה הכללי מחייב זאת?

החברה, המוחזקת ע"י המליונר שאול שני, מעסיקה מאות עובדים בארץ, ולפי 'כלכליסט' גרף ההכנסות שלה נמצא במגמת צמיחה | את ההגיון אותו ECI מיישמת על המוצרים שלה, גמישות והסתגלות לשינויים, היא מבקשת כעת להחיל על עובדיה

עובדי חברת ECI בשנת 1999 במפעל באופקים (צילום: אבי אוחיון / לע״מ).
עובדי חברת ECI בשנת 1999 במפעל באופקים (צילום: אבי אוחיון / לע״מ).
ארז רביב
ארז רביב
כתב
צרו קשר עם המערכת:

"בעולם של היום, שינוי הוא הדבר קבוע היחיד", אומר הקריין בפתח סרטון תדמית שהפיקה חברת ההיטק ECI למוצרים חדשים שלה לפני שנתיים, תחת הכותרת 'הכח של הרשת הגמישה'. בסרטון נראים רקדניות ורקדנים, כשברקע צורות גיאומטריות חדות ומרובעות, מבצעים תנועות גמישות ועגולות. "כדי לשרוד, גם אתה חייב להשתנות", ממשיך הקריין "אתה צריך להיות גמיש, להתרגל לשינויים במהירות ולחשוב מחוץ לקופסה." החברה מכוונת למוצרי תקשורת רשתיים גמישים אותם מפתחים העובדים, אך במקביל היא מיישמת את אותו ההגיון לא רק על מכונות, אלא גם על העובדים שלה, ומבקשת מהם להתגמש ולהתרגל לשינויים, כלומר לפיטוריהם הקרובים, במהרה.

סרטון התדמית 'הכח של הרשת הגמישה':

ECI עוסקת במכירת ציוד תקשורת לתאגידים גדולים בארץ ובעולם דוגמת מפעילות סלולריות, מרכזי אחסון מידע ואחרות. מדובר בחברה ותיקה מאוד, שהוקמה עוד בשנת 1961 כחברת אלקטרוניקה.

עם השנים, פותחו בחברה המצאות חדשניות לזמנן בתחום חיסכון ברוחב פס לתקשורת נתונים ושיחות קוליות על גבי רשתות תקשורת. כיום מוכרת החברה רשתות תקשורת המשלבות בין חומרה לתוכנה, שתיהן מתוצרת בית, אשר אמורות לנהל ביעילות תקשורת במערכות סיבים אופטיים בעומסים גבוהים בגמישות גבוהה.

עוברים להודו

בשיאה, בשנות ה-90, העסיקה החברה כ-6,000 עובדים, רובם בישראל. כיום לחברה בין 850 ל-1,000 עובדים בישראל, המועסקים ברובם במחקר ופיתוח ומיעוטם בשיווק. לחברה גם עובדים ברחבי העולם, כולל מאות עובדי פיתוח בסין ובהודו, כאשר מגמתה ארוכת הטווח היא העברת יותר ויותר פעילות מחקר ופיתוח מישראל לסין ולהודו.

למרות עלויות השכר הנמוכות בהודו, מכירות החברה בשוק ההודי נחשבות לכאלו בעלות רווחיות נמוכה לעומת המכירות בעולם המערבי. החברה הפרטית מוחזקת ע"י שאול שני, ודוחותיה הכספיים אינם מתפרסמים. לפי כלכליסט, החברה נמצאת בצמיחה בגרף ההכנסות, אך על הוצאות החברה החברה מכבידים מספר גורמים: התחזקות השקל השוחקת באופן ישיר את רווחיה וכן הקטנת מענקי רשות החדשנות (לשעבר 'המדען הראשי') בשל ריבוי הבקשות למענקים ממקור זה.

לפי עובדי החברה בישראל, מחציתם ותיקים המועסקים מעל 8 שנים בחברה, כאשר הגיל הממוצע בקרב העובדים קרוב ל-40. עובדי החברה התאגדו לפני כשנה וחצי בהסתדרות הכללית, והגיעו תוך ימים ספורים למספר החתימות המספיק ליציגות. בשנה וחצי האחרונות נערכו ישיבות רבות בין ועד העובדים וההנהלה, אך לא נחתם הסכם עבודה קיבוצי. בוועד סבורים שמדובר בסחבת מכוונת, שנועדה לשחוק את ההתאגדות העובדים בחברה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!