דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אופנה

בעולם / סערת הפרסומת הגזענית: מהומות בסניפי דרום אפריקה של המותג המצליח

מפגינים פרצו לשישה סניפי H&M ברחבי המדינה, גרמו לנזק ופוזרו ע"י המשטרה באמצעות ירי כדורי גומי | דובר ארגון 'לוחמי החופש הכלכלי': "חייבות להיות השלכות לגזענות נגד שחורים"

הפרסומת מעוררת המחלוקת של H&M. (צילום: H&M via AP)
הפרסומת מעוררת המחלוקת של H&M. (צילום: H&M via AP)
מור הופרט
מור הופרט
סביבה ואופנה
צרו קשר עם המערכת:

הסערה סביב הפרסומת הגזענית של H&M נמשכת. שלשום (שישי) פרצו מפגינים בדרום אפריקה לשישה סניפים של מותג האופנה הבינלאומי. ע"פ רויטרס המפגינים המשתייכים לארגון השמאל "לוחמי החופש הכלכלי" (EFF) פרצו לחנויות המותג, הפילו שלטים ומדפי בגדים וגרמו לנזק. במקרה אחד ביוהנסבורג המפגינים פוזרו ע"י המשטרה באמצעות ירי כדורי גומי. פלויד שיבאבמו מ-EFF אמר ל'גרדיאן' כי "H&M מתמודדת עכשיו עם התוצאות של הגזענות שלה. כל אדם רציונלי צריך להסכים שלחנות אסור להמשיך לפעול בדרום אפריקה". מבויסי נדולזי דובר ארגון EFF כתב בחשבון הטוויטר שלו – "נגמר הזמן להתנצלויות על גזענות. חייבות להיות השלכות לגזענות נגד שחורים. נקודה".

כזכור, בשבוע שעבר העלתה ענקית האופנה H&M לאתר שלה תמונה של ילד שחור לובש סווטשירט עם הכיתוב "הקוף הכי מגניב ביער". הפרסומות הגזענית עוררה כצפוי סערה ציבורית בעקבותיה שחררה במהרה החברה הודעת התנצלות והסירה את התמונה מעוררת המחלוקת מכל הפרסומים שלה.

משתמשים רבים ברשתות החברתיות התייחסו לפרסומת הגזענית, קראו לחרם צרכנים והציפו את החברה שמייצרת את המותג בפניות. בין המגיבים היו גם כאלה שביקרו את היעדרם של א.נשים שחורים מעמדות מפתח ב-H&M וטענו כי במידה והיו כאלה, הם ככל הנראה היו שמים לב לנימה הגזענית שבפרסומת. למחאה הציבורית הצטרפו מספר ידוענים, כאשר המרכזי מביניהם הוא הכדורסלן לברון ג'יימס הידוע במאבקו למען זכויותיהם של אפרו-אמריקאים בארה"ב. ג'יימס שיתף בעמוד האינסטגרם שלו את התמונה המדוברת, כאשר את הכיתוב הגזעני הסתיר איור של כתר ולצידו הכיתוב 'מלך העולם' בתוספת כתר לראשו של הילד. לצד התמונה הוסיף הכדורסלן מסר לחברה וכתב: "H&M הבנתם אותנו לא נכון, ואנחנו לא נסכים לכך. ככל שאני מסתכל על התמונה הזו אני רואה מלך צעיר!"

הזמר אייבל מקונן טפסיה הידוע בכינויו – The Weekend, המשמש כפרזנטור של החברה הודיע כי יפסיק את קשריו עמה בעקבות פרסום התמונה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "קמתי בבוקר בהלם ומבוכה מהתמונה הזאת, אני פגוע מאד ולא אעבוד עם H&M יותר".

אין זו הפעם הראשונה בה מוציאה חברת אופנה פריט לבוש שהקשר בינו לבין טעם טוב הינו מקרי בהחלט. לחלק מהקוראים בוודאי זכורה שערוריית חולצת השריף של זארה עם הפסים והטלאי הצהוב שנראתה זהה למדי למדים אותם לבשו אסירי מחנות הריכוז בשואה, שגרמה אף היא לסערה תקשורתית וביקורת חריפה וירדה במהרה מן המדפים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!