דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
בארץ

בארץ / נער בן 13 נהרג בתאונה במעורבות שני כלי רכב וגמל בכביש 40

ליאל אלמקייס ממצפה רמון נהרג בתאונה, והוריו ואחיו נפצעו | מתנועת רגבים שיזמה את הצעת 'חוק הגמלים' שנועד להגדיר אחריות פלילית לבעלי הגמלים, נמסר כי בכל שנה מופנות למשטרה כ-1,000 תלונות על גמלים משוטטים

זירת התאונה בכביש 40 (דוברות כב"ה מחוז דרום)
זירת התאונה בכביש 40 (דוברות כב"ה מחוז דרום)

ליאל אלמקייס, נער בן 13 ממצפה רמון, נהרג אתמול (שלישי) בתאונת דרכים קשה במעורבות שני כלי רכב וגמל בכביש 40 סמוך לכלא נפחא.

לאחר נסיונות החייאה של צוותי מד"א בסיוע כוח רפואה של צה"ל נקבע מותו של הנער. הצוותים העניקו טיפול רפואי לארבעה פצועים – כולם בני משפחתו של ליאל, ופינו אותם לבית החולים סורוקה במסוק צבאי ובניידות טיפול נמרץ של מד"א. בין הפצועים: אמו של ליאל, כבת 40 במצב קשה ואביו כבן 40 במצב בינוני, ושני אחיו, בני 9 ו-14 במצב בינוני-קל.

זירת התאונה בכביש 40 (דוברות כב"ה מחוז דרום)
זירת התאונה בכביש 40 (דוברות כב"ה מחוז דרום)

בתאונה היה מעורב גם רכב צבאי שהתהפך. באירוע נפצעו ארבעה חיילים באורח קל ופונו באופן רכוב לקבלת טיפול רפואי בבית חולים. המשטרה הצבאית תקח חלק בחקירת התאונה.

פאראמדיק מד"א נתנאל דחבש סיפר: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו על הכביש גמל ובסמוך רכב פרטי מעוך לחלוטין ככל הנראה לאחר שהתהפך מספר פעמים. חילצנו מהרכב חמישה נוסעים, נער כבן 13 היה עם פגיעה רב מערכתית, הוא היה מחוסר הכרה ללא דופק וללא נשימה ולאחר בדיקות רפואיות בסיוע כוח רפואה של צה"ל נאלצנו לקבוע את מותו במקום. אשה כבת 40 שהייתה בהכרה מעורפלת וסבלה מחבלת ראש קיבלה טיפול רפואי שכלל הרדמה והנשמה. טיפלנו בנוסף בגבר כבן 40 במצב בינוני עם חבלת ראש ובשני ילדים בני 9 ו-14 במצב בינוני שסבלו מחבלות, לאחר טיפול ראשוני הם פונו לבית חולים".

רשף יובל קלמנוביץ מפקד צוות הכבאים סיפר: "כאשר הגענו ראינו שמדובר בזירה קשה כשהמרחק בין כלי הרכב הוא כ-500 מ' וישנם מספר רב של פצועים עם מעורבות גמל. הזירה הפכה קשה יותר כשראינו שיש מעורבות של ילדים ובני נוער. סייענו בפינוי הפצועים וביצענו סריקות בכל האזור בכדי לשלול פצועים נוספים שאולי עפו מכלי הרכב".

מתנועת רגבים שהגישה בתחילת 2016 עם חבר הכנסת בצלאל סמוטריץ' את 'חוק הגמלים' שנועד להגדיר אחריות פלילית לבעלי הגמלים, ולחייב את סימונם בשבב תת עורי שימנע התחמקות מעונש, נמסר כי "זוהי כרוניקה ידועה מראש. בעבר חשפנו כי המשטרה מקבלת כ-1,000 תלונות מדי שנה, אך לצערנו גלגלי החקיקה לא מתקדמים בקצב המתבקש נוכח הסכנה היומיומית. אנו קוראים לחה"כ איתן כבל, יו"ר ועדת הכלכלה המטפלת בחוק, לקדם בדחיפות את הטיפול בחוק, כדי שמדינת ישראל תוכל סוף סוף לשים קץ למוות המיותר, ולגבות מחיר יקר מהעבריינים".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!