דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
סעודיה

ספורט / הכנה ייחודית למונדיאל: 9 שחקנים סעודיים יצורפו לקבוצות בספרד

הנבחרת המקומית, שהעפילה לטורניר אחרי 12 שנות היעדרות, מנסה להבטיח הופעה מכובדת | האם השחקנים יזכו לדקות משחק משמעותיות ויצברו ניסיון חשוב, או שמדובר בדוגמה נוספת לאופן בו הכסף הגדול משנה את הענף? ימים יגידו

נבחרת סעודיה בכדורגל (mooinblack / Shutterstock.com)
נבחרת סעודיה בכדורגל (mooinblack / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

אחרי 12 שנות היעדרות, נבחרת סעודיה בכדורגל הבטיחה את העפלתה למונדיאל הקרוב שיתקיים ברוסיה. כעת עושה ההתאחדות הסעודית מאמצים אדירים להכשיר בצורה הטובה ביותר את שחקני הנבחרת לאתגר החשוב, בתקווה להישג היסטורי – עלייה לשמינית גמר הטורניר. הסעודים יתחרו על מקום בשמינית הגמר בבית נוח יחסית, שכולל את נבחרות רוסיה החלשה, מצרים של מוחמד סלאח ואורוגוואי של לואיס סוארז.

לטובת השגת המטרה, מקדמת ההתאחדות הסעודית שני שיתופי פעולה חשובים שעשויים להוסיף ניסיון חשוב וקריטי לשחקני הנבחרת. החלטה הראשונה, והפשוטה יותר, הייתה למנות את שוער העבר של נבחרת גרמניה ובאיירן מינכן אוליבר קאן לאחראי פיתוח השוערים של הנבחרת בשנים הקרובות.  קאן וצוותו הגרמני יהיו אחראים גם על אקדמיה שתכשיר את דור העתיד של שוערי הנבחרת הסעודית.

הצעד השני, והמורכב יותר, נחשף אתמול (ראשון) במפתיע.  במהלך אירוע חגיגי שערכה התאחדות הכדורגל הסעודית, הכריזה רשת הספורט הכללית של סעודיה על שיתוף פעולה ייחודי עם הליגה הספרדית הבכירה. מטרת המהלך לקדם את הכדורגלן הסעודי, בתמורה להגדלת החשיפה של הליגה הספרדית בעולם הערבי.

שיתוף פעולה פעולה קודם עם הליגה הספרדית, שהחל בחודש אוקטובר האחרון, כלל קידום אקדמיות כדורגל ברחבי המדינה ופיתוח מחלקות הסקאוטינג למציאת כישרונות כדורגל צעירים הפזורים ברחבי סעודיה. כעת יחל השלב השני, והמהפכני, של שיתוף הפעולה, כשתשעה משחקני הנבחרת הבוגרת של סעודיה,  ועוד שני כישרונות צעירים, יצטרפו לקבוצות כדורגל בספרד.

https://twitter.com/ahdaafme/status/954979317578166272

סכומי העתק המשולמים בליגה המקומית השאירו את השחקנים הסעודים (שידעו שלא יקבלו משכורות קרובות אפילו באירופה) בבית. לכן נוצר הצורך בשיתוף הפעולה, עליו אמר נשיא רשות הספורט הכללית בסעודיה, טורקי אל-אלשיח, כי "אנו מחוייבים  להעניק לנוער הזדמנות להשיג את מטרותיהם לשחק כדורגל ברמות הגבהות ביותר. מטרתנו ארוכת הטווח היא לפתח ולהעלות  את רמת הכדורגל בממלכה, ותוך כדי גם יצירת דור חדש של הכדורגלנים".

כדי לקדם את הכדורגל הסעודי יושאלו שבעה שחקני נבחרת לקבוצות בשתי הליגות הבכירות בספרד. השחקנים יתאמנו וישחקו בחצי השנה הקרובה בליגה הספרדית ויצברו ניסיון חשוב. שלושה מכוכבי הנבחרת, ישחקו בחצי השנה הקרובה בליגה הספרדית הבכירה:  יחיא אל-שחרי יעבור מאל נאסר לקבוצת לגאנס, סאלאם אל דוסארי יעבור מאל האלי לויאריאל ופהד אל-מוולד יעבור מאל איתיחאד ללבנטה.

בנוסף לכוכבים הגדולים יצטרפו להרפתקה הספרדית ארבעה משחקני הסגל הרחב של הנבחרת, שישחקו בליגה השנייה בספרד. החלוץ עלי אל נאמר יצטרף לנומנסיה, הקשר עבדולמג'יד אל-סולאיהם יצטרף לראיו,  הקשר נוח אל-מוסא לויאדוליד, והחלוץ בן ה-18 עבדולה אל-חמדאן לספורטינג חיחון. אליהם יצטרפו שני שחקני נוער שיעברו למחלקות הנוער של לגנאס וויאריאל.

הפרויקט הסעודי-ספרדי מזכיר את שילוב השחקנים הקטאריים בקבוצות אירופיות שבבעלות הנסיכות, או שיתוף שחקנים סינים בקבוצות הליגה השנייה בפורטוגל תמורת דמי חסות לליגה המקומית.

יהיה מעניין לעקוב אחרי התפתחות השחקנים בחצי השנה הקרובה בליגה הספרדית, לא בטוח שהכוכבים הסעודים יצליחו לזכות לדקות משחק משמעותיות או שהניסיון הקצר באווירה האירופאית יקדם את הנבחרת במונדיאל הקרוב, אך שיתוף הפעולה המעניין הזה הוא דומה נוספת לגלובליזציה שהכדורגל העולמי עובר בעשור האחרון. יחד עם הפרויקטים בקטאר וסין, מהווה שיתוף הפעולה הזה עוד שלב נוסף  בו שחקנים קונים את מקומם בכסף או שיתופי פעולה בינלאומיים במקום לפי יכולתם על מגרש הכדורגל.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!