דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
18.2°תל אביב
  • 11.9°ירושלים
  • 18.2°תל אביב
  • 17.4°חיפה
  • 18.7°אשדוד
  • 15.5°באר שבע
  • 22.2°אילת
  • 18.7°טבריה
  • 13.3°צפת
  • 17.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
קצבאות הנכים

העלאת קצבאות הנכים / דיון סוער על קצבאות הנכים: כץ וניסנקורן הטיחו באנשי האוצר - "רמאים"

בדיון שהתקיים אתמול (ד') בוועדת העבודה והרווחה הבהיר מנכ"ל משרד האוצר כי בשל ההגבלה התקציבית של ה"נומרטור", הממשלה לא תוכל להתחייב מראש על הפעימות לשנים 2020-2021

מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ושר הרווחה כץ (צילום: פלאש 90)
מנכ"ל משרד האוצר באב"ד ושר הרווחה כץ (צילום: פלאש 90)
טל כרמון
טל כרמון
כתבת רווחה
צרו קשר עם המערכת:

שר העבודה והרווחה חיים כץ ויו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן הטיחו אתמול (רביעי) דברים קשים במנכ"ל משרד האוצר שי באב"ד ואנשיו, בדיון שעסק בהצגת המתווה הממשלתי להעלאת קצבאות הנכות. "אלה לא הדברים שסוכמו עם שר האוצר משה כחלון ולכן זו רמאות", אמר ניסנקורן. כץ הצטרף לדבריו והוסיף: "אני לא אהיה שותף לרמייה, אתם רמאים".

כץ וניסנקורן, שבשלב מסוים אף עזבו את הדיון וחזרו לאחר שבאב"ד ביקש לדבר, זעמו בעיקר על עמדת האוצר שלפיה מנגנון ה"נומרטור" לא מאפשר לממשלה להתחייב מספר שנים קדימה על תוספות כספיות ללא הצבעה על מקור תקציבי ברור – מה שמונע את ההכללה של 2 פעימות נוספות במתווה העלאת קצבאות הנכים במסגרת החקיקה. כץ, צריך לומר, דווקא הכיר מראש את המתווה שהוגש היום לוועדה ולא אמור היה להיות מופתע, לאחר שהממשלה (ובה כץ עצמו) הצביעה פה אחד כבר ביום חמישי שעבר על הצעת המחליטים בעניין.

שר הרווחה כץ, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ויו"ר ועדת ועדת העבודה והרווחה אלאפוף בדיון בנושא קצבאות הנכות. 17 בינואר (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
שר הרווחה כץ, יו"ר ההסתדרות ניסנקורן ויו"ר ועדת ועדת העבודה והרווחה אלאפוף בדיון בנושא קצבאות הנכות. 17 בינואר (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)

"יש מחלוקות בממשלה", הסביר כץ. "האוצר רגיל לסכם דבר אחד ולעשות אחרת. נאמר שהועברו למשרדי כספים עבור הגדלת קצבאות הנכים, אבל כלום לא הועבר. אם לא תהיה הצמדה לשכר הממוצע במשק, אני לא אהיה פה", הוא איים.. באב"ד טען מנגד: "אנחנו לא יודעים איך ייראה התקציב בשנים האלה, ואנחנו פועלים על פי הנומרטור. אם רוצים להחליט משהו אחר, יש לחזור לממשלה ולבקש". באב"ד לא התאפק והזכיר לכץ כי גם הוא הצביע על המתווה הנוכחי בממשלה.

הפגנה של ארגוני הנכים בכנסת , ארכיון (צילום ארכיון: הדס פרוש \ פלאש90)
הממשלה התחייבה להעלות את קצבאות הנכות מה-1 בינואר, ומפרה התחייבותה כבר
יום רביעי, 31 בדצמבר 1969, בשעה 23:00
0 0 0 0
ימים
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שעות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
דקות
:
0 0 0 0
0 0 0 0
שניות

אלכס פרידמן, יוזם מאבק הנכים ויו"ר "נכה לא חצי בן אדם", מסר בעקבות הדיון : "שר האוצר 'החברתי' משה כחלון שלח היום את שליחו מנכ״ל משרד האוצר במטרה לקטוע את הדיון ובעצם אמר לציבור הנכים, תמשיכו לחכות. המצוקה הקשה של 350,000 נכים קשים, מסתבר שאינה מעניינת אותם ואין דחוף לתקן אותה. 'נטו בזיון'".

ח"כ אילן גילאון (מרצ) שיזם את הצעת החוק הפרטית שתכליתה השוואת הקצבאות לשכר המינימום, הוסיף: "אני מצפה שהממשלה שלי לא תרמה אותי שוב ושוב. אנחנו מקיימים דו שיח של גנבים. אני חתמתי על הסכם הפשרה בספטמבר בכאב, מתוך הבנה שציבור הנכים לא יכול לחכות, שיש נכים בישראל שצריכים לבחור בין פרוסה לתרופה. היום אני מבין שהפשרה הייתה תרמית אחת גדולה ושלממשלה לא אכפת מרבע מיליון בעלי מוגבלויות במדינה. אי כיבוד הצעת החוק שלי והפרת הסכם הפשרה, הן לא רק פגיעה בנכים אלא פגיעה בדמוקרטיה. אני אתמוך בכל חוק ולא אכפת לי מי יקבל את קרדיט כל עוד הוא מקיים לפחות את ההסכם שנחתם בהסתדרות ככתבו וכלשונו. גילאון הבטיח כי אם הממשלה לא תקיים את הבטחותיה הוא ישוב להצעתו המקורית להשוואת הקצבה לשכר המינימום". הדיונים על סעיפי ההסכם ימשכו ביום ראשון הקרוב.

דיון בועדת העבודה והרווחה בנושא קצבאות הנכות. 17 בינואר (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
דיון בועדת העבודה והרווחה בנושא קצבאות הנכות. 17 בינואר (צילום: הדס פרוש/ פלאש90)
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!