דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
20.4°תל אביב
  • 21.7°ירושלים
  • 20.4°תל אביב
  • 21.9°חיפה
  • 19.4°אשדוד
  • 18.2°באר שבע
  • 25.0°אילת
  • 21.2°טבריה
  • 19.1°צפת
  • 18.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
המאבק להעלאת קצבאות הנכות

אין גבול לציניות / השרים הצמידו את משכורתם לשכר הממוצע, רגע אחרי שדחו את הצמדת קצבאות הנכות

הממשלה ביטלה את שתי הפעימות השניות לקצבאות הנכות ודחתה את ההחלטה על הצמדתן לשכר הממוצע עד לספטמבר 2020, אבל השרים הצמידו את השכר של עצמם כבר היום | השר כץ: "אם לא תהיה הצמדה ופעימות נוספות אני יוצא מהמשחק"

חסימת כביש 2 במחלף זכרון יעקב, מחאת הנכים. ספטמבר 2017 (קרדיט: הנכים הופכים לפנתרים).
חסימת כביש 2 במחלף זכרון יעקב, מחאת הנכים. ספטמבר 2017 (קרדיט: הנכים הופכים לפנתרים).
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

ארגוני הנכים שהיו שותפים למתווה העלאת הקצבאות עליו הוסכם בספטמבר האחרון, זועמים על הצעת מחליטים שאושרה בממשלה ביום חמישי האחרון, שמבטלת הלכה למעשה את שתי הפעימות השניות של המתווה ואת ההצמדה של הקצבאות לשכר הממוצע. בנוסף, היקף התקציב להעלאה ירד ל-4.15 מיליארד במקום 4.2 מיליארד. אם זה לא מספיק, רגע אחרי שהוחלט על דחיית ההצמדה של הקצבאות, אישרה היום ועדת הכספים של הכנסת את בקשת שרי הממשלה להצמיד את המשכורת של עצמם לשכר הממוצע. במסגרת אותו אישור, יעלה שכר השרים ב-5,000 שקל נוספים לכדי 44,200 שקל ברוטו בחודש ואילו שכר ראש הממשלה יעלה ב-5,500 שקל לכדי 49,600 שקל ברוטו בחודש.

"את הסיבוב שעשתה ממשלת ישראל, בראשות מר בנימין נתניהו ושר האוצר משה כחלון על ציבור האנשים עם המוגבלות, עוד ילמדו בשיעורי ההיסטוריה בצמוד לשם מקיאוולי" אמרה היום (שני) נעמי מורביה יו"ר מטה מאבק הנכים, "לאחר חודשים ארוכים של מאבק שטח הרואי, אותו הוביל מטה מאבק הנכים בראשותי, הבשיל מהלך של הדברות והסכמות שכל אות ופסיק בהן אושרו על ידי ראש הממשלה ואגף התקציבים – אך ורק לכאורה".

לטענתה, "דווקא הסיעות שדהרו כל הדרך לממשלה על כנפי ה'חברתיות',כביכול,- הן אלו אשר בגדו ורמסו בנעל מסומרת את הזדמנות הפז שנקרתה בדרכן לתקן עוול היסטורי. לא רצון או אמצעים כספיים נדרשו לשם כך, אלא רק הוכחת כוונות ועמידה מאחורי הבטחות הבחירות הנבובות".

מורביה סיכמה את דבריה באיום לחדש את מאבק השטח להעלאת הקצבאות. "זעמנו יעבור עליכם – ממשלת ישראל – ויבעיר את המדינה, לא האיום האיראני ולא המנהרות הן הסיכון, אלא מאיתנו החוליה החלשה ביותר בחברה – אנחנו הפצצה המתקתקת ממנה עליכם לחשוש" אמרה, "לא נשכח ולא נסלח את הגזל והביזה שלכם מקצבאות העולב שלנו בשנת 2017 לדיראון עולם".

שר הרווחה חיים כץ תקף ביום ראשון את אגף התקציבים באוצר. לטענתו, אנשי האגף "ניסו לעקוף את ההסכמות ולנסות להתחמק מהצמדת הקבצה לשכר הממוצע במשק ולהבטחת הפעימות הבאות דרך חוק ההסדרים. אם לא תהיה הצמדה לשכר הממוצע במשק והבטחת הפעימות הבאות אני יוצא מהמשחק. ביום רביעי הקרוב יציג כץ את מתווה העלאת קצבאות הנכים לקראת העלאתו להקריאה ראשונה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!