דבר העובדים בארץ ישראל
menu
יום חמישי י"ח באדר ב' תשפ"ד 28.03.24
27.2°תל אביב
  • 27.2°ירושלים
  • 27.2°תל אביב
  • 25.3°חיפה
  • 26.6°אשדוד
  • 33.5°באר שבע
  • 33.5°אילת
  • 30.4°טבריה
  • 23.1°צפת
  • 31.2°לוד
  • IMS הנתונים באדיבות השירות המטאורולוגי הישראלי
histadrut
Created by rgb media Powered by Salamandra
© כל הזכויות שמורות לדבר העובדים בארץ ישראל
יצוא

תעשייה / משרד הכלכלה יגדיל את הסיוע ליצואנים ב-10%

שר הכלכלה אלי כהן הודיע על תכנית להגדלת הסיוע ליצואנים והציב יעד חדש ליצוא הישראלי: 120 מיליארד דולר עד 2022 | בזמן ששר הכלכלה התייחס לגידול בהיקף היצוא, יצוא הסחורות המשמעותי לתעשייה הצטמק ב-2017

נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
נמל אשדוד (צילום: מתוך Flickr דובר צה"ל).
יונתן קירשנבאום

מגדילים את הסיוע ליצואנים: שר הכלכלה אלי כהן הודיע היום (חמישי) כי בשנת 2018 יקצה 100 מיליון שקלים לתקציב תכנית הסיוע ליצואנים, סכום המהווה הגדלה של כ-10%, באירוע השקת תכניות התמיכה של מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה והתעשייה. שר הכלכלה אמר כי "יעד היצוא לשנת 2020, 100 מיליארד דולר, כבר נחצה בשנת 2017" ומשרדו הציג יעד חדש להיקף היצוא הישראלי לשנת 2022, העומד על 120 מיליארד דולר. "נעבוד קשה בכדי לעמוד גם בו עוד קודם" אמר כהן, "לישראל כלכלה מובילה ותעשייה חזקה ואטרקטיבית בעלת ביקוש גבוה בכל העולם". יש לציין כי למרות נתונים אלה, ייצוא הסחורות בישראל הצטמק בשנה האחרונה לסכום של 220 מיליארד ש"ח, הנמוך ביותר מאז 2010.

השר אמר כי "היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפני היצואנים הישראליים, ולכן אנו משקיעים בכלי הסיוע המסייעים ליצואנים בהתמודדותם בשווקים הבינלאומיים, לצד מגוון רחב של כלי סיוע המסייעים הן ליצואנים והן לתעשייה שאינה מייצאת" הוא אמר.

משרד הכלכלה והתעשייה מפעיל תכנית לעידוד הייצור והייצוא בישראל, שמעניק סיוע במספר אופנים, הכוללים סבסוד שיווק של חברות ישראליות בחו"ל, והשתתפות בסיכון אותו נוטלות חברות ישראליות בהרחבת הייצור המיועד לייצוא. משרד הכלכלה הרחיב לאחרונה את היקף הסיוע ליצואנים, כשבשנת 2017 גדל הסיוע אשר הוענק בפועל ליצואנים בכ-50% לעומת השנה הקודמת. בשנת 2017 עמד תקציב הסיוע על 88 מיליון שקלים.

אוהד כהן, מנהל מינהל סחר חוץ במשרד הכלכלה, שמטרתו הגברת כושר התחרות של התעשייה הישראלית בעולם, אמר כי "בשלוש השנים האחרונות הצלחנו לשלש את תקציבי קרנות הסיוע, שמטרתן לתמוך ביצואנים באופן ישיר ורואים תוצאות. בנוסף אנו מנהלים משאים ומתנים להרחבת מערך הסכמי הסחר החופשי, כשאלו יושלמו, כמעט כל השווקים המרכזיים עבור התעשייה הישראלית, יהיו תחת הסכם אזור סחר חופשי ויחסכו ליצואנים מיליארדי דולרים מדי שנה, כתוצאה מפטור ממכסים".

כהן הוסיף כי "מינהל סחר חוץ מחזק את הייצוא הישראלי באמצעות מגוון רחב של פעילויות ואני קורא לכל יצואן לפנות אלינו ולהיעזר בכלים השונים שאנו מספקים. המקצים לתכניות השונות פתוחים להגשה ואנו ממליצים למהר ולהגיש בכדי שתוכלו גם אתם לזכות בכספי הסיוע אשר ייתרמו לכם במאמצי השיווק לייצא לחו"ל".

שר האוצר משה כחלון, ושר הכלכלה אלי כהן, ומנכ"ל האוצר שי באב"ד במפעל תעשיות מתכת שתולה (צילום: דוברות משרד האוצר)
שר האוצר משה כחלון, ושר הכלכלה אלי כהן, ומנכ"ל האוצר שי באב"ד במפעל תעשיות מתכת שתולה (צילום: דוברות משרד האוצר)

הכרזה זו של משרד הכלכלה באה על רקע צמצום הולך וגדל בהיקף הייצוא הישראלי לחו"ל. על פי דו"ח סחר החוץ האחרון, שהתפרסם בשבוע שעבר, כמות הסחורות המיוצאות  ב-2017 ירד ב-5.5% לעומת השנה שעברה, בדומה לשיעור הירידה בהיקף היצוא בין 2015-2016. ירידה זו בהיקף הייצוא הישראלי, אשר מתרחש מזה שנים והואץ מאז שנת 2015, מתרגם לירידה משמעותית בהכנסותיה של התעשייה הישראלית. בעוד שבין השנים 2005-2012 נהנה הייצוא התעשייתי בישראלי מצמיחה שנתית ממוצעת של 7%, בחמש השנים האחרונות ירד קצת זה ל-0.3% בלבד. גם נפח התעשייה המקומית קטן בשנים אלו, כאשר בשנים 2004-2007 היה יצוא הסחורות והשירותים כ-43% מצמיחת המשק הישראלי, כיום מהווה הייצוא 16% בלבד, עפ"י מחקר של התאחדות התעשיינים.

כל העדכונים בזמן אמת

הירשמו לקבלת פושים מאתר החדשות ״דבר״
נרשמת!