דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום שישי י"א בניסן תשפ"ד 19.04.24
19.2°תל אביב
  • 16.7°ירושלים
  • 19.2°תל אביב
  • 19.1°חיפה
  • 19.9°אשדוד
  • 17.2°באר שבע
  • 27.3°אילת
  • 20.9°טבריה
  • 16.6°צפת
  • 19.1°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
ספורט

ספורט / לראשונה בהיסטוריה תתחרה נבחרת מניגריה באולימפיאדת החורף

כשיש כוח רצון חזק, גם החלומות הכי מופרכים יכולים להתגשם | שלוש אצניות לשעבר ממוצא ניגרי החליטו ללכת אחר חלומן והקימו נבחרת מזחלות שתתחרה באולימפיאדת החורף בחודש הבא בקוריאה הדרומית

מזלחת באולימפיאדת סוצ'י. ארכיון (צילום: Iurii Osadchi / Shutterstock.com)
מזלחת באולימפיאדת סוצ'י. ארכיון (צילום: Iurii Osadchi / Shutterstock.com)
ליאור ברטל
ליאור ברטל
כתב ספורט
צרו קשר עם המערכת:

נבחרת הנשים של ניגריה במזחלות הולכת לעשות היסטוריה, כאשר תהיה הנבחרת האפריקאית הראשונה אי פעם להתחרות בתחרות המזחלות באולימפיאדת החורף שתתחיל בחודש פברואר בפיונגצ'אנג, בקוראיה הדרומית. שלישיית הנשים: נגוזי אונוומרה, אקוומה אומיאוגה ושיין אדיגון עושות היסטוריה כפולה, כאשר בנוסף הן יהיו הראשונות מניגריה להתחרות באולימפיאדת החורף.

שיין אדיגון גדלה בשיקגו לשני הורים שהיגרו מניגריה לארה"ב. בגלל שורשיה, היא גויסה ע"י התאחדות האתלטיקה הניגרית להתחרות כנציגת המדינה בריצת 100 מטר משוכות. במהלך הקריירה שלה זכתה אדגון פעמיים ברציפות באליפות אפריקה, וב-2012 קבלה בהזדמנות חד פעמית להתחרות באולימפיאדת לונדון, היא לא הצליחה להעפיל ממקצה המוקדמות ואחרי התחרות חוותה פציעה ברגל שחייבה אותה לפרוש מריצה תחרותית בגיל 25 בלבד.

אדיגון חיפשה ספורט אחר שיוכל להעניק לה את המענה לאתגר והתחרותיות שאותה כל כך אהבה. יום אחד היא שמעה על רצות ניגריות אחרות שעשו מעבר מוצלח מריצה אולימפית למירוץ המזחלות. למטרת הקמת נבחרת המזחלות, הצליחה אדיגון לשכנע שתי חברות להצטרף אליה, את נגוזי אונוומרה בת ה-25 שהתחרה בעבר בנבחרת ניגריה בריצות 100 ו-200 מטר במשחקים האפריקאים ואקוומה אומיאוגה שייצגה את אוניברסיטת מניסוטה והיחידה מתוך השלוש שנולדה בניגריה ומשפחתה עדיין חיה שם.

כדי להפוך את החלום למציאות, בנו שלוש הספורטאיות מזחלת מעץ והחלו להתאמן במגרש האתלטיקה של יוסטון, שבמדינת טקסס, מדינה בעלת מזג אוויר חם יחסית בארה"ב, שלא יורד בה שלג או קיימים בסביבתה מתקני קרח מתאימים. לאחר שקבלו את כל האישורים הנדרשים הן הצליחו לגייס 90 אלף דולר כדי לנסוע לתחרויות ולצאת למחנות אימונים במקומות מושלגים, בחודש נובמבר הבטיחה הנבחרת הניגרית את השתתפותה על ידי הצלחה בתחרויות המוקדמות והפכה לנבחרת האפריקאית הראשונה להתחרות בתחרות אולימפית במזחלות.

המייסדת של הנבחרת שיין אדיגן אמרה בראיון ל-BBC: "זה כל כך אמיתי, לניגריה לעולם לא היו מתחרים באולימפיאדת החורף והם כל כך מתרגשים לראות את זה קורה" החודש, במהלך ההכנות לאולימפיאדה, נסעו שלושת הספורטאיות של נבחרת המזחלות לניגריה. לצד מפגשים תקשורתיים עם בכירי התאחדות האולימפית בניגריה, עוברות השלוש במסע בין בתי הספר במדינה.

הן נפגשות עם ילדים צעירים ומספרות להם על המסע שהן עושות, הן מראות ומדגימות איך יושבים במזחלת מעץ ומסבירות על הספורט הלא מוכר במדינה האפריקאית. לרב הילדים התמימים שואלים אותם איך זה יתכן שהן מתחרות בספורט המוזר הזה, הרי אין שלג בניגריה. הן מסבירות להן שהן מתאמנות ביוסטון בארה"ב וגם שם אין שלג, אבל כשיש כוח רצון חזק, גם החלומות הכי מופרחים יכולים להתגשם.

למרות שהן מדורגות רק במקום ה-40 בעולם, אדיגן מספרת שהן מכוונות למדליה אולימפית "אחד הדברים שאת שואפת, הוא לעמוד על הפודיום שייתן את הכבוד לתהליך שעברנו . המטרה שלנו היא ליצור מורשת שבה אנשים לעולם לא יהיו מוגבלים על ידי הפחד מהלא נודע".

קשה להאמין שסיפור הסינדרלה היוצא הדופן יגמר במדליה אולימפית, אבל המטרה הראלית יותר לייצר עוד אופק ספורטיבי למדינת ניגריה באופן שמזכיר מאוד את נבחרת ג'מייקה למזחלות גברים שהעפילו באופן היסטורי כנגד כל הסיכויים לאולימפיאדת החורף ב-1988. בעקבות ההצלחה של הנבחרת הקאריבית נוצרה מסורת של נבחרות מזחלות מג'מייקה שמעפילות מאז ועד היום לכל אולימפיאדת חורף ומתחרות במזחלות לזוגות ולרביעיות , כאשר באולימפיאדה הקרובה ג'מייקה תתחרה לראשונה גם נבחרת נשים.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר
פעמון

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״

נרשמת!