דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
23.2°תל אביב
  • 21.8°ירושלים
  • 23.2°תל אביב
  • 21.6°חיפה
  • 22.7°אשדוד
  • 26.0°באר שבע
  • 32.8°אילת
  • 30.0°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 24.7°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
טבע

אסון טבע / גם באתר טבע "אביק" בנתניה: הסכם לסיום העסקת עובדים

במסגרת הסכם אליו הגיעו הסתדרות והחברה, יוכלו העובדים באתר, העוסק במו"פ, לפרוש מרצון | אחרי השלמת תהליך זה ייבחנו צעדי פיטורים, תוך הידברות עם נציגות העובדים | בחברה סירבו לפרט את היקף ההטבות אותן יקבלו הפורשים

משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
משרדי טבע (צילום ארכיון: יונתן זינדל / פלאש 90)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

ההסתדרות וחברת טבע הודיעו הבוקר (שני) כי הסכימו על פתיחת אפשרות פרישה מרצון לעובדים באתר המחקר והפיתוח של טבע, אביק בנתניה. זאת במטרה במטרה לצמצם את מספר המפוטרים במקום.

ההסכם מציע לעובדי המחקר והפיתוח בתחום תרופות המקור, וכן ליתר העובדים הכלולים בהסכמים הקיבוציים של אביק (כ-300 עובדים סה"כ), אפשרות לפרישה בתנאים מיטיבים שמעל לדרישות החוק. בשבועיים הקרובים, עד תחילת פברואר, תינתן להם האפשרות לבקש לפרוש מהחברה מרצון – כשטבע תאשר כל בקשה לפרישה בכפוף לשיקוליה העסקיים.

לאחר השלמת התהליך הוולונטרי, אם יהיה בכך צורך, תחל ההנהלה בהידברות עם נציגות העובדים על הליך פיטורים (אותו כינו בהודעה המשותפת כ"הליך פרישה מנדטורית") – זאת בדומה להסכם שנחתם מול נציגות העובדים במטה החברה בפתח תקווה.

גם ההליך "המנדטורי", כלומר פיטורים, צפוי להעניק לעובדים שיעזבו את החברה תנאים שהוגדרו מיטיבים, ובכללם מענקים כספיים שנועדו להקל על תהליך היציאה לשוק העבודה ולתמוך פיננסית בעובדים בעת תהליכי חיפוש העבודה וההשמה. עם זאת, בחברה סירבו להשיב לשאלת דבר ראשון על היקף הפיצויים עליו הוסכם.

בנוסף יקבלו העובדים ליווי תעסוקתי הכולל ייעוץ, סדנאות והכשרות מקצועיות, וטבע אף תרכז ותחבר מעסיקים פוטנציאליים לעובדיה שיסיימו העסקתם ותציע להם גם שירותי השמה.

לצד הסכמות אלו הוחלט כי במהלך במהלך השנה הקרובה יעברו עשרות עובדי מחקר ופיתוח בתחום האינובטיבי (פיתוח תרופות גנריות ומקור) מאתר טבע-רחובות לאתר אביק בנתניה, כמו גם עובדים מיחידת הפארמקוויג'ילנס (העוסקת בזיהוי, איסוף, ניתוח ומניעה של תופעות לוואי) שבפתח-תקווה.

על אף הצעד התקדימי של שביתה כללית במשק כנגד פיטורי כ-1,750 עובדים בחברה פרטית – שנועדה ללחוץ על הממשלה להטיל את מלוא כובדה על חברת טבע – נראה שהחברה צפויה להשלים את המהלך אותו החלה ותצמצם את פעילותה בישראל.

העובדים, המוגנים במסגרת העבודה המאורגנת זוכים אומנם בתנאי פרישה מיטיבים, והמהלך מתרחש בהדרגתיות – אולם נראה שהחברה לא פותחת פתח במשאים ומתנים עם נציגויות העובדים לבחינה מחודשת של עצם הצורך בצמצום מצבת כוח האדם שלה. זאת למרות הקלות המס הרחבות שקיבלה לאורך השנים, המוערכות בלמעלה מ-20 מיליארד שקלים, מתוך כוונה לעודד אותה להעסיק בישראל.

גם שיחתו הידידותית של ראש הממשלה בנימין נתניהו עם מנכ"ל החברה קאר שולץ, לא הביאה אפילו לביטול ההחלטה על סגירת שני מפעלי החברה בירושלים – והם צפויים להסגר שניהם עד סוף שנת 2019.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!