דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

חוקי המשחק / גרמניה: פסיקה תקדימית מתירה להעסיק שחקן כדורגל לפי כמות משחקים

השוער היינץ מולר הוחתם על חוזה בו השנתיים הראשונות מובטחות ושנה נוספת תלויה במספר הופעותיו בקבוצה | לפני 4 שנים תבע את קבוצת מיינץ בטענה להפרת חוקי העבודה בגרמניה | אך נדחה בטענה שהכדורגל הינו "טבע ייחודי"

היינץ מיולר (מימין) (apn Photo/Mario Vedder)
היינץ מיולר (מימין) (apn Photo/Mario Vedder)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום רביעי הודיע בית המשפט לענייני עבודה בגרמניה שהוא דוחה את תביעתו של היינץ מולר מול קבוצתו לשעבר מיינץ, בעקבות חתימה על חוזה זמני מוגבל, שתלוי במספר ההופעות של שחקן. הקבוצות הגדולות בכדורגל האירופאי עקבו מקרוב אחרי המשפט שהתנהל במשך ארבעת השנים האחרונות, ונשמו לרווחה עם החלטת בית המשפט, בגלל חשש שפסק הדין לזכות מולר היה תקדים משפטי שהיה מבטל את העסקה הבעייתית בחוזים הזמניים המוגבלים שקייימת היום בעולם הכדורגל.

היינץ מולר היה שוער גרמני בבונדסליגה שפרש מכדורגל בשנת 2014. השוער שגדל בקבוצת הנוער של פ.ס.וו. פרנקפורט הקטנה מהליגה הרביעי בגרמניה, קיבל את ההזדמנות הראשונה שלו כאשר הצטרף ב-1997 להאנובר 96 ששיחקה באותו הזמן בליגה הגרמנית השנייה. מולר הצעיר שימש במדי הקבוצה כשוערה השני ושיחק רק 9 משחקים במשך ארבעת העונות במדי הקבוצה.

לאחר מכן שימש מולר כשוער שני בליגה הראשונה והשנייה בגרמניה במדי ארמניה בילפלד, סט פאולי ורגנסבורג לפני שהחליט בגיל 27 שנמאס לו להיות שוער שני ועבר לקבוצת אוד גרינלנד מהליגה הנורבגית. לאחר עונה מוצלחת בקבוצה הקטנה, הצטרף מולר לליסטרום מהקבוצות הגדולות בנורבגיה, מולר שהצטיין במשך שלוש עונות בקבוצה בחר לעזוב את נורבגיה ולחתום לשני עונות במדי ברנסלי מהצ'מפיונשייפ האנגלית.

את ההזדמנות הגדולה שלו מולר קיבל כאשר חתם בקיץ 2009 בקבוצת מיינץ מהבונדסליגה. בעונתו הראשונה בקבוצה מולר שימש כשוער הבכיר בקבוצה, תחת המאמן החדש והצעיר של הקבוצה תומאס טוכל שהחליף את יורגן קלופ מאמן ליברפול היום. עונה לאחר מכן, מולר כמעט ולא שיחק בגלל שתי פצעיות בעונה המפתיעה של מיינץ שסיימה במקום החמישי בליגה בזכות הכוכבים הצעירים אנדראה שורלה ולואיס הולטבי.

בקיץ 2012 חתם מולר על חוזה חדש במיינץ הפעם החתימה הייתה על חוזה בו השנתיים הראשונות מובטחות ושנה נוספת 2014/15 תלויה במספר ההופעות של השוער בקבוצה. כדי להבטיח את העונה הנוספת עמדה בפני מולר משימה לא פשוטה והיא להופיע במשך 23 משחקי ליגה בשנתיים הראשונות בחוזה. מולר האמין שהוא מסוגל לעמוד ביעד הנדרש וחתם בשמחה על החוזה.

במהלך השנתיים הנ"ל הוא נפצע מספר פעמים וראה איך השוער השני כריסטיאן וטוקלו בנוסף לכישרון הצעיר לואיס קאריוס (כיום בליברפול) דוחקים אותו הצידה מעמדת השוער הראשון בקבוצה. בסיום השנתיים לא הצליח מולר לצבור את מספר המשחקים הנדרש והופיע רק ב-13 משחקים במדי מיינץ.

https://twitter.com/ISLAsportlawyer/status/953279941369622529

מולר שפתח כשוער הבכיר את העונה השנייה, נפצע שוב וכאשר חזר במחצית השנייה של העונה, התקבלה החלטה לשלוח אותו לקבוצת המילואים עד סוף העונה כדי שהחוזה שלו לא יקבל אישור באופן אוטומטי לעונה נוספת. מולר המתוסכל מאיבוד החוזה לעונה הנוספת, החליט לתבוע את קבוצתו בבית המשפט לענייני עבודה בגרמניה.

עורך דינו טען בתביעה שהגיש שהחתימה על הגבלת הארכה של החוזה, היא בלתי חוקית לפי דיני העבודה ודרש 261 אלף יורו פיצוי לשחקן על איבוד השנה בחוזה החתום. בניגוד אליו טענו עורכי דין של מיינץ שבתחום הכדורגל ישנו צורך לחתום על חוזים לפי אופן הביצוע של הכדורגלן כי הכדורגל המקצועני ובתוכו הבונדסליגה היא מקום שדורש "תעשיית ביצועים גבוהים" מכדורגלנים שמרוויחים מיליונים.

https://twitter.com/spottschau/status/953631961733615616

ביום רביעי הודיע בית המשפט לענייני העבודה בגרמניה שהוא דוחה את התביעה של מולר בטענה שעולם העבודה במשחק הכדורגל הוא בעל "טבע ייחודי" כהגדרת השופט,  משאר מקומות העבודה בעולם התעסוקה ולכן אין באפשרות בית המשפט לאחד בין מה שאסור לעשות בחוזי העסקה בעולם העבודה הרגיל  לבין הכדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!