דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ז בניסן תשפ"ד 25.04.24
22.8°תל אביב
  • 22.2°ירושלים
  • 22.8°תל אביב
  • 20.3°חיפה
  • 20.7°אשדוד
  • 18.3°באר שבע
  • 26.1°אילת
  • 21.8°טבריה
  • 20.3°צפת
  • 21.8°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
אלימות במערכת הבריאות

מטפלים ומותקפים / נגזר דינם של תוקפי המאבטחים באיכילוב: ירצו 17-21 חודשי מאסר

האם אנו עדים לאובדן סבלנות השופטים לאלימות כלפי הצוותים הרפואיים? | "אין להשלים בשום פנים ואופן עם תופעה של גילוי אלימות כלפי אנשי צוות רפואי" כתב השופט גורפינקל בגזר הדין

צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
צילום מסך מסרטון האבטחה המתעד את אירוע התקיפה במיון בי"ח איכילוב
ענת יורובסקי
ענת יורובסקי
כתבת משפט ופלילים
צרו קשר עם המערכת:

גזרי דין ניתנו היום (רביעי) לחמישה מתוך ששת המעורבים בתקיפת המאבטחים באיכילוב בספטמבר האחרון. גזר דינה של אליה קדוש טרם ניתן, אך כבר במעמד הכרעת הדין הודיעה התביעה כי תגביל את דרישתה לעבודות שירות, במידה וקדוש תימצא מתאימה לכך. גזרי הדין של חמשת המורשעים נעים בין 17-21 חודשי מאסר בפועל, בנוסף למאסרים על תנאי ופיצויים בסך 100,000 שקלים אותם יקבלו המאבטחים שנפגעו בתקיפה. גזר הדין ניתן על ידי השופט צבי גורפינקל מבית המשפט המחוזי בתל אביב.

לאחרונה אנו עדים לתופעה חוזרת ונשנית של אלימות המבוצעת בבתי חולים, קופות חולים או מוסדות רפואיים אחרים על ידי אלה המבקרים במקומות אלה

ששת הנאשמים בפרשה הינם אליה קדוש (20), בן זוגה דוד אמויאל (35), אברהם יוספוב (29), חנן אלפסי (50), רוסלן מיסייב (29) ומור ביטון (23). לפני כשבוע הורשעו כל הנאשמים מלבד קדוש בחבלה חמורה ובתקיפה הגורמת חבלה ממשית בצוותא. קדוש ואמויאל הורשעו באיומים, וקדוש הורשעה בנוסף לכך בריבוי עבירות של תקיפת שוטר ובתקיפה.

היום, ניתן גזר הדין לכל המעורבים מלבד קדוש. על רוסלן מסייב (29), מור ביטון (23), חנן אלפסי (50) ואברהם יוספוב נגזרו עונשי מאסר של 17 חודשי מאסר, כאשר לעונשו של יוספוב יתווספו 5 חודשי מאסר בפועל בגין תיקים קודמים, בהם קיבל עונש מאסר על תנאי שהופר בתיק הנוכחי. על דודו אמויאל נגזרו 21 חודשי מאסר בפועל, ובנוסף לכך, הורה בית המשפט להפעיל עונש מאסר על תנאי שנגזר עליו בתיק קודם, כך שירצה בפועל 25 חודשי מאסר.

על כלל הנאשמים הושתו בנוסף לחודשי המאסר בפועל גם עונשי מאסר על תנאי, וקנסות בסך 2,000 שקלים לכל אחד. בנוסף לכך, ארבעת המאבטחים שנפגעו במהלך התקיפה יקבלו פיצויים בסך 100,000 שקלים בסך הכל.

בכל מקרה אין להשלים בשום פנים ואופן עם תופעה של גילוי אלימות כלפי רופאים, אחיות או אנשי צוות רפואי אחרים בבתי חולים, בקופות חולים, במרפאות או בכל מוסד רפואי אחר

בגזר הדין, כתב השופט גורפינקל כי "לאחרונה אנו עדים לתופעה חוזרת ונשנית של אלימות המבוצעת בבתי חולים, קופות חולים או מוסדות רפואיים אחרים על ידי אלה המבקרים במקומות אלה. […] אנשי הצוות הרפואי עושים את מירב המאמצים כדי לטפל בחולים והזמן הרב שחולף בין טיפול בחולה אחד למשנהו אינו משום שאנשי הצוות יוצאים לבלות ומזניחים את החולים, אלא משום שהעדרם של רופאים ואחיות או כח אדם רפואי אחר אינו מספיק כדי לבדוק את החולים הרבים המגיעים לקבלת טיפול".

עוד כתב השופט גורפינקל כי "בכל מקרה אין להשלים בשום פנים ואופן עם תופעה של גילוי אלימות כלפי רופאים, אחיות או אנשי צוות רפואי אחרים בבתי חולים, בקופות חולים, במרפאות או בכל מוסד רפואי אחר. למען למנוע ספק, אנשי האבטחה הנמצאים במקום נחשבים לחלק מהצוות הרפואי שכן אם לא המאבטחים המונעים אלימות כלפי הרופאים, האלימות היתה מתפרצת ישירות כלפי הרופאים והאחיות ואנשי הצוות הרפואי האחרים, באין מחסום שיבלום את המאיימים והאלימים".

כזכור, אירוע התקיפה החמור התרחש בספטמבר האחרון בשעות הלילה. הוא החל כאשר הגיעה אליה קדוש לבית החולים, מלווה ברוסלן מסייב. במהלך שהותה בחדר המיון, טענה קדוש שאינה מקבלת טיפול רפואי ראוי, והחלה לצעוק, לקלל ולנסות לחטוף טלפון מידה של האחות במיון.

העדרם של רופאים ואחיות או כח אדם רפואי אחר אינו מספיק כדי לבדוק את החולים הרבים המגיעים לקבלת טיפול

כשאחד המאבטחים במקום מנע ממנה לעשות זאת, האשימה קדוש את מסייב בכך שאינו מחזיר למאבטח, והכריזה שאם אמויאל היה במקום, הוא היה "מפרק אותם". בהמשך הלילה הגיעו לבית החולים אמויאל ויתר הנאשמים. אמויאל איים על המאבטח בכניסה כשהוא צועק לעברו "אני השטן שלך, חכה חכה, לא מול המצלמות, אני אתפוס אותך בחוץ". החמישה נכנסו לחדר המיון, והחלו לתקוף את המאבטחים שנכחו במקום. הם הפילו מאבטח אחד לרצפה, בעטו בו, והמשיכו להכות את יתר המאבטחים. כשהם ניסו להימלט מהמקום, מאבטח אחר ניסה למנוע מהם להימלט ולהיכנס לרכב, ובתגובה, החמישה יצאו מהרכב ותקפו אותו, תוך שהצמידו את גופו אל קיר סמוך וחבטו בו שוב ושוב באמצעות אגרופים בפניו, בראשו ובכל חלקי גופו.

בשלב מסוים נמלטו החמישה מהמקום. למאבטחים נגרמו חבלות, והם נזקקו לטיפול רפואי. כשהגיעו למקום שוטרים, עוכבה קדוש בשל חשד לקשר עם הנאשמים האחרים. היא ניסתה לצאת מהמקום, וכאשר שוטרת התקרבה אליה על מנת לאזוק אותה, תקפה אותה קדוש באמצעות אגרופים, נשיכות ושריטות בפניה של השוטרת וירקה עליה. בהמשך ניסתה קדוש לתקוף פיזית גם את השוטרים עד שנאזקה ברגליה.

אירוע תקיפת המאבטחים באיכילוב מצטרף לשורה ארוכה של מקרי אלימות המכוונים נגד צוותים רפואיים בבתי חולים ובמרפאות, אליהם אנו עדים בחודשים האחרונים. נקודת השיא הקשה של אירועים אלה, היא בשריפתה למוות של האחות טובה קררו ז"ל, בידי מטופל במרפאת כללית בחולון, במרץ האחרון.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!