דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
21.4°תל אביב
  • 19.7°ירושלים
  • 21.4°תל אביב
  • 24.4°חיפה
  • 21.7°אשדוד
  • 25.0°באר שבע
  • 25.3°אילת
  • 21.1°טבריה
  • 20.8°צפת
  • 21.3°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
מזג האוויר

מזג האוויר / רוח, גשם וקור: סוף השבוע הסוער כבר כאן

היום יהיה קר מהרגיל לעונה ורוחות ערות צפויות לנשב ברחבי הארץ, עם ממטרים מהצפון ועד הנגב. שלג החל לרדת בחרמון, אך האתר סגור למבקרים | מחר יהיו הגשמים מלווים בסופות רעמים, ברד ורוחות חזקות, אך בשבת תחול התחממות קלה

גשם בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
גשם בירושלים (צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90)
דוד טברסקי

מזג האוויר היום (חמישי) צפוי להמשיך להיות חורפי במיוחד. החל משעות הבוקר יורדים גשמים, לעתים עזים, בצפון הארץ ובמרכזה והם מלווים בסופות רעמים וברד. הגשמים יתפשטו בהדרגה לנגב וייתכנו שיטפונות בנחלי ים המלח, מדבר יהודה והנגב. תורגש ירידה במידות החום ובחרמון יורד שלג, אך האתר סגור למבקרים. במושב לימן שבגליל המערבי, פרצה שריפה לאחר שברק פגע בבית מגורים. איש לא נפגע בתקרית.

משטרת ישראל ערוכה למזג האוויר הסוער וקוראת לציבור הנהגים להתאים את הנסיעה לתנאי הדרך, להימנע מנסיעה בכבישים שבהם יש הצפה, לשמור מרחק ולהאט את מהירות הנסיעה. על הציבור לנהוג משנה זהירות בקרבת מאגרי מים שבהם קיימת סכנת נפילה, היסחפות וטביעה.

חוף הים בתל אביב בסופה,ינואר 2018. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)
חוף הים בתל אביב בסופה,
ינואר 2018. (צילום: מרים אלטשר/ פלאש 90)

מחר יירדו ממטרים מצפון הארץ ועד לנגב, כשהם מלווים בסופות רעמים, ברד ורוחות חזקות. בחרמון ובפסגות הרי הצפון יירד שלג. יוסיף להתקיים חשש משיטפונות מהצפות במישור החוף, מדבר יהודה וים המלח ויהיה קר מהרגיל.

בשבת יהיה מעונן ברובו. תחול התחממות קלה אך הטמפרטורות יוסיפו להיות נמוכות מהרגיל. גשמים מקומיים יוסיפו לרדת ברחבי הארץ. ביום ראשון יהיה מעונן חלקית וייתכן גשם מקומי. הטמפרטורות יוסיפו לעלות ויהיו רגילות לעונה.

בירושלים מתכוננים לסופה

על פי התחזית צפוי בבירה מזג אויר סוער החל משעות אחר הצהריים ועד שעות הצהריים ביום שישי, בדגש על משקעים רבים, רוחות וטמפרטורות נמוכות. כמו כן, מזהירים בעירייה שיתכן שלג קל שהסיכוי להיערמותו על הקרקע נמוך.

ראש העיר ניר ברקת הנחה את גורמי הקהילה והרווחה לבצע מספר פעולות למען דרי הרחוב, הקשישים והנזקקים. בין היתר יסופק להם ציוד חם ומקום לינה במידת הצורך. מהעירייה נמסר כי אלו שיזדקקו לכך מוזמנים לפנות למוקדי העירייה.

מספר הנחיות פורסמו לתושבים כדי שיוכלו לעבור את הסערה בביטחון המירבי. בין היתר ממליצה עירייה לבדוק את תקינות מערכת החימום (בעיקר אלו מהסוג המחייב אוורור) כמו גם תקינות חיבורי החשמל והגז כדי למנוע קצרים, התקלחות או דליפת גז. בנוסף, יש לוודא איטום גגות ופתחים (חלונות ותריסים), לנקות ולפתוח תאי ניקוז מים בחצרות ומרזבים על הגגות. כמו כן, יש לפנות חפצים שאינם מוחזקים ועשויים ליפול ממקום גבוה או לעוף כגון עציצים ואדניות, ריהוט ושלטים. יש להימנע משהייה תחת סככות, פרגולות, צריפים או מבנים ארעיים.

עוד צוין בהודעת העירייה כי תושבים ובעלי עסקים מתבקשים לשמור על הניקיון ולהקפיד לא להשליך קרטונים ושקיות זבל מחוץ לפחי האשפה מחשש שיסתמו את פתחי הניקוז. יש לגזום עצים וענפים בגינות פרטיות בסמיכות לכבלים ולפנות את הגזם באופן מוסדר, לבדוק בטיחות מערכות חשמל ולהצטייד בתאורת חירום וערכות לחימום. חשוב לחזק אנטנות, דודי שמש וחפצים אחרים על הגגות ובמרפסות.

העירייה מסרה שגורמי התפעול ערוכים לטפל במפגעים ככל שיידרשו ויעמידו צוותי גיזום, צוותי אחזקה, צוותי מאור, טרקטורים עירוניים וכלים נוספים לטיפול במפגעים ומבקשת שעם זיהוי כל תקלה או בעיה יש להימנע מלנסות לטפל בה באופן עצמאי ולהתקשר למוקד העירוני 106. לכל הנחיה נוספת ובמידה וירד שלג והסערה תחריף יש להיות קשובים להודעות והנחיות באמצעי התקשורת.

דבר היום כל בוקר אצלך במייל
על ידי התחברות אני מאשר/ת את תנאי השימוש באתר

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!