דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י' בניסן תשפ"ד 18.04.24
25.6°תל אביב
  • 23.0°ירושלים
  • 25.6°תל אביב
  • 20.5°חיפה
  • 20.6°אשדוד
  • 21.5°באר שבע
  • 28.3°אילת
  • 26.2°טבריה
  • 19.7°צפת
  • 23.6°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / מלטה: שני שחקני נבחרת הושעו לכל החיים בעקבות מכירת משחקים

אופ"א החליטה להשעות באופן חסר תקדים שני שחקני נבחרת מלטה עד גיל 21 לכל החיים ועוד ארבעה לתקופה של שנה-שנתיים | ההשעייה, בעקבות מכירת שני משחקים במקודמות אליפות אירופה בחודש מרץ

שחיתות בכדורגל הספרדי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
שחיתות בכדורגל הספרדי (צילום אילוסטרציה: Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

סיטואציה חסרת תקדים מתרחשת ממש מתחת לאף שלנו בכדורגל האירופאי כשלראשונה אופ"א השעתה לכל החיים שניים משחקני נבחרת מלטה עד גיל 21 והשעתה עוד ארבעה לתקופה ארוכה, לאחר ששחקנים נמצאו אשמים במכירת שני משחקים במוקדמות אליפות אירופה בחודש מרץ 2016 נגד נבחרות מונטנגרו וצ'כיה עד גיל 21.

למרות שמלטה נחשבת לאחת הנבחרות החלשות באירופה וממוקמת רק במקום ה-185 בדירוג פיפ"א האחרון. החלטה של שחקני נבחרת לאומית באירופה למכור את המשחק שלהם תמורת כסף הינה תקדים מסוכן ודרמטי שמדיר שינה במסדרונות אופ"א. כי אם אפשר לקנות את שחקני הרכב נבחרת מלטה, מה ימנע מלקנות שחקני נבחרות ממדינות יותר עניות?

שני השחקנים המרכזיים בפרשה, עמנואל בריפה וקייל סזאר, הושעו לכל החיים ממשחק הכדורגל לאחר שבית הדין לכדורגל הכריע במשפטם כי כל אחד מהם "פעל באופן שעלול להשפיע באופן בלתי חוקי או בלתי סביר על מהלך ו/או תוצאה של משחק או תחרות במטרה להשיג יתרון לעצמו או לצד שלישי". ארבעה שחקנים נוספים הושעו לתקופות שבין שנה לשנתיים לאחר שהואשמו כי לא הודיעו באופן מידי כשפנו אליהם גורמים פליליים וביקשו מהם למכור את המשחק.

המקרה הזה עוד יותר חמור מהרגיל, כי כאשר הגורמים הפליליים פנו לאחד השחקנים, הוא הלך להתייעץ עם גורמים מהתאחדות הכדורגל המלטזית ושאל האם הוא יהיה מוגן כאשר יתלונן על הבקשה? כאשר הבין השחקן שאין לו שום גב משפטי שיעזור לו, בחר השחקן לא לדווח ולסכן את עצמו. לאחר שהפרשה התפוצצה נענש השחקן בהשעיה של שנה, למרות שרצה לדווח בזמן אמת ובעיקר נשאר חסר אונים למול ההתנגשות האכזרית של עולם הכדורגל עם עולם הפשע.

כאשר נשאל על כך קרלו מאמו, נשיא ההתאחדות המלטזית, אמר את האמת הקשה והעצובה: "אני לא אומר לשחקנים לדווח על מכירת משחקים, אנחנו חיים על אי קטן מאוד שבו כולם מכירים את כולם ואין לנו את הכלים והמערכת המתאימה להגן על השחקנים".

מבחינת אופ"א זהו קו אדום שנחצה ולכן עכשיו הם מחפשים דרכים חדשות להילחם בתופעה ברמה הבינלאומית. בהתאחדות הכדורגל המלטזית בחרו לחפש פתרון חדש ובוחנים כעת את האפשרות להתחיל לעבוד עם אפליקציה חדשה שפתחו באיגוד השחקנים העולמי "fifpro" במטרה להגן בצורה טובה יותר על השחקנים.

האפליקציה שפותחה ביחד עם ממשלת פינלנד. בעלת השם 'rb-red button' אמורה לאפשר לשחקנים להתחבר באופן אישי, בעזרת סיסמה אישית מיוחדת ולדווח על מכירת המשחק באופן אנונימי, ההודעה מגיעה באופן אנונימי לאיש משטרה בכיר שיודע שרק שחקנים מקומיים בעלי חשיבות גדולה מאושרים להשתמש בה וכך המשטרה יודעת שהמידע אמין ויכולה לתחקר את האירוע. האפליקציה העולמית היא בעלת צופן אבטחה שנחשב לאיכותי מאד ומאושרת על-ידי האינטרפול לשימוש וכבר פועלת בשוויץ, שבדיה, דנמרק וניו זילנד.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!