דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מחאת השחיתות

מחאת השחיתות / למרות הקור: הפגנות ברחבי הארץ נגד "השחיתות השלטונית"

ההפגנות נערכו ב-18 מוקדים שונים, מקריית שמונה ועד אילת | קבוצת מפגינים בפתח תקווה מחו מול בית הכנסת בו מתפלל היועמ"ש, שעזב את המקום בליווי אנשי ביטחון

הפגנה נגד השחיתות בעפולה, 20 בינואר 2018
הפגנה נגד השחיתות בעפולה, 20 בינואר 2018
שי ניר

הפגנות נגד השחיתות התקיימו אתמול (מוצ"ש) ברחבי הארץ בכ-18 מוקדים שונים זה השבוע ה-62 מאז החלו ההפגנות בעיר פתח תקווה מול ביתו של היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט.

תקרית חריגה נרשמה בפתח תקווה, שם מספר מוחים הפגינו מחוץ לבית הכנסת בפתח תקווה בו נוהג להתפלל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט וקיימו טקס הבדלה במקום. בתוך כך התפתחו חילופי דברים בין המפגינים למספר מתפללים מבית הכנסת, ומנדלבליט הקדים לעזוב את המקום בליווי. הפגנה זו גררה אחריה גינויים מכל הקשת הפוליטית.

הפגנה נגד השחיתות בירושלים, 20 בינואר 2018 (צילום: שחר תמיר)
הפגנה נגד השחיתות בירושלים, 20 בינואר 2018 (צילום: שחר תמיר)

בעיר תל אביב התאספו אלפי מפגינים. ההפגנה החלה בדקת דומיה לזכרון של אלוף במיל' דורון רובין שנאם לפני מספר חודשים בהפגנה בפ"ת. ירון זליכה, לשעבר החשב הכללי במשרד האוצר, נאם ואמר "אני מאמין כי זכותם של אזרחי מדינת ישראל לחיות במדינה בה ראש הממשלה הוא אדם ישר ולא אדם שכנופיה שלמה של גנבים מקיפה אותו". לאחר מספר נאומים יצאו המפגינים בתהלוכה לביתו של המיליארדר קובי מימון בשדרות רוטשילד להמשך ההפגנה.

בכיכר פריז בירושלים התאספו כ-100 מפגינים, ובבאר שבע התאספו כ-30 מפגינים. בעיר חיפה התאספו כ-200 מפגינים. הרב הרפורמי גלעד קריב, מנכ"ל התנועה ליהדות מתקדמת, אמר "ההצהרות נגד השחיתות הן העדות הכנה של מיליוני ישראלים לעתידה של המדינה. קלקול המידות פוגע בחוסן הביטחוני של המדינה ובהחלטות החשובות ובהוגנות הבסיסית. השחיתות פוגעת באיכות השלטון ובאיכות של חיינו האזרחים".

בעיר עפולה התאספו כ-300 מפגינים. בהפגנה נשא דברים ניצב בדימוס אליק רון שאמר "האחריות יצור מוזר, חסרת פנים וגוף. קשה לזהותה ברורת אל מופעה הספוף. גם על הטוב שבמאזניים, לא תנוד מכובד משקלה, ואלם תדבר – שפה שנועדה ליחידי סגולה. כזהו גבי איזנקוט, הרמטכ"ל, עם רוח של גדלות, יישא וייתן מול מקהלה נבזית של רבנים, שרים צביעות והתחלשות. ולא נמצא לנו מנהיג להתמודד עם המשקל, ולא נמצא לנו מנהיג ראוי ואמיתי, וכה חבל".

הפגנה נגד השחיתות בבאר שבע, 20 בינואר 2018 (צילום: עילאי פארן)
הפגנה נגד השחיתות בבאר שבע, 20 בינואר 2018 (צילום: עילאי פארן)

ערן שן, מפגין קבוע בעפולה הקריא את נאום "יש לי חלום" בהשראת הכומר הבפטיסטי, לוחם זכויות השחורים בארה"ב ד"ר מרטין לותר קינג. "יש לי חלום שהחברה הישראלית תצדיע לחושפי שחיתויות, כמו שאנחנו עושים פה ותטאטא את המדינה משחיתות" אמר שן והוסיף, "יש לי חלום ובו בישראל 2018 תהיה הפרדת רשויות מוחלטת" וגם "יש שוויון מוחלט בפני החוק".

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!