דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"ט באדר ב' תשפ"ד 29.03.24
19.1°תל אביב
  • 17.0°ירושלים
  • 19.1°תל אביב
  • 21.4°חיפה
  • 18.4°אשדוד
  • 17.5°באר שבע
  • 24.5°אילת
  • 19.4°טבריה
  • 20.1°צפת
  • 17.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ביטחון

ביטחוני / שני לוחמי ימ"מ נפצעו במהלך פעולה ללכידת רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל

במהלך פעילות הלילה בג'נין נהרג אחד מרוצחיו של שבח ז"ל והשני נלכד | לוחם הימ"מ שנפצע קשה מירי המחבלים יצא מכלל סכנה | ראש הממשלה: "נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל" | הנשיא ריבלין: "גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו"

לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, 18 ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, 18 ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
שי ניר

שני לוחמי ימ"מ נפצעו הלילה בעיר הפלסטינית ג'נין, במהלך פעילות כוחות הביטחון לתפיסת רוצחי הרב רזיאל שבח ז"ל. אחד מהמחבלים בחולייה שפתחה באש לעבר מכוניתו של שבח, בסמוך למאחז חוות גלעד, נהרג בפעולה, שותפו לפשע נעצר ע"י כוחות הביטחון. במערכת הפוליטית משבחים את הלוחמים ומבהירים למרצחים כי ידו של צה"ל תגיע לכל מי שיפגע בישראלים.

בדובר צה"ל מדגישים כי המבצע טרם הסתיים ובשעה זו ממשיכים הכוחות בסריקות אחר ממצאים נוספים במרחב המבנים בו התגוררו החשודים. עוד נמסר מצה"ל כי בין הפעילויות שבוצעו תוגברו כוחות ובוצעו סריקות, מחסומים ומעצרים, כל זאת במקביל לפעילות מודיעינית משמעותית ורחבה של שב"כ וצה"ל ולמאמץ איסופי שהתקיים במרחב. בפעילות התפתחה הפרת סדר אלימה במרחב שכללה זריקת מטענים, השלכת בלוקים וסלעים וירי לעבר הכוח אשר הגיב באמצעים לפיזור הפגנות ובירי.

לוחמי מג"ב בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי מג"ב בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)

לוחמי הימ"מ, היחידה המיוחדת ללוחמה בטרור של משמר הגבול / משטרת ישראל פעלו הלילה יחד עם שירות הביטחון הכללי וצה"ל לאיתור החשודים בפיגוע הירי שבוצע לפני כעשרה ימים סמוך לחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח. במהלך הפעולה החלו מחבלים לפתוח באש לעבר הכוחות, אחד הלוחמים נפצע קשה ושני נפצע קל, שניהם הובהלו לבית החולים. בתגובה, התפתחו במקום חילופי אש, אשר הובילו להריגתם של המחבל ושל פלסטיני נוסף ולפציעתם של פלסטינים נוספים.

בהודעת מג"ב נמסר כי מפקד משמר הגבול, ניצב יעקב (קובי) שבתאי ביקר הלילה בבית החולים את הלוחמים שנפצעו. שבתאי שיבח את עמידתם האיתנה והנחושה של לוחמי הימ"מ אל מול איומי הטרור. היחידות המיוחדות של משטרת ישראל, לרבות יחידת הימ"מ, יחד עם ארגוני הביטחון השונים ימשיכו לרדוף את מי שיפגע בביטחונם של אזרחי ישראל בכל מקום ובכל זמן.

"בעוז רוח וגבורה"

"גאה ומלא הערכה אל טובי בנינו אשר עדיין פועלים בשעות אלה במרדפם העיקש אחר רוצחיו של הרב רזיאל שבח ז״ל" אמר נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין בתגובה לפעולת כוחות הביטחון והוסיף, "תודתנו להם ולכל כוחות הביטחון הלוקחים חלק בפעולה חשובה זו בעוז רוח וגבורה. תפילותינו נתונות לשלומם של הלוחמים הפצועים ואנו שולחים להם חיבוק של חיזוק ואהבה".

לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)
לוחמי הימ"מ בפעילות לאיתור רוצחיו של רזיאל שבח ז"ל, ינואר 2018, (צילום: דוברות המשטרה)

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו, הנמצא בביקור מדיני בהודו, שלח החלמה מהירה לפצועים ואמר, "נגיע לכל מי שינסה לפגוע באזרחי ישראל, ומדינת ישראל תמצה עמו את הדין". שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר, "כוחות הביטחון ביצעו הלילה מבצע מורכב ומוצלח ללכידת רוצחי הרב רזיאל שבח הי"ד. אני מברך את לוחמי הימ"מ על אומץ ליבם ומאחל החלמה לפצועים.  למחבלים לא יהיה מסתור. נשיג את המחבלים בכל מקום".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג אמר, "תודה ללוחמי הימ"מ, צה"ל וכוחות הבטחון על פעולה מוצלחת הלילה בג׳נין בה חוסל רוצחו של הרב רזיאל שבח. איחולי החלמה לפצועים והצדעה לעוסקים במלאכת מיגור הטרור. המציאות בשטח מתוחה, המאבק בטרור לא תם ויש להפעיל שילוב נכון של ״מקלות וגזרים״ כדי להתמודד עם המציאות החדשה והמורכבת עם הפלסטינים."

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!