דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מדיני

המזרח התיכון / ישראל וירדן הודיעו אמש (ה') כי הן צפויות לחזור ליחסים מלאים

ההודעה יצאה לאחר שהמדינות הגיעו להסכמות על פיצויים שישראל תעביר למשפחות שלושה אזרחים ירדנים שנהרגו בידי ישראלים בשתי תקריות | ישראל התנצלה וכעת המדינות פועלות לחדש את הקשרים ללא דיחוי

ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני בעמאן (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90).
ראש הממשלה בנימין נתניהו ומלך ירדן עבדאללה השני בעמאן (צילום ארכיון: קובי גדעון / פלאש 90).
שי ניר

מלשכת ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נמסר אתמול בלילה כי ישראל וירדן הגיעו להסכמה בעקבות האירועים בשגרירות ירדן ב-23 ביולי 2017 ובאירוע בו נהרג השופט הירדני בחודש מרץ 2014. ביחס להפסקת פעילות השגרירות הישראלית ברבת עמון נמסר כי השגרירות תשוב לפעילות מלאה באופן מיידי. ביחס לדרישת הירדנים כי ישראל תמצה את החקירה וההליכים המשפטיים, אם ידרשו, כלפי פעולת המאבטח הישראלי במתחם שגרירות ישראל בירדן, פעולה שהביאה למותם של שני אזרחים ירדנים, נמסר כי הרשויות המוסמכות בישראל ימשיכו בבדיקת החומרים שנאספו ביחס לאירוע ביולי 2017, וצפויות להגיע להחלטה בשבועות הקרובים. עוד נמסר בהודעה כי "ישראל מייחסת חשיבות רבה ליחסים האסטרטגיים עם ירדן והמדינות תפעלנה לקידום שיתוף הפעולה ביניהן ולחיזוק הסכם השלום".

בסוכנות הידיעות הירדנית הרשמית נמסר כי משרד החוץ הירדני קיבל התנצלות רשמית מצידה של ישראל על הריגתם של מוחמד אל ג׳וואודה ובשאר אל חמארנה שנהרגו בסוף חודש יולי האחרון במתחם שגרירות ישראל בעמאן וראיד א-זעייתר, שופט בית המשפט בעמאן, שנהרג בגשר אלנבי מירי חיילי צה"ל לאחר שהתפרע במקום. דובר ממשלת ירדן, מוחמד אל מומני, אמר כי ישראל תפצה את משפחות ההרוגים וכי התחייבה לשתף פעולה עם ירדן במטרה למצות את ההליכים המשפטיים. עוד אמר אל מומני כי ממשלת ירדן פנתה למשפחות ההרוגים וכי הן קיבלו את ההתנצלות והפיצוי הישראליים.

היו זמנים. חוסיין מלך ירדן מדליק לראש הממשלה יצחק רבין סיגריה במעונו המלכותי בעקבה, לאחר חתימת חוזה השלום במסוף הערבה שליד אילת. (צילום: סער יעקב \ לע"מ)
היו זמנים. חוסיין מלך ירדן מדליק לראש הממשלה יצחק רבין סיגריה במעונו המלכותי בעקבה, לאחר חתימת חוזה השלום במסוף הערבה שליד אילת. (צילום: סער יעקב \ לע"מ)

על רקע מהומות גלאי המתכות בהר הבית בחודש יולי אשתקד, הסתבכה ישראל בתקרית ביטחונית חמורה במתחם שגרירות ירדן בה מאבטח השגרירות ירה למוות בכניסה לדירת מגוריו בצעיר ירדני, מתקין רהיטים שלטענתו ניסה לדקור אותו עם מברג ומהירי נהרג גם בעל הבית. לירדן נשלח ראש השב"כ, נדב ארגמן, לסייע בחילוץ והשבת עובדי השגרירות לישראל וככל הנראה המהלך זירז את ההחלטה הישראלית להסיר את אמצעי הבידוק מהר הבית.

בחודש מרץ 2014 נורה למוות אזרח ירדן, שופט שלום בבירה עמאן, על-ידי כוח צה"ל שאבטח את מעבר אלנבי לאחר שניסה לטענת החיילים במקום לחטוף נשק.

פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!