דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
21.5°תל אביב
  • 17.2°ירושלים
  • 21.5°תל אביב
  • 18.3°חיפה
  • 20.1°אשדוד
  • 19.2°באר שבע
  • 25.1°אילת
  • 22.1°טבריה
  • 14.1°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
חברה ועבודה

חברה ועבודה / מעונות חסות הנוער: השביתה תימשך לפחות עד יום חמישי

בית הדין לעבודה בתל אביב קבע אתמול (ב') כי תימשך שביתת העובדים עד לדיון המעקב שנקבע בנושא לקראת סוף השבוע | השביתה: על רקע סירוב הזכיינים החדשים לשמור על תנאי ההסכם הקיבוצי שהיה נהוג אצל הזכיין הקודם

הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: שי ניב)
הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: שי ניב)
ניצן צבי כהן
ניצן צבי כהן
כתב לענייני עבודה
צרו קשר עם המערכת:

בית הדין האזורי לעבודה בתל אביב קבע אתמול (שני), כי שביתת עובדי חסות הנוער, הצפויים להיות מפוטרים בשל החלפת הזכיין שיפעיל את המעונות, תימשך תחת המגבלות שהטיל עליה בית הדין הארצי לעבודה. דיון מעקב נוסף נקבע ליום חמישי השבוע. מחוץ לבית הדין קיימו עובדי חסות הנוער הפגנה תחת הססמה: "עובדים בסיכון לנערים בסיכון".

עד כה, לא נרשמה כל התקדמות במשא ומתן בין נציגות העובדים לזכייניות החדשות – חברת דנאל כוח אדם, ותפארת בית חם (חברה לתועלת הציבור)  – היות והן נחושות להעסיק עובדים בהתאם לתנאי המכרז בו זכו בלבד, ולא לשמר את תנאי ההסכמים הקיבוציים החלים בעמותת ענ"ב המפעילה את המעונות כיום, והפסידה במכרז.

הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: טל כרמון)
הפגנת עובדי חסות הנוער מול בין הדין לעבודה בתל אביב (צילום: טל כרמון)

במהלך הדיון ביקרה השופטת קרן כהן את התנהלות משרד הרווחה. "כיצד ייתכן כי מצד אחד בא משרד הרווחה  וצועק על סיכון בני הנוער, ובה בעת לא נותן פתרון לעובדים שהוא פוגע בהם?", שאלה.

ועד עובדי המעונות, במאוגד בכוח לעובדים, טען כי משרד העבודה והרווחה אף הפר את התחייבויותיו בפני בית הדין הארצי, ולא אייש את כלל המעונות בעובדי מדינה שיפעלו לצד מדריכי העמותה שהוחרגו מהשביתה במטרה להגן על הנערים החוסים. "בפועל במספר מסגרות לא עמדה המדינה בהתחייבות. כך מצאה עצמה מדריכה מול עשר נערות. זהו חוסר אחריות הנובע מניסיון כוחני לשבור את העובדים" אמר אלברט סופר, מראשי הוועד, "משרד העבודה הרווחה לא בוחל באמצעים בניסיונות לכפות על העובדים פיטורים ללא מענה- לרבות איומים כי עובד שימשיך לשבות לא ייקלט ע"י הזכייניות".

בתגובה לעדויות העובדים הורתה השופטת למשרד העבודה והרווחה להציב את עובדיו לצד עובדי העמותה כפי שהתחייב. סמנכ"לית כוח אדם במשרד, אלין אלול, הבהירה כי המשרד משתדל לעשות זאת ועובדיו מתגייסים לטובת העניין ככל הניתן.

ממשרד העבודה נמסר, בתגובה להחלטת בית הדין, כי "בתום דיון שנערך הבוקר בבית הדין, הוחלט כי ההסדר שקבע בית הדין לגבי שביתה מצומצמת במעונות חסות הנוער יימשך עד לדיון הבא שנקבע ליום חמישי הקרוב. משרד העבודה והרווחה כיבד את ההסדר והעמיד עובדי מדינה לתגבור במעונות, צר לנו שעובדי עמותת ענב הפרו את ההסכם ברגל גסה".

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!