דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

כדורגל נשים / ראיון עם שחקנית הפועל רעננה והנבחרת שי שדה לקראת פינלנד ביום ב'

אחרי ששיחקה באיסלנד ובארה"ב, שי שדה היא אחת הכדורגלניות המובילות בארץ וכדאי ללמוד מהניסיון שלה | "באירופה ובארצות הברית כדורגל נשים זה לא משהו זר וכאן כל בת שמשחקת כדורגל נחשבת למוזרה"

שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)
שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

ביום שני הקרוב תארח נבחרת ישראל את נבחרת פינלנד במסגרת מוקדמות גביע העולם. ישראל הוגרלה לבית מאוד קשה שכולל את אוסטריה שהגיעה לחצי גמר היורו האחרון, ספרד אחת מהנבחרות הטובות בעולם, פינלנד שמגיעה כמעט באופן קבוע ליורו בעשור האחרון וסרביה שנחשבת לנבחרת קצת יותר טובה מישראל.

ישראל מגיעה למשחק שיתקיים ב-17:00 באצטדיון רמת גן וישודר בשידור חי בערוץ הספורט (55), אחרי ארבעה הפסדים רצופים עד כה בטורניר, בציפייה שהפעם מול נבחרת פינלנד ניתן יהיה להפתיע ולהשיג נקודות ראשונות בטורניר ולכפר על ההפסד 4:0 מהמפגש הקודם בין הנבחרות. נבחרת פינלנד לעומת זאת מגיעה בצפייה להשיג ניצחון שלישי רצוף בטורניר כדי להיאבק על ראשות הבית ולהעפיל לראשונה בתולדותיה למונדיאל.

פורסם הסגל הסופי של נבחרת הנשים של ישראל לקראת המשחק מול פינלנד ביום שני בשעה 17:00 באצטדיון רמת גן ( שידור ישיר בערוץ הספורט) .

Posted by ‎כדורגל נשים‎ on Wednesday, January 17, 2018

כהכנה למשחק המעניין שוחחנו עם קפטנית הנבחרת שי שדה על העונה שעוברת קבוצתה החדשה הפועל רעננה ועל העתיד של כדורגל הנשים בישראל.

שי שדה (27) גדלה בהוד השרון ומספרת שהיא תמיד הייתה "טום בוי" ושיחקה כדורסל וכדורגל עם הבנים בעיר. בכיתה א' היא נרשמה לבית ספר לכדורגל בהוד השרון ומשם הדרך הייתה קצרה להצטרף להפועל הוד השרון בליגת הכדורגל של הבנים. היא מספרת בראיון שמה שמשך אותה לכדורגל הן האמוציות שיש במשחק וברגע שהיא ראתה שהיא ממש טובה, הסיפוק שהרגישה משך אותה להתאהב ולהתמסר למשחק.

בגיל 16 כבר כיכבה במגרש הכדורגל של מ.כ רמת השרון כשחקנית הרכב בליגת העל לנשים, למרות גילה הצעיר היא הבקיעה 12 שערי ליגה כשחקנית הגנה. הכישרון שלה בלט למרחקים ובעונת 2007 הצטרפה שי שדה לקבוצה האיסלנדית Thór/KA (ת'ור) מהעיר השנייה בגודלה באיסלנד, אקוריירי, בירת הצפון. כדורגל הנשים האיסלנדי נחשב למתקדם יחסית והנבחרת הלאומית הצטיינה בשתי אליפויות אירופה האחרונות. ת'ור שהייתה קבוצה קטנה יחסית לפני כעשור, זכתה השנה באליפות השנייה בתולדותיה והעפילה לליגת האלופות לנשים בעונה הבאה.

בעונת 2009/10 הצטרפה שדה לקבוצה הכי חזקה באותן השנים בכדורגל הישראלי, אס"א ת"א עם הכוכבות הגדולות: סילבי ז'אן האגדית, לי פלקון, שלי ישראלי, מורן לביא, מירב שמיר ורבות אחרות. במדי אס"א זכתה בחמש אליפויות רצופות. בעונת 2012 הצטרפה שדה לליגת המכללות ושיחקה עונה אחת במדי Youngstown State University במדיה הופיעה 12 פעמים וכבשה 3 שערים ועונה נוספת באוניברסיטת טקסס. בסיום עונת המכללות חזרה שדה לישראל והצטרפה לקבוצתה האהובה אס"א ת"א. בנבחרת ישראל היא משחק מ-2009 ויש לה 38 הופעות ושער אחד.

בעונת 2014 חזרה לקבוצת מ.כ רמת השרון והייתה בין השחקניות המובילות שזכו עם הקבוצה באליפות הליגה הראשונה בתולדותיה בעונת 2015/16. העונה בחרה שדה להצטרף לעולה החדשה הפועל רעננה ובכך יצאה לדרך חדשה ומאתגרת. הקבוצה החדשה יחסית בכדורגל הנשים צירפה הקיץ את שחקן נבחרת ישראל לשעבר המאמן אלון ברומר ויחד איתו את שחקניות הנבחרת שי שדה, רוני שמריך, עמית כהן, קרן גור ושי פרל שמובילות את הקבוצה לעונה טובה יחסית. רעננה היא ההפתעה הנעימה של העונה עד כה, כרגע נמצאת במקום החמישי עם 13 נק' ונאבקת עם בנות האקדמיה ואס"א ת"א על המקום בפליאוף העליון.

שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)
שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)

שלום שי, הפועל רעננה העולה החדשה היא בינתיים הקבוצה המפתיעה של העונה, מה המטרות שלכן לעונה, מה יחשב להצלחה?

שמחה לשמוע שאנחנו הקבוצה המפתיעה של הליגה וזו בהחלט מחצית עונה נהדרת, אבל יש עוד מחצית עונה שהיא מאוד חשובה לנו. מבחינתי ההעפלה לפלייאוף עליון תהיה הצלחה מדהימה!

בשנים הקודמות שיחקת בקבוצת הצמרת מ.כ. רמת השרון, איך זה לעבור לקבוצה חדשה שבה אתן בונות את היסודות של הקבוצה מליגת העל?

בהחלט מעבר לא קל והסתגלות שונה. אבל אלו מטרות שונות וגיוון אחר וביחד עם הצוות והבנות זה בהחלט רענון מדהים.

שיחקת בליגת המכללות בארה"ב ובליגה האיסלנדית, מה ההבדל בין כדורגל הנשים במדינות האלו לבין הארץ?

קודם כל, הבדל הוא בתרבות ובגישה של אנשים לכדורגל נשים. באירופה ובארצות הברית כדורגל נשים זה לא משהו זר וכאן כל בת שמשחקת כדורגל נחשבת למוזרה. בהתאם לכך, הרמה מאוד גבוהה כי השקיעו בשחקניות ובקבוצות אז הקצב של המשחקים והאימונים מאוד גבוה וגם הפיזיות.

שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)
שי שדה (תמונות באדיבות המצולמת)

במה תרם לך הניסיון במשחק בקבוצה בחו"ל והאם היית ממליצה לשחקניות אחרות לעשות זאת?

בהחלט הייתי ממליצה בעיקר על עולם המכללות שהוא יותר זמין מאירופה ונותן תמורה אדירה לשחקנית בשילוב עם לימודים אקדמיים. מהניסיון שלי שם אני חושבת שסיגלתי את קצב האימונים והדרישה שלי מעצמי למקצוענות גבוהה מאוד.

איך לפי דעתך ניתן לקדם את כדורגל הנשים בארץ, שיהיה ברמה גבוהה כמו במדינות היותר מפותחת בכדורגל נשים?

לדעתי צריכים לקחת מספר שחקניות עבר בשילוב עם אנשי ספורט מוכרים וידועים וליצור פרוייקט מיוחד ולהציב מטרות עתידיות לשינוי עתידי. גם לא בושה לקחת מודלים שעשו במדינות אירופאיות שעשו קפיצה מרשימה באירופה.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!