דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שלישי ח' בניסן תשפ"ד 16.04.24
21.3°תל אביב
  • 17.8°ירושלים
  • 21.3°תל אביב
  • 21.8°חיפה
  • 22.1°אשדוד
  • 23.6°באר שבע
  • 28.0°אילת
  • 23.2°טבריה
  • 20.2°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / כוכב נבחרת ארה"ב דונובן חתם בקבוצה מקסיקנית: "לא מאמין בחומות"

הקשר ההתקפי בן ה-35 שכבש 57 שערים בנבחרת ארה"ב, החליט לחזור מפרישה ולהצטרף לקבוצת לאון המקסיקנית | המעבר המתוקשר נועד בין היתר כדי להשפיע על יחסי ארה"ב ומקסיקו וכנגד הצהרות טראמפ שיבנה חומה בין המדינות

לנדון דונובן במדי LA Galaxy אוקטובר 2016 (צילום: Michael Janosz/ISI/REX/Shutterstock)
לנדון דונובן במדי LA Galaxy אוקטובר 2016 (צילום: Michael Janosz/ISI/REX/Shutterstock)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

לנדון דונבון הוא אחד השחקנים הגדולים ביותר בתולדות הכדורגל האמריקאי, הקשר ההתקפי בן ה-35 שכיכב במשך עשור וחצי בנבחרת ארה"ב ומחזיק במלכות השערים של הנבחרת עם 57 שערים ב-157 הופעות בינלאומיות, החליט בצעד דרמטי ומפתיע לחזור מפרישה ולהצטרף דווקא מכל הקבוצות בעולם לקבוצת לאון המקסיקנית.

ההחלטה של דונבון מגיעה בהפתעה יחסית, הרבה בגלל היריבות הספורטיבית בין נבחרות מקסיקו וארה"ב לאורך השנים האחרונות על השליטה באזור הצפון מרכז אמריקה והרוח הפוליטת הנושבת היום מכיוון הבית הלבן, בהנהגתו של הנשיא דונלד טראמפ, שדורש לבנות חומה אדירה שתפריד בין שתי המדינות.

קפטן הנבחרת האמריקאית, שהספיק במהלך הקרירה הארוכה שלו להופיע בבאייר לברקוזן, באירן מינכן, אברטון ובעיקר בלוס אנג'לס גאלקסי, נולד וגדל בעירה אונטאריו בקליפורניה, לפני שעבר בגיל 17 לגרמניה והצטרף בתואר שחקן אמריקאי מבטיח למחלקת הנוער האיכותית של לברקוזן. בצעירותו, דונבן גדל בסביבה מעורבת עם מהגרים מקסיקנים ושיחק איתם כדורגל במגרשי העיר הקטנה ובקבוצת הכדורגל מהעיר הקרובה ראנצ'ו קוקמונגה.

ביום שישי שעבר הגיע דונובן להצגה הרשמית במדי הקבוצה. לפני שעלה על המטוס וחצה את הגבול, פרסם דונובן, שגם דובר הספרדית, הצהרה רשמית מפוייסת שמיועדת לאוהדי הקבוצה: "אני תמיד אהבתי את העיר, לאון היא קבוצה היסטורית ומנצחת. אני לא מאמין בחומות, אני רוצה ללכת למקסיקו, ללבוש את המדים הירוקים ולזכות בליגה עם לאון, נתראה בקרוב".

למרות שבמקסיקו נשמע ביקורת רבה ע"י האוהדים על החתמה המפתיעה של לאון, הבאזז התקשורתי סביב ההגעה של השחקן שנחשב במשך שנים ליריב הספורטיבי מספר אחת של מקסיקו עשתה את שלו. שמונת אלפים אוהדי הקבוצה הגיעו לאצטדיון וצפו בהצגה הרשמית של קפטן נבחרת ארה"ב לשעבר במדי קבוצתם השואפת לזכות העונה באליפות.

בסיום ההצגה דונבן דבר בספרדית במסיבת העיתונאים של הקבוצה "אני מאוד מתרגש, לא ציפיתי לכך, זה היה מדהים. עכשיו אני רק רוצה לשחק ולהיות על המגרש. אני צריך עכשיו שהמאמן יבנה לי את תכנית האימונים, כי עברה כבר שנה מאז ששיחקתי כדורגל באופן מקצועני. אני אצטרך לזמן, אבל אני מגיע עם מוטיבציה גדולה ורוצה לזכות באליפות"

במהלך מסיבת העיתונאים דונבן המשיך את הקו המפוייס והפוליטי שלו כאשר שוב התייחס בביקורת לאמירות המפלגות בין האמרקאים למהגרים הלטינים ולרצון של הנשיא האמריקאי דונלד טראמפ להציב חומה בין מקסיקו וארה"ב, כדי למנוע את המעבר של המהגרים המקסיקנים לתוך המדינות האמריקאיות שנמצאות בגבול הדרומי כמו קליפורניה, בה דונובן גדל.

"אני לא מאמין בחומות, תמיד רציתי לשחק במקסיקו בגלל שגדלתי ושחקתי מגיל 8 או 9 עם ילדים מקסיקנים בקליפורניה. אני יודע שהליגה פה שונה מהליגות בארה"ב ואנגליה. אני חושב שהסגנון המקסיקני מתאים לי כי כבר יצא לי לשחק עם שחקנים מקסיקנים והסגנון שלי נעשה יותר לטיני, זה יעזור לי כאן להצליח"

דונובן שהוא הסמל הגדול ביותר בכדורגל הגברים האמריקאי מגיע למקסיקו בעיקר בגלל השקפותיו הפוליטיות, השחקן שהיה היריב הכי גדול בעלם הספורט המקסיקני, מגיע בסוף הקריירה שלו ויתקשה להרשים כשחקן מרכזי בקבוצה, אבל האמירה שלו: "אני לא מאמין בחומות" היא בעלת משמעות עמוקה הרבה יותר מכמות הדקות לה יזכה הקשר האמריקאי. עצם ההגעה שלו לקבוצה ולליגה המקסיקנית שוברת הרבה מהמתח ומנפצת מחסומים שנבנים בתודעות האנשים משני צידי הגבול.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!